עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

שנה תשיעית ברצף: דירוג אשראי גבוה לעיריית הרצליה

חברת דירוג האשראי מעלות S&P העניקה לעיריית הרצליה את הדירוג – AAA. "נטל החוב צפוי לקטון, העירייה לא נטלה חוב חדש למטרותיה מאז 2009", נכתב בדוח

פורסם בתאריך: 5.12.18 21:37

חברת דירוג האשראי מעלות S&P העניקה לעיריית הרצליה את דירוג האשראי הגבוה ביותר – AAA, כך מסרה העירייה. זו השנה התשיעית ברצף, מאז 2010, שעיריית הרצליה שומרת על דירוג האשראי הגבוה ביותר.

"הרצליה נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח גדולה שצפויה, בין היתר, להוסיף לעיר 8,000 יחידות דיור בעשור הקרוב. למרות זאת, אנו סבורים כי הודות למדיניות פיננסית זהירה, עיריית הרצליה תצליח לשמור על אינדיקטורים פיננסיים חיוביים ועל צורכי מימון חיצוניים נמוכים", כתבה החברה בדוח שפרסמה. עוד נכתב: "אנו צופים שנטל החוב העירוני, שכבר עכשיו נמוך מאד, ימשיך לקטון. העירייה לא נטלה חוב חדש למטרותיה מאז 2009 ,למעט הלוואה שנלקחה ב-2014 על מנת לממן את השתתפותה בתקציב מענקי האיזון של הממשלה. נטל החוב גם נמוך כעת משלוש שנים של עודף תפעולי, דבר אשר משתקף לחיוב בהערכתנו".

בחברת מעלות הסבירו את קביעת הדירוג: "הדירוג של עיריית הרצליה משקף את דעתנו על מאפייני הדירוג הפנימיים החזקים של העיר. אלו כוללים את הכלכלה החזקה מאוד, שביחד עם הניהול הפיננסי הזהיר, תומכת בביצועים פיננסיים איתנים. תחזית הדירוג היציבה משקפת את ציפיותינו כי הנהלת העירייה תישאר מחויבת למדיניות הפיננסית השמרנית שלה, הכוללת בנוסף לניהול השקול של התקציב התפעולי, גם כיסוי מרבית ההוצאות בתקציב ההון באמצעות הכנסות מקבילות. אנו צופים שמדיניות זו תסייע לשמר את רמות החוב הנמוכות מאד של העירייה ואת עמדת הנזילות המבוססת. איננו רואים כיום תרחיש ריאליסטי שבמסגרתו נוריד את הדירוג בשנתיים הקרובות".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר: "הדירוג הגבוה שניתן לעיריית הרצליה שוב ושוב מבטא את ההערכה הרבה לניהול הכספים המחושב והזהיר שלנו. מי שנהנים מכך הם תושבי העיר, שזוכים הודות לכך משירותים עירוניים ברמה הגבוהה ביותר ומאיכות חיים מצוינת". מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "מלוא ההערכה למנהלי האגפים ולעובדי העירייה, ובמיוחד לגזבר העירייה רוני חדד ולעובדי המינהל הכספי, על העבודה המקצועית והמסורה. הזכייה בולטת במיוחד על רקע ההשקעות הכספיות הרבות, בהובלת ראש העיר, בתחומים רבים לטובת התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר