צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"כאשר מעמיסים על התלמידים חומר זה יכול להביא למצב בו הם יימאסו בלימודים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם בעד ביטול שיעורי הבית?

פורסם בתאריך: 11.8.18 20:06

שלומי חננאל:

הפרלמנט- חננאל שלומי

"שעורי הבית הם הקשר בין התלמיד ללימודיו ומחזקים את הידע, בנוסף יש לחייב את התלמיד בקריאת ספרים בשוטף ובעיקר במהלך החופשה בה יש זמן למכביר". (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה אחוזת הלחם)

 

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"יש שתי אסכולות עיקריות, אחת טוענת שאין להעמיס על התלמיד לימודים וחומר נוסף לאחר סיום בית הספר, השנייה טוענת שגם אחרי הלימודים הילד הוא תלמיד ויהיה טוב להעניק לו ידע וחומר לימודי נוסף. אני סבורה שאם החומר הנמסר בבית הספר הוא ענייני והלמידה היא נכונה הרי שאין להעמיס חומר נוסף לשעורי בית. לאחר בית הספר ילדים צריכים לנוח לעסוק בחוגים ובמשחקים, כאשר מעמיסים על תלמידים חומר זה יכול להביא למצב בו התלמידים יימאסו בלימודיהם. יתכן ואם יש ילדים המתקשים בלימודים, אפשר להעניק להם תמיכה כדי למנוע פער, ולאותם תלמידים לתת ללמוד בביתם פעם או פעמיים בשבוע. אני קוראת למערכת החינוך לבדוק את עצמה כל הזמן, לראות מה ניתן לעשות למען התלמידים מבחינה פדגוגית חברתית וכו'. יתכן ויש צורך לעשות שינויים מהותיים ולא להישאר עם התפיסה שנים רבות. אני חושבת שאין צורך בהוספת שעורי בית, חשוב לסיים בבית הספר את הלימודים, כמובן לפני מבחנים צריך ללמוד את החומר ולהעשיר את התלמיד". .(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"שיעורי הבית הם למידה עצמאית ותרגול של החומר הנלמד בכיתה, אבל לא רק. שעורי הבית מקנים כלים וערכים נלווים מלבד החומר הלימודי הם מפתחים יכולת חשיבה עצמאית, מתרגלים קריאה וכתיבה, מוטוריקה, מפתחים חוש אחריות, תכנון נכון של זמן, ריכוז, ועוד הרבה כלים שימושיים ופרקטיים לחיים. הדבר הנכון בעיני הוא להגביל את היקף שעורי הבית, לא לוותר עליהם לגמרי, בטח לא בעידן בו החיים של הילדים הוא בעיקר סביב המסכים". (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר