בית ספר יחדיו. צילום:ניר קידר.
בית ספר יחדיו. צילום:ניר קידר.

הצרות החדשות של ילדי נווה זמר: חשש מצפיפות ובעיות בטיחות

לאחר דחיית פתיחת בית הספר בנווה זמר, נודע להורים בשכונה כי ארבע כיתות נוספות צפויות להיפתח בשנת הלימודים הקרובה בבית הספר "יחדיו", מה שעלול להביא לכך שתלמידים ילמדו בקראוונים בחצר והמקלט לא יוכל להכיל את כולם

פורסם בתאריך: 13.1.19 17:47

לאחר שהעירייה אישרה את השמועות על דחיית פתיחת בית הספר היסודי בנווה זמר לינואר 2020 (התאריך שהוצג להורים היה ספטמבר 2019), כעת עומד בפני ההורים בשכונה אתגר חדש: ילדי השכונה לומדים בבית הספר "יחדיו" הממוקם בקריית שרת. להורי השכונה נודע כי בשנת הלימודים הבאה ייפתחו ארבע כיתות נוספות בבית הספר "יחדיו", מה שעלול ליצור עומס וצפיפות במקום.

הדמייה של בית הספר בנווה זמר. צילום: ליואי דבוריינסקי אדריכלים בע"מ

הדמייה של בית הספר בנווה זמר. צילום: ליואי דבוריינסקי אדריכלים בע"מ

"כדי שאחר כך יהיה קל יותר לפצל את בית הספר העתידי של נווה זמר ופשוט להעתיק אותו למבנה החדש שיקום בנווה זמר בינואר 2020, הולכים להיות שני בתי ספר שיתקיימו זה לצד זה באותו מבנה בשנה הבאה", הסבירה אחת האימהות בשכונה שילדיה לומדים בבית הספר "יחדיו", "השנה יש בבית הספר "יחדיו" 18 כיתות. לפי מידע שהגיע להורים ממנהלת בית הספר, בשנת הלימודים הבאה הולכות להתווסף בין 4-5 כיתות נוספות. הבעיה היא שאין מספיק כיתות. כרגע יש כיתות ייעודיות בבית הספר ושם לומדים אמנות, מדעים, מחשבים, אנגלית – זה אומר שהכיתות האלה ייתפסו. איפה התלמידים ילמדו תגבורים במקצועות האלה?"

"בנוסף יש בבית הספר גם תל"ן (תכנית לימודים נוספת)", הוסיפה, "חוגי העשרה לתלמידים שניתנים בתשלום נוסף בתחומים כמו מוזיקה, אמנויות לחימה ואמנות. אבל בשנה הבאה לא יהיה מקום לקיים את החוגים האלה. בנוסף, יש שם בעיה רצינית בשירותים של בית הספר שהם פשוט לא נקיים, הילדים שלי לדוגמא לא משתמשים בהם בגלל זה. יש עוד המון ילדים שממש מתאפקים עד הבית. אם יוסיפו עוד ארבע כיתות לבית הספר ולצפיפות במקום, איך המצב צפוי להראות אז?"

בנוסף לבעיות אלה, קיים חשש בטיחותי ממשי למקלט בבית הספר. לדברי ההורים, המקלט מיועד להכיל כ-360 תלמידים, אך בשנה הבאה בעקבות התווספות הכיתות, מספר התלמידים עלול לחצות את ה-500.

"בית הספר הולך להכניס יותר תלמידים ממה שהמקלט מסוגל להכיל", אומרת אמא נוספת לילדים בבית הספר "יחדיו", "אין מספיק כיתות בבית הספר, אז למיטב הבנתי הולכים ללמד את התלמידים בצריפים בחצר, שלא מיועדים ללימוד יום יומי. אנחנו הולכים להיפגש עם ראש העיר בקרוב, אנחנו נעלה את זה שמה, ולא נסכים לזה בשום אופן. שיבנו את בית הספר כבר. ככל שאנחנו מבררים יותר פרטים מול ערים שכנות, דברים כאלה לא קרו מעולם. זה הכול חוזר לאיטיות בה מתנהלת בניית בית הספר. שהעירייה תשים את כל כובד משקלה על העניין. הטלאי הזה שהעירייה יצרה, יתפוצץ לה בפנים. מה יש לפיקוד העורף להגיד על זה שהמקלט בבית הספר יכול להכיל כ-360 ילדים, ובבית הספר עומדים להיות בשנה הקרובה מעל 500 ילדים?"

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר