אוניברסיטת תל אביב. צילום אורן זיו
אוניברסיטת תל אביב. צילום אורן זיו

האם כדאי לנסוע בתחבורה ציבורית מרעננה לאוניברסיטת תל אביב?

השוואה פשוטה שביצעה עמותת אור ירוק בין זמן הנסיעה ברכב פרטי לזמן הנסיעה בתחבורה ציבורית העלתה תוצאות מפתיעות. "אני יוצאת בעיקר ברכב פרטי או תופסת טרמפ עם סטודנט אחר", מספרת דניאל סיטון מרעננה, "בתחבורה ציבורית לוקח להגיע לאוניברסיטה מעל שעה"

פורסם בתאריך: 17.10.18 14:22

לא משתלם לנסוע בתחבורה ציבורית מרעננה לאוניברסיטת  תל אביב, כך לפי בדיקה שביצעה עמותת 'אור ירוק' ברעננה ובמספר ערים נוספות. משך הנסיעה מרעננה ועד אוניברסיטת תל אביב בתחבורה ציבורית לעומת נסיעה ברכב פרטי הוא כמעט כפול.

בבדיקה שביצעה  'אור ירוק', נבדקו זמני הנסיעה מערים שונות, ביניהן רעננה, לעשר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ. הבדיקה נערכה ביום חול, בשעה 08:00 בבוקר באמצעות השוואת הזמנים באפליקציית Moovit ואתר גוגל מפות. בבדיקה נמדד זמן נסיעה ברכב פרטי אל מול זמן נסיעה בתחבורה ציבורית נטו – כלומר נמדדו זמני הנסיעה בלבד בתחבורה הציבורית, ללא זמני ההליכה אל תחנת האוטובוס וממנה.

מהבדיקה עולה, כי סטודנט שגר ברעננה ולומד באוניברסיטת תל אביב, יעשה את המרחק הקצר לאוניברסיטה של 17 קילומטרים של כביש ב-34 דקות ברכב הפרטי, לעומת 60 דקות ושלושה אוטובוסים על פי גוגל מפות או 52 דקות ושני אוטובוסים על פי Moovit. המגמה ברעננה, שמראה את יעילות הרכב הפרטי על פני התחבורה הציבורית בנסיעה לאוניברסיטה, תואמת למגמה הכללית במדגם.

"אני כיום יוצאת בעיקר ברכב פרטי, או תופסת טרמפ עם סטודנט אחר", מספרת דניאל סיטון מרעננה, סטודנטית למדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב, "יש לנו קבוצת ווטסאפ של רעננים שלומדים בתל אביב ונעזרים אחד בשני. כשמשתמשים בתחבורה ציבורית לוקח להגיע לאוניברסיטה מעל שעה, לעומת רכב פרטי שמגיע תוך 35-40 דקות".

סיטון היא לא הרעננית היחידה שנמנעת מתחבורה ציבורית. "אני לא נוסע בכלל באוטובוסים, רק ברכב", מספר נתנאל פבזנר מרעננה, סטודנט לכלכלה וניהול שמשלב לימודים באוניברסיטה הפתוחה ובתל אביב, "לוקח לי בערך 40 דקות עם הפקקים".

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר על תוצאות המחקר: "קשה ויקר להיות סטודנט. זוהי אוכלוסייה חלשה שנאלצת לבזבז שעות רבות בהמתנה לאוטובוסים או בעמידה בפקקי התנועה. במשך שנים רבות משרד התחבורה הזניח את תחום הסעת ההמונים ולכן המדינה מפגרת אחרי המדינות המערביות באיכות התחבורה הציבורית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר