'פריק Show' מתוך פרויקט 'מסך עולה', צילום: אלחנדרו ספדייה
'פריק Show' מתוך פרויקט 'מסך עולה', צילום: אלחנדרו ספדייה

"אלו ילדים שבחיים לא שרו ורקדו". ברוכים הבאים להצגה הכי טובה ברעננה

"אתה מדבר איתי ואני עדיין חצי בוכה על זה שזה נגמר", אומרת לנו שרית וקנין, שיחד עם נירית צחור קליינמינץ וצוות מקצועי מלווה את פרויקט מסך עולה. סיפור נהדר על תלמידים שמילאו אולמות למרות שעלו לראשונה בחייהם על הבמה

פורסם בתאריך: 20.11.18 18:48

ביום שני שעבר זכה המחזמר "פריק Show" בהופעת בכורה, למחיאות כפיים סוערות. ביצירה תאטרלית שלא נופלת ממיטב מחזות הזמר בארץ, הציגו ביד לבנים 24 בני נוער המשתתפים בפרויקט "מסך עולה", מחזמר קומי, על שוויון, קבלת האחר וחברות. אותם בני הנוער עבדו באינטנסיביות ראויה להערכה במשך ארבעת החודשים האחרונים, לצד צוות מקצועי של הבמאי שכתב את המחזמר, אריאל קוזלובסקי, הכוריאוגרף חנן שוורצברג והמפיק המוזיקלי דורון צור, בכדי להוציא את המחזמר לפועל.

זוהי השנה ה-12 ש-"מסך עולה", פרויקט להעצמה אישית לבני נוער בעיר, פועל ברעננה. הפרויקט מקבל אליו -24 תלמידי תיכון מתוך מאה מועמדים מבתי ספר שונים ברחבי העיר, שלצד צוות מקצועי מתחילים כבר בחודש יולי על חשבון זמנם החופשי לעבוד על הצגה או מחזמר, אותם יציגו מול תושבי רעננה בשמונה מופעים שונים הפרושים על גבי שלושה ימים. את הפרויקט מלוות העובדות הסוציאליות שרית וקנין ונירית צחור קליינמינץ, מצוות הנוער באגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה, לצד הצוות המקצועי שמסייע בהכנת ההצגה עצמה. הפרויקט פועל במימון העירייה, משרד הרווחה וקרן 'רועי לא אחסר'.

'פריק Show' מתוך פרויקט 'מסך עולה', צילום: אלחנדרו ספדייה

שרית וקנין, מהו תהליך הסינון והבחירה לפרויקט הזה?

"התכנית מיועדת לכולם. היא פתוחה לכל בתי הספר ברעננה, לעולים לכיתות י' ול-יא'. אני ונירית מגיעות לבתי הספר ומראיינות את כל מי שרוצה להשתתף. מגיעים בסביבות המאה בני נוער להתראיין, אבל רק עשרים וקצת מתקבלים לתכנית. חשוב לנו לדעת מה הסיבה שלהם להצטרף לפרויקט הזה, והאם הם מוכנים להתחייב".

מהי המטרה של התכנית?

"המטרה של הפרויקט הוא לעזור לתלמידים ללמוד על עצמם, להתגבר על קשיים, להתגבש כקבוצה. הם רוקדים, הם שרים, הם משחקים, זה ילדים ללא רקע בדרך כלל. זו נטו תכנית העצמה".

פריק שואו מסך עולה, קרדיט אלחנדרו ספדייה

'פריק Show' מתוך פרויקט 'מסך עולה', צילום: אלחנדרו ספדייה

איך היא מעצימה את בני הנוער?

"כל אחד והצורך שלו. יש כאלה שהיא מעצימה אותם במקום החברתי. יש כאלה שהמסגרת מספקת להם מקום חם ומקבל. זה ילדים שלא היו נפגשים אחרת, שמגיעים מרקעים מאוד שונים. זה יכול להיות מישהי שהיא נורא סגורה ומופנמת שתהיה בקבוצה עם הילד הכי מוכר ברעננה והם פתאום יתחברו. תחשוב איזה מעצים בשבילה להתחבר עם ילד כזה. אנחנו נפגשים פעמיים בשבוע, בשעות אחרי הצהריים ככה שזה לא יוצא על הלימודים. זה מצריך מהילדים המון השקעה".

היה משתתף או משתתפת בתכנית שממש התחברת אליו?

"כולם. כל אחד יוצא ממנו משהו מטורף. אתה מדבר איתי ואני עדיין חצי בוכה על זה שזה נגמר. השנה היה פרויקט מטורף. הייתה קבוצת ילדים מדהימה. זה ילדים שבחיים לא שרו ולא רקדו, שאמרו להם שהם שרים כמו צפרדע. הם העלו השנה מופע שלא מבייש את הפסטיגל בחנוכה. כל אחד מאיתנו גורר משהו שהקשה עליו בחיים שלו. משהו שהשאיר עליו חותם, משהו שהוא רוצה לשנות. התכנית נותנת להם למצוא מקום לבטא את עצמם ולהתמודד עם קשיים בצורה הכי יצירתית שיש"

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר