פיר סתום של המערכת הפניאומטית בנווה זמר
פיר סתום של המערכת הפניאומטית בנווה זמר

אחרי שבוע עם תקלה במערכת לפינוי אשפה, בנווה זמר נושמים לרווחה

במשך כשבוע לא עבדה המערכת הפניאומטית לפינוי אשפה ובחלק מהימים תושבים שלא ידעו על כך המשיכו להעמיס את פירי האשפה שחלקם נסתמו. "נווה זמר הפכה לנווה זבל", אמר אחד התושבים

פורסם בתאריך: 25.10.18 11:26

במשך כשבוע לא פעלה המערכת הפניאומטית לפינוי אשפה בנווה זמר בעוד תושבים המשיכו לזרוק אשפה ברוב הימים. רק היום, יום חמישי, תוקנה התקלה. בעירייה אומרים שהמערכת התקלקלה ביום ראשון השובע, תושבים אומרים השמערכת לא פעלה כבר מיום חמישי שעבר. "נווה זמר הפכה לנווה זבל", אומר אחד התושבים.

כתוצאה מהתקלה נחסמו פירי אשפה. בבניינים רבים. המערכת, שמופעלת על ידי חברת ריקטק, היא מערכת חדשנית לפינוי פסולת, שמורכבת מפירי אשפה הממוקמים בבנייני השכונה, ומרשת צינורות תת קרקעית שמובילה את האשפה ומונעת את הצורך בפחים ובכניסתן של משאיות אשפה לשכונה. התקלה במערכת אמנם תוקנה אתמול בלילה, אך חלק מהתושבים עדיין הביעו חוסר שביעות רצון לגבי דרך הטיפול בתקלה.

"מזיקים הגיעו מהשכונות הסמוכות עקב הפגיעה במערכת הפניאומטית שנמשכה שבוע", אומר אחד התושבים בשכונה. "אני כתושב, לא קיבלתי התראה מאף אחד על הכשל במערכת ולא התבקשתי להספיק לזרוק זבל אל הפירים. לפי הבנתי, רכב עבודה קדח ופגע במערכת הפניאומטית וזה מה שגרם לכשל – אבל המצב היה בכי רע. העירייה יכלה להגיב בצורה טובה יותר".

פחי העירייה שהוצבו עקב התקלה במערכת

פחי העירייה שהוצבו עקב התקלה במערכת

לדברי אחת מנציגות וועד השכונה, התקלה נגרמה ביום חמישי האחרון עקב שילוב של קידוח של רכב עבודה שפגע במערכת הפניאומטית וסחף מהגשם ששטף את השכונה. בערייה כאמור טענו כי התקלה זוהתה רק ביום ראשון השבוע. "ביום חמישי בוצע קידוח אופקי ברחוב סשה ארגוב בסמוך לספורטק, מספרת נציגת הוועד, "וכתוצאה ממנו נפגע צינור משמעותי של המערכת הפניאומטית. חברת ריקטק התגברה. העירייה פיזרה פחי אשפה ליד כל בניין בזמן התקלה ורוקנה  באופן יומי. הבוקר העירייה עדכנה את התושבים כי המערכת חזרה לפעילות מלאה ותקינה. הרי לא יכול להיות שבעת קידוח, פוגעים במערכת היקרה הזאת. יש שרטוטים ותכניות ברורות שמראות היכן צינורות המערכת עוברים. למרות זאת, חשוב לומר כי העירייה וחברת ריקטק התגייסו באופן טוטאלי לפתרון התקלה ותפקדו באופן מעורר השתאות".

לדברי תושב נוסף מנווה זמר, העירייה כבר ידעה על התקלה במערכת אך לא כל התושבים עודכנו והמשיכו להשליך אשפה לפירי המערכת הפניאומטית, מה שיצר הצטברות אשפה וריח רע. "פתחתי פנייה ביום שבת ואמרו לי שהמערכת הפניאומטית לא עובדת", אמר התושב, "אבל אמרו לי שהיא כבר לא עובדת מיום חמישי שעבר, אז למה לא פנו לתושבים ברגע התקלה? למה אני צריך לגלות את זה לבד? אנשים המשיכו להעמיס זבל לפירים. חילקו לנו פחים, כנראה פחים ישנים שהיו בשימוש העירייה. הם לא נקיים, לא שטופים. הם מריחים נורא, ויש צחנה אמיתית מהפחים האלה שעומדים ברחוב וזה יוצר ריח לא נעים בשכונה. הם ממש התנצלו מטעם העירייה, ועובדים על מנת להפעיל מחדש את המערכת".

מעיריית רעננה נמסר: "במערכת פינוי האשפה הפנאומטית בנווה זמר נגרמה ביום ראשון השבוע תקלה על ידי קבלן שפגע בצנרת תת קרקעית, תקלה שהחריפה עם ירידת הגשמים, שגרמו לחדירת מים ובוץ לתוך המערכת עצמה. העירייה יידעה את התושבים על התקלה באמצעות העברת הודעות לוועדי הבתים ותליית מודעות בבניינים הרלבנטיים. לאותם בניינים חולקו פחי אשפה, פירי האשפה בקומות ננעלו והתושבים התבקשו להשליך את האשפה אך ורק בפחים. איסוף האשפה בשכונה תוגבר ובוצע באופן יום יומי על מנת למנוע הצטברות של אשפה. המערכת חזרה כבר אתמול (יום ד') לפעילות סדירה ומלאה"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב

    מי צריך את זה בכלל ,כל שני וחמישי מתקלקל . תנו לזרוק זבל בפח רגיל ! סתם מנפח את ההוצאות של הבניין שכבר ככה מנופחות כל דירה 4 חדרים משלמת 450 שקל ועד בית! עוד משכנתא על דירות שבנויות באיכות מחפירה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר