מכבי אש. צילום אילוסטרציה ניר קידר
מכבי אש. צילום אילוסטרציה ניר קידר

תחנת כיבוי אש גדולה תוקם באיזור התעשייה

התחנה תוקם ברחוב החרושת בשטח של כ-1,800 מ"ר. בנוסף לשירותי כבאות והצלה, המרכז החדש יספק גם קבלת היתרים ואישור כיבוי אש לבתי עסק. חיים ברוידא: "היעד הוא להקים באותו מתחם גם תחנת משטרה ותחנת מד"א"

פורסם בתאריך: 15.1.19 10:28

עיריית רעננה הודיעה בתחילת השבוע על כוונתה להקים תחנת כיבוי אש באזור התעשייה. המתחם החדש יוקם ברחוב החרושת 1, בקרקע ששייכת לעירייה, וכיום נמצאים שם מחסנים המשמשים את העירייה. המתחם צפוי לקום על שטח של כ-1ף800 מ"ר, ומרכז כיבוי האש צפוי לכלול בתוכו את כל השירותים של כבאות והצלה: מניעת דלקות, קבלת היתרים, אישור כיבוי אש וכמובן מענה מידי בעת אירוע חירום.

מספר שעות לפני האישור הרשמי מהעירייה, ראש העיר חיים ברוידא פרסם בדף הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "בחדר הישיבות בעירייה כינסתי השבוע נציגות של נבחרי הציבור לדיון עם ראשי מערך כיבוי האש הארצי ובו קיבלתי החלטה להקצות שטח אדמה בכניסה לאזור התעשיה כדי להקים תחנת כיבוי אש בתחומי רעננה. היעד להקים באותו מתחם גם תחנת משטרה ותחנה של מגן דוד אדום. אני מאמין שרעננה המונה מעל 85,000 תושבים ראויה לשירותי הצלה וביטחון בתחומה".

כזכור, סוגיית מתחם הכבאות בעיר נמשכת כבר מספר שנים. בחודש יוני האחרון, נשלחה שאילתא לעירייה מטעם חבר המועצה (דאז מתמודד לראשות העיר) ארז ברט, בנוגע לעיכובים בהקמת התחנה. גם עיריית רעננה וגם נציבות כבאות והצלה הביעו רצון משותף להקמת התחנה, אך משרד האוצר, שלא סיפק את האישור הסופי להקמת התחנה, מסר בזמנו כי בשל העובדה שהעסקה על הקרקע המיועדת לתחנה בין עיריית רעננה לנציבות כבאות והצלה נחשבת ל"עסקה ללא תמורה" (עסקה בה העירייה מוסרת שטח לטובת הציבור לנציבות הכבאות וההצלה ללא תמורה כספית לצורך הקמת התחנה), ובגלל שהמשרד פועל על פי חוות דעת ממשרד הפנים לפיה יש להימנע מביצוע עסקאות עם השלטון המקומי ללא תמורה.

ממשרד האוצר נמסר כי ניתן אישור עקרוני מטעם המשרד על העסקה.

מנציבות כבאות והצלה נמסר: "הרשות המקומית ומערך הכבאות לישראל פועלים יחדיו לפתיחת תחנת כיבוי בעיר, כחלק מקידום התוכנית התקיימה השבוע פגישה עם ראש העיר הנכנס".

לוח זמנים להקמת התחנה עדיין לא פורסם, אך מטעם העירייה נמסר כי "התקבלה ההחלטה ועכשיו יוצאים לביצוע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר