עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

דירוג החוסן הכלכלי: רעננה מדורגת נמוך יותר מאשר בשנה שעברה

על פי חברת דן אנד ברדסטריט, רעננה, השייכת לקטיגוריית הערים הבינוניות, נמצאת אחרי כפר סבא, הוד השרון והרצליה. בדירוג של 2017 מוקמה העיר במקום השלישי, השנה נסוגה למקום השישי

פורסם בתאריך: 8.10.18 14:27

בדירוג החוסן הפיננסי של הרשויות המקומיות לשנת 2018, שפורסם על ידי חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט, רעננה ממוקמת אחרי שכנותיה הרצליה, כפר סבא והוד השרון.

חברת דן אנד ברדסטריט בחנה את חוסנן הכלכלי של 77 רשויות מקומיות ברחבי הארץ בחלוקה לשלוש קטגוריות – ערים גדולות, בינוניות וקטנות. רעננה, עיר בינונית, מוקמה במקום ה-6 בסקטור הערים הבינוניות, כשהרצליה במקום ה-1, כפר סבא במקום ה-2 והוד השרון במקום ה-4. רעננה מוצאת עצמה מתרחקת מראש הטבלה השנה, לאחר שבדירוג של 2017 מוקמה במקום ה-3, כשהוד השרון וכפר סבא היו מתחתיה במקומות ה-4 וה-5.

דירוג החוסן הפיננסי של כל רשות מקומית בחן אותה על פי הנתונים הכספיים לשנת 2016, ונמדד על פי חמישה פרמטרים:

שיעור עודף או גרעון בתקציב הרשות. כאן נמצא כי רעננה עמדה על 0% חריגה או עודף בתקציבה.

שיעור גביית ארנונה, שם רעננה דווקא מככבת בין המקומות הראשונים בארץ עם שיעור של 97% חיובי ארנונה ששולמו.

דירוג סוציו אקונומי הוא הפרמטר השלישי, שנע בין 1-10 ונקבע ע"פ גורמים כמו הכנסה ממוצעת לנפש, אחוז כלי רכב חדשים ועוד. כאן רעננה עומדת יחד עם שכנותיה, על דירוג 8 בסולם הסוציו אקונומי.

הפרמטר הרביעי שקובע את החוסן הפיננסי של רשות מקומית הוא היחס בין תושבים לעסקים – מספר תושבי העיר ביחס למספר העסקים בעיר. ברעננה, על כל עסק אחד ישנם 6.4 תושבים.

הפרמטר האחרון שקובע את מיקומה בטבלה של כל רשות מקומית הוא מענקים – מענקים שניתנים ממשרד הפנים כגון מענקי איזון, מענק ניהול כספי תקין ועוד. המענקים ברעננה, בניגוד לשכונתיה, מהווים כ-4.4% מתקציב העיר. בכפר סבא לדוגמא, הם מהווים כ0.1%.

כמו כן, ע"פ דן אנד ברדסטריט, הכנסות עיריית רעננה עמדו על 714.3 מיליון ש"ח ומספר התושבים נאמד ב85,636.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר