דנה דהמאיו גורדון וקוסטה גורדון
דנה דהמאיו גורדון וקוסטה גורדון

דנה וקוסטה מבקשים שתעזרו להם להביא ילד לעולם

שבוע וחצי אחרי החתונה גילתה דנה דה-מאיו גורדון שהיא חולה בסרטן השד. בגלל סוג הגידול היריון מהווה סכנה גדולה לחייה ולכן החליטו היא ובעלה ללכת על הליך פונדקאות בחו"ל. יותר ממאה אלף שקלים מתוך 230 אלף כבר גויסו, אבל עדיין חסר סכום משמעותי

פורסם בתאריך: 28.12.18 13:07

יש חלקים בסיפורם של דנה דה-מאיו גורדון ובעלה קוסטה שאינם שונים מסיפורם של אלפי זוגות אחרים. הם הכירו באינטרנט לפני כשנתיים וחצי, עברו לגור יחד במושב משמרת בשרון לפני כשנה, והתחתנו לפני כחצי שנה בחתונה אינטימית בנוכחות בני משפחה וחברים. אך כשבוע וחצי לאחר החתונה, חשך עליהם עולמם: דנה גילתה גוש בחזה, שהתברר כסרטן השד מסוג הורמונלי. בגלל הטיפולים, דנה לא תוכל להיכנס להריון בשנים הקרובות. האפשרות שבה הם בחרו היא פונדקאות בחו"ל. עתה הם במירוץ להשיג את המימון לכך.

"שבוע וחצי לאחר החתונה הרגשתי כאב בשד", מספרת דנה לצומת השרון, "התחלתי למשש וגיליתי גוש ענק. לאחר בדיקות ורופאים מומחים, הגעתי לעשות ביופסיה. רופאת המשפחה הסבירה לי שזה גידול הורמונלי, שזה אומר שהוא גידול סרטני, בעל יכולת לגדול, והוא ניזון מאסטרוגן ופרוגסטרון (הורמונים המופרשים בביוץ ובהיריון). הם מצאו שקצב הגידול הוא מאוד איטי, ושהוא היה שם כבר הרבה זמן. לצערי, באחת הבדיקות שעשיתי, גיליתי שאני גם בהיריון והייתי צריכה להפיל".

דנה נולדה וגדלה ברעננה. היא למדה בבית ספר זיו, בחטיבת השרון ובתיכון אוסטרובסקי, שם התגלו כישוריה כשחקנית כדור עף מצטיינת. היא הגיעה לשחק בנבחרת ישראל, שירתה כספורטאית מצטיינת בצבא ולאחר שירותה הצבאי טסה לארצות הברית ללמוד תואר ראשון ושני בקלינאות תקשורת בניו יורק, במסגרת מלגת ספורטאית. לאחר חזרתה לארץ, שיחקה עוד שנתיים במכבי חיפה בכדור עף במקביל לעבודתה כקלינאית תקשורת.

דנה דהמאיו גורדון

דנה דה-מאיו גורדון

מה הייתה התגובה הראשונית כשבישרו לך על המחלה?

"אני לא מעשנת, אני עושה המון ספורט, אני לא בן אדם לחוץ ואני עובדת בעבודה שאני אוהבת. אין היסטוריה של סרטן השד במשפחה. זה הכה בי כרעם ביום בהיר. לא יודעים למה זה קרה".

מה תהליך הטיפול?

"עברתי כריתה מלאה של השד, וכעת יש לי שתל במקום. לאחר הכריתה, שולחים את השד לפתולוגיה ובודקים האם צריך כימותרפיה כדי למנוע חזרה של הסרטן. מצאו שכימותרפיה לא תעזור. אז עכשיו אני מסיימת הקרנות, ומקבל כדורים שחוסמים את הרצפטורים של האסטרוגן, כדי למנוע מהגידול לחזור. כמו כן אני מקבלת זריקה לדיכוי מחזור למשך שנתיים כדי למנוע ביוץ, כי בביוץ פרוגסטרון ואסטרוגן מופרשים, אז זה יכול לגרום לסרטן לחזור. בעצם כדי למנוע מהסרטן לחזור צריך לעצור כל תהליך שקשור לביוץ או לכניסת היריון, כי אלה תהליכים שגורמים להפרשת הורמונים שיכולים לגרום לסרטן לחזור".

יש סכנה עתידית אם תנסי להיכנס להיריון אחרי הזריקות, בעוד שנתיים?

"אני ממשיכה לקבל תרופות גם אחרי השנתיים האלה, שלצורך היריון אני יכולה להפסיק אותן. אבל יש כאן סיכון גבוה. בהיריון ההורמונים מכפילים את עצמם כל שבוע בזמן ההיריון. זאת סכנה, את נכנסת לתהליך שאת לא יודעת איך תצאי ממנו בחיים. אני מכירה בנות שהחלימו מסרטן ונכנסו להיריון ויצאו בסדר, אבל אני גם מכירה כאלו שהחלימו, נכנסו להיריון והן כבר לא איתנו היום".

לאור הקשיים והסכנות הטמונים בהיריון אצל דנה, החליטו בני הזוג לבצע הליך פונדקאות בחו"ל. הליך כזה הוא יקר מאוד, ועלותו מגיעה ליותר מ-200 אלף שקלים. לצורך מימון ההליך, הם פתחו לפני כחודש בקמפיין מימון המונים, ופנו לכלל הציבור לעזור להם להגשים את חלומם ולהביא ילד לעולם.

דנה דהמאיו גורדון וקוסטה גורדון

דנה וקוסטה בחתונתם

מאיפה בא הרעיון של הפונדקאות?

"אמא שלי הציעה. קודם היא הציעה שהיא ואבא שלי ישברו את החסכונות ויקחו הלוואות בשבילי. אבל נפשית, לא הייתי מסוגלת להעמיד אותה במצב כזה. אז אחותי ראתה כתבה שיש חברות הייטק שמסייעות כלכלית בתהליך פונדקאות לעובדים שלהם, וקוסטה הרי עובד בחברת הייטק – באלביט. אז ניסינו לבדוק את האופציה, אבל רכזת כוח אדם בחברה שלו אמרה שהם לא יכולים לעזור".

חשבתם על אימוץ?

"חשבנו על זה, פנינו גם לחברות אימוץ. אבל התהליך הוא מאוד מסובך וקשה בארץ ומלא בבירוקרטיה. אתה צריך להיות משפחת אומנה כמה שנים, היום כבר לא מאפשרים לאמץ תינוקות כמעט, אלא ילדים מגיל שלוש ומעלה. אז בגלל שאנחנו זוג צעיר עדיין, סוכנות האימוץ המליצה לנו ללכת לפונדקאות".

תרמו לכם כבר מעל מאה אלף שקל, זה לא עניין של מה בכך. איך ההרגשה?

"זה מאוד מרגש. התורמים הם בעיקר חברי ילדות שלא ראינו שנים, שזה הזוי. חבר שלי מחטיבת הביניים שהיה איתי בכיתת ספורט ועבר לקנדה, תרם 3,000 שקל. אנשים שלא ראיתי אותם שנים, תרמו. זה מדהים. חברים של קוסטה שהיו איתו בפנימיה בכיתה י', תרמו. לא חשבנו שנגיע לסכום כזה".

"קמפיין מימון ההמונים עלה לפני חודש וגייס כבר כ-109 אלף שקלים, ועתיד להסתיים בימים הקרובים", אומרת דנה, "קופת חולים לא משתתפת בעלויות כלל. ההליך עולה 230 אלף שקלים, מהרגע שאתה מתחיל ועד הרגע שהתינוק מגיע לעולם. אנחנו פונים לכלל הציבור – נשמח מאוד אם תעזרו לנו להגשים את החלום שלנו להביא ילד לעולם".

הדד ליין של קמפיין מימון ההמונים של דנה וקוסטה הוא יום שלישי הבא, ה-1.1.19 בחצות. לעזרה במימון הליך בפונדקאות, ניתן להיכנס לקמפיין למימון המונים ולתרום כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר