צבי קניג ז"ל. קרדיט: ארכיון רעננה
צבי קניג ז"ל. קרדיט: ארכיון רעננה

רעננה כואבת: יקיר העיר וסגן ראש העיר לשעבר צבי קניג, הלך לעולמו

קניג כיהן בשורה של תפקידים ברעננה במשך 35 שנה. זאב בילסקי: "צבי היה שותף שלי מתחילת הדרך, שותפות פוליטית שהפכה לחברות אמיצה במשך עשרות שנים. לפני מספר ימים ביקרתי אותו ונפרדתי ממנו בדמעות"

פורסם בתאריך: 6.11.18 14:59

צבי קניג, יקיר העיר רעננה, ומי שכיהן כסגן ראש העיר, חבר מועצה וראש אגף החינוך, הלך אתמול לעולמו בגיל 82. קניג היה דמות מוכרת בעיר בכלל ובפוליטיקה המקומית בפרט. הוא כיהן בתפקידים שונים במשך 35 שנה. קניג הטביע חותם בחיי העיר כשבמסגרת תפקידיו פעל להקמת תשעה בתי ספר, עשרות כיתות, גני ילדים, מעונות יום, צהרוניות, אולמות ספורט, בתי כנסת וספריות בתי הספר. קניג יזם את הקמת מסגרות החינוך המשלים, ייסד את רשת 'בתי התלמיד' ואת 'כיתות אתגר' למניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך. הוא יזם והקים את תזמורות בתי הספר, יסד את המרכז למוסיקה לגיל הרך, את תזמורת הנוער העירונית ואת המרכז העירוני למוסיקה. כמו כן קניג פיתח את המחלקה לחינוך מבוגרים ואת מרכז ההשכלה למבוגרים. 

פרויקטים נוספים שהקים במסגרת תפקידיו השונים לאורך שלושה וחצי עשורים בעירייה כוללים את מצעד המחולות, פסטיבלי שירי הילדים, העדלאידע, חגיגת הכלייזמרים, והקמתה של אגודת הספורט 'אליצור'. על פועלו רב השנים, זכה לשורה ארוכה של אותות הערכה וביניהם 'פרס החינוך הארצי' מטעם משרד החינוך, ו'פרס יקיר החינוך הדתי' מטעם הסתדרות המורים ואירגון המורים הדתיים. ב-2012 נבחר צבי קניג ליקיר העיר רעננה על פעילותו רבת השנים למען הציבור.

"צבי היה שותף שלי מתחילת הדרך", אמר היום לצומת השרון ראש העיר לשעבר זאב בילסקי, שעבד עם קניג במשך שנים במועצת העיר, "שותפות פוליטית שהפכה לחברות אמיצה במשך עשרות שנים. החברות עם צבי היתה חברות עם כל המשפחה. חברות שנמשכת עד היום. לפני מספר ימים הגעתי לבית החולים מאיר לבקר את צבי ובדמעות נפרדתי ממנו. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

צבי קניג ז"ל לצד בילסקי הצעיר, קרדיט ארכיון רעננה

צבי קניג הותיר אישה, אביבה, שישה ילדים ונכדים רבים. הלווייתו התקיימה היום בשעה 14:00 בבית העלמין ברחוב קלאוזנר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר