חיים ברוידא צילום עזרא לוי
חיים ברוידא צילום עזרא לוי

במסגרת הסכם גישור: ברוידא ישלם כ-15 אלף שקלים ליועצת המשפטית עו"ד עירית גל

בנוסף, יחתום ברוידא על מכתב התנצלות השולל רמיזות או טענות שהעלה בעבר כלפי עו"ד גל, היועצת המשפטית של וועדת תכנון ובנייה ברעננה. ברוידא העלה את הדברים במכתב שהעביר בשנת 2014 לראש עיריית רעננה ולמכותבים נוספים

פורסם בתאריך: 5.11.18 14:46

המועמד לראשות העיר, חיים ברוידא, ישלם במסגרת הסכם גישור ליועצת המשפטית של וועדת תכנון ובנייה, עו"ד עירית גל, כ-15,000 שקלים. בנוסף יחתום ברוידא על מכתב התנצלות. ההסכם נחתם בסוף חודש יוני האחרון לאחר לאחר שביוני 2014 הגישה גל תביעה אזרחית נגד ברוידא, ומאז החלו שני הצדדים בתהליך גישור.

בנוסף לתשלום ולמכתב, התחייב ברוידא שלא להזכיר את שמה של גל בקמפיין הבחירות שלו. "מתחייב הנתבע ו/או מי מטעמו שלא לאזכר את שמה של התובעת במהלך קמפיין הבחירות – בשנת 2018", נכתב בהסכם, "בנוסף, ישלם הנתבע לתובעת, באמצעות חברת הביטוח "הראל", סך סופי ומוחלט של 15,000 ש"ח בתוספת מע"מ, אשר ישולמו לא יאוחר מ-30 יום מיום מתן תוקף של פס"ד להסכם זה, לחשבונה של התובעת, כפי שיועבר ע"י ב"כ התובעת לב"כ הנתבע".

כאמור, במסגרת ההסכם התחייב ברוידא להוסיף מכתב הבהרה והתנצלות כלפי גל. "ביום 18/03/14 העברתי מכתב לראש עיריית רעננה דאז ולמכותבים נוספים בעניינה של עו"ד עירית גל", נכתב במכתב המצורף פרי עטו של ברוידא, "לאחר בדיקת המסמכים הריני להבהיר שלא התכוונתי לייחס לגב' גל כל מעשה פסול ו/או מנהל לא תקין ו/או שחיתות ו/או התנהגות בלתי תקינה מצידה. כמו כן, האמירה לפיה הגברת גל פוטרה מתפקידה כיועצת משפטית של ועדת תכנון ובניה בעיריית רעננה התבררה שאינה נכונה. ככל שהגברת גל נפגעה, אני מצר על כך".

למרות שכבר ב-27 ביוני 2018 נחתם הסכם הגישור, בעת חתימת החוזה נקבע כי הסדר הגישור שנחתם יישמר בסודיות ויוגש לקבלת תוקף של פסק דין רק לאחר הבחירות. "ההסכם יוגש על ידי המגשר למתן תוקף של פס"ד ע"י בית המשפט", נכתב בהסכם, "רק ביום 1.11.18 ולא לפני כן. עד למועד זה הצדדים לא יחשפו תוכנו של הסכם זה". יצוין כי ההסכם הוגש הבוקר, יום שני, 5.11.

עו"ד עירית גל מסרה בתגובה: "בסמוך לאחר הבחירות בקדנציה הקודמת, שלח חיים ברוידא מכתב לראש העיר, למבקר המדינה, לתנועה לאיכות השלטון ולמנכ"ל משרד הפנים ביחס להעסקתי כיועצת המשפטית לוועדה המקומית רעננה, ובו טען בין היתר כי אני זוכה משך שנים לשכר חריג, ללא הסכם בכתב המסמיך את העיריה לשלם לי את השכר החריג, כך שהשתמע שאני מקבלת כספים שלא כדין, וכן כי פוטרתי על ידי ראש העיר הקודם נחום חופרי, וכי הוחזרתי לעבודה ללא כל מכרז. אלו אמירות חמורות, ופוגעות במיוחד כלפי עורכת דין, ששמה הטוב, יושרה ואמינותה הם הנכס היקר ביותר שיש לה, מה עוד שאין אמת באמירות אלו. לכן הגשתי את תביעת הדיבה. מכיוון שטחנות הצדק פועלות לאט, ובענייני, לאט מאוד, נקבע התיק לדיון ראשון מוקדם כמעט 4 שנים לאחר הגשת התביעה. משהציע בית המשפט בדיון המוקדם כי נפנה להליכי גישור, הסכמתי, וזאת מן הטעם כי עד שיגיע מועד הדיון וההכרעה בתיק בבית המשפט יעברו עוד שנים. גם ברוידא הסכים לגישור. ביום 27.6.2018 בעקבות דיונים בפני המגשר, הצלחנו ללבן ביסודיות ובהרחבה את הנושאים הנוגעים לתביעה והגענו להסכמות, וחתמנו על הסכם הגישור. על פי ההסכם הבהיר ברוידא במכתב המצורף כנספח להסכם כי במכתבים ששלח לא התכוון לייחס לי כל מעשה פסול ו/או מנהל לא תקין ו/או שחיתות ו/או התנהגות בלתי תקינה. כמו כן הבהיר כי האמירה לפיה פוטרתי מתפקידי כיועצת משפטית לוועדה המקומית רעננה התבררה שאינה נכונה, וככל שנפגעתי הוא מצר על כך. כמו כן התחייב ברוידא לשלם לי הוצאות בסכום של 15,000 שקל (לא מכיסו אלא על חשבון חברת הביטוח, אף שוויתר במסגרת ההליך המשפטי על טענת חסינות) ובכך התחייב לסילוק כל טענותיו כנגדי בנושא זה. לבקשת ברוידא, הסכמתי לעכב את פרסום ההסכם עד לאחר ה 30.10.18. אף שחשבתי לתומי כי מי שמתמודד על כהונת ראש עיר, עדיף שינהג בשקיפות וידע לפרסם את הבהרותיו ביחס לאמירותיו הפוגעניות, ולהביע צער על כך, כפי שעשה. למרבה הצער הבנתי בדיעבד, כי כל מטרתו בבקשה לעכב את פרסום חתימתו על ההסכם, נועדה לאפשר לו, לעניות דעתי, להמשיך בחוגי הבית ובשיחות עם תושבים להעלות טענות כנגד היועצות המשפטית של העיריה ושל הוועדה המקומית המועסקות לדבריו ללא כל צורך ובעלויות כספיות נכרות. גם הפנו את תשומת ליבי לשיח ולפרסומים השונים ברשתות החברתיות בנושא זה. נראה לי שחשוב לפרסם את ההסכם במיוחד בימים אלה בהם השיח האלים ברשתות ובתקשורת חצה קווים אדומים. חשוב שאנשים יבינו שמילים פוגעות מאוד, ומי שמפרסם דיבה שידע שיש דרך לחזור, להביע צער ולהודות לפעמים בפרסום שאינו אמת".

מדוברות המטה של חיים ברוידא נמסר: "חיים ברוידא פעל לאורך השנים כשומר הסף של תושב רעננה. מספסלי האופוזיציה ובמיעוט ניכר במועצת העיר, דאג לשמור, ככל שניתן, על הקופה הציבורית, זעק ודרש שקיפות בהליכי קבלת ההחלטות, מנע תכניות שיש בהן חשד לליקויים, חשף כוונות מצד העירייה לבצע פעולות שלא תוכננו כהלכה והיה אוזן קשבת לאלפי תושבים. לאורך פעילותו הציבורית קיבל מידע אשר שימש אותו לחשיפת ליקויים, התנהלות שאינה תקינה וחשד לשחיתות ציבורית. התנהלותו לטובת הציבור, לא נעמה לרבים ובמקרה זה הוגשה תביעה קנטרנית, במקור על סך 360 אלף שקל. ברוידא ניאות להסכים למכתב ההבהרה, שאין בו כל התנצלות, ולפיצוי המזערי לאור העובדה כי ביקש לחסוך זמן שיפוטי מיותר, לאור דרישתה של התובעת עצמה לסיים את ההליך להמנע מהוצאות כספיות כבדות נוספות, ולאור בקשה של המרכז שלטון מקומי שהבהיר כי המשך ניהול התיק – משמעותו סכומי כסף גבוהים בהרבה מפיצוי המזערי. נדגיש כי במקרה זה, כמו במאות מקרים אחרים, מטרתו של ברוידא לא הייתה אישית, אלא נגעה בטובתו של הציבור ברעננה – הוא היה סבור אז וסבור גם היום כי העסקת יועצת משפטית חיצונית לוועדה לתכנון ובניה, בעלות של כ-50 אלף שקל בחודש, בנוסף ליועצת המשפטית של העירייה – הינו מיותר ומהווה שימוש לא נאות בכספי ציבור. פרסום הסכם הפשרה טרם החלטת בית המשפט הינו צעד מגמתי, לא ענייני ולא ראוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר