מימין: מתן ביטון ואיתי חביב. צילום: דובר צה"ל
מימין: מתן ביטון ואיתי חביב. צילום: דובר צה"ל

"קוראים לנו 'הרעננים', ויודעים שכל דבר שאנחנו מחליטים זה ביחד"

הם היו החברים הכי טובים, עד שגיוס של אחד מהם הפריד ביניהם. הגורל רצה, ולאחר שמונה חודשים, כשהשני התגייס הוא הגיע בדיוק לאותה ספינה בה שירת חברו והשניים התאחדו. הכירו את מתן ואיתי, החברים הכי טובים בצה"ל

פורסם בתאריך: 6.7.18 14:22

אפילו לספקנים הגדולים שאינם מאמינים במזל, קשה להאמין לסיכויים הנמוכים שבמסגרתם צמד החברים מרעננה התאחד בשנית. הם מכירים מגיל 13, היו החברים הכי טובים, ואכלו כל שבוע אצל משפחתו של האחר, כשנהגו בהם ממש כבני בית. אך מתן ביטון ואיתי חביב נפרדו כשאיתי התגייס לספינות הדבורים בחיל הים, והקשר ביניהם נותק. כשמתן התגייס אחריו, הופתע לגלות את איתי על אותה הספינה, ומאז לא ניתן להפריד ביניהם, אפילו לא לצורך הראיון

"אנחנו מכירים מכיתה ז'", אומר מתן, "איתי התגייס לפני בתור לוחם ימי, עבר את הטירונות ואת הקורס, והגיע לספינות הבסיס הימי באילת. אני התגייסתי שמונה חודשים אחריו. הקשר בינינו התנתק עד שאני התגייסתי גם בתור לוחם ימי באפריל '17 ובמקרה הגעתי לדבורים, במקרה הגעתי לאילת ובמקרה לאותה ספינה כמו שלו".

איתי: "בגלל שהתגייסתי מוקדם לפני מתן, לא יצא לנו לדבר כמעט. סגרתי הרבה שבתות ובים אין טלפון. לא התראינו הרבה זמן. עד שהוא הגיע לספינה שלי".

מתן: "היינו בשוק שהגענו לאותו מקום"

איך הדינמיקה בספינה ביניכם לבין שאר הצוות?

איתי: "כרגע בגלל הוותק אנחנו מהחבר'ה היותר מובילים שמתייעצים איתם ושיש להם קצת כוח השפעה. אנחנו ממש זוג פה. עושים החלטות ביחד ובדברים שקשורים לצוות, המפקד מתייעץ איתנו. קוראים לנו פה 'הרעננים', ויודעים שכל דבר אנחנו מחליטים זה ביחד".

חוץ מבצבא אתם גם בבית מבלים יחד?

מתן: "בטח. גם בסופ"שים אנחנו יוצאים ביחד, אנחנו על אותה על ספינה אז אנחנו יוצאים הביתה באותו הזמן. ישנים באותו החדר מיטה ליד מיטה. ישנים אפילו לפעמים ביחד במיטה אחת כשאין מקום".

איתי: "לי ולמתן יש בנות זוג שמשרתות יחד על ספינה, והן החברות הכי טובות. לכולנו יש את אותן היציאות הביתה. אז כשמגיע סופ"ש, אנחנו ארבעתנו עולים על אוטובוס או על מטוס מאילת ונוסעים חזרה לרעננה. אנחנו יוצאים ארבעתנו בסופ"שים בשישי בצהריים וחמישי בערב, מבלים עם עוד חבר'ה מהספינה, תמיד ביחד".

איתי חביב. צילום: דובר צה"ל

איתי חביב. צילום: דובר צה"ל

מה התכנון שלכם לקראת השחרור?

איתי: "אני משתחרר לפניו. אמרתי למתן שיכול להיות שאני אחתום קבע כדי שנשתחרר ביחד. אני חובש אז יש לי אופציה לחתום קבע".

מתן: "קבענו לטוס ביחד אחרי צבא למרכז אמריקה או לעשות טיול קראוונים כזה בארצות הברית, ואחרי הטיול אנחנו נלך לעבוד כלוחמי כבאות והצלה ביחד"

איתי: "כן, אמרנו שכשאנחנו משתחררים אנחנו עושים את הטיול, חוזרים, עובדים קצת ומתגייסים לכבאות. אבא שלי הוא מפקד מחוז במרכז בכוחות הכבאות וההצלה והוא יסדר לנו כבר מיונים".

יש קשיים בלהיות כל הזמן ביחד?

איתי: "יש קשיים בספינה, כן" .

מתן: "כי החברות עומדת במבחן. אחד אומר לשני מה הוא צריך להשתפר, ויש ביקורת, יש ריבים. קשה לחיות ביחד כל הזמן רצוף, אז ברור שרבים הרבה. אבל ישר משלימים".

איתי: "ברגע. לא נוטרים טינה".

מתן ביטון. צילום: דובר צה"ל

מתן ביטון. צילום: דובר צה"ל

מה אנשים אומרים על החברות החזקה שלכם?

מתן: "אנשים לא מאמינים לנו שאנחנו כל הזמן ביחד".

איתי: "הקטע הזה שזה לעבור הרבה שלבים של מיונים. שנינו עברנו גיבוש, טירונות, מיקמו את שנינו בדבורים, עברנו שנינו את הקורס ומיקמו אותנו באילת מתוך כל הבסיסים, ושנינו הגענו לאותה הספינה מתוך שש ספינות. זה סיכויים ממש נמוכים".

מתן: "זה הקשר הכי חזק שיש. אנחנו כמו אחים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר