הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה
הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

קריאה משותפת של עיריית רעננה והרב פרץ להימנע משחיטת תרנגולות לכפרות

עיריית רעננה והרב הראשי של העיר, הרב יצחק פרץ, קוראים לתושבים להמיר את שחיטת התרנגול לכפרות בפדיון כפרות בצדקה. "כרגע אף דוכני כפרות לתרנגולות לא יקומו בעיר", אמר רוני ווילדר, הווטרינר העירוני

פורסם בתאריך: 13.9.18 16:06

עיריית רעננה והרב יצחק פרץ, הרב הראשי של העיר, פנו אל תושבי רעננה בבקשה להימנע משחיטת תרנגולות לצורך מנהג הכפרות. "נוהג השימוש בעופות לכפרות", נכתב במודעה שפרסמה העירייה, "כפי שנהוג בחלק מעדות ישראל לפני יום הכיפורים, טומן בחובו, מעבר לצער בעלי חיים, גם סכנות בריאותיות בלתי מבוטלות. על פי ההלכה, מותר לעשות כפרות גם עם כסף, הסביר הרב פרץ. הרב והעירייה פנו אל התושבים: "אנו פונים לקהל המאמינים בבקשה להמיר את שחיטת העופות ב"פדיון כפרות", הנעשה בתשלום כספי המועבר לצדקה ומגלם ערכים של תורה, חמלה וחסד"

זוהי השנה השנייה שעיריית רעננה והרב פרץ יוצאים באופן פומבי כנגד מנהג הכפרות המערב שחיטת תרנגולות ופונים אל הציבור למנהג החלופי באמצעות פדיון ממון. "הרב פרץ חתם גם בשנה שעברה, וגם השנה על הפנייה לציבור בבקשה לבצע כפרות עם כסף", אמר מקורב לרב פרץ, "הוא מתעדף את הצדקה עם הכסף במקום עם תרנגולות. הוא עצמו גם מקיים את המנהג עם כסף".

"יש הנחיות ברורות של משרד החקלאות לכל נושא הכפרות", הסביר הוטרינר העירוני רוני ווילדר, "המשרד מצד אחד לא רוצה לפגוע במסורת ובמנהג, אבל מוכן שזה יתבצע רק בכללים מסוימים. הם קיימים כדי לשמור מצד אחד על בריאות הציבור, כי יש מחלות כמו שפעת העופות לדוגמא, ומצד שני לשמור על רווחת בעלי החיים שלא ייפגעו. ההנחיות לדוגמא הן שהתרנגולות צריכות להיות ממשק מאושר, שהן צריכות להיות מובלות ברכב הובלה שמיועד לעופות, שצריך להיות משגיח בכל עת שידאג לתנאי העופות. השחיטה עצמה לא מתבצעת בדוכני הכפרות, אלא במשחטות מסודרות. אגב, מי שרצה להקים דוכן כפרות בעיר היה צריך כבר לפנות אלינו. אם לשפוט לפי היעדר הפניות כרגע, לא יקומו דוכני כפרות עם תרנגולות בעיר כלל. העיקרון ברור: "אם אפשר לעשות את אותו המנהג בצורה שתגרום פחות סבל לבעלי חיים, עדיף שהיא תתבצע בצורה כזאת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר