אפי נווה צילום זאב שטרן
אפי נווה צילום זאב שטרן

"הציבור לדעתי איבד את האמון במערכת המשפט"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם לדעתכם נסדק אמון הציבור במערכת המשפט?

פורסם בתאריך: 26.1.19 20:04

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

"נראה לי מוזר, לא אתי ואף פגום שיו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה, שיכול במעמדו הרם לקדם שופטים, מופיע מולם בתיקים שהוא מייצג. האם השופטים יגלו יותר "הבנה" מול מי שיכול לקדם אותם?. "תהיי מופתעת", כך נאמר בחילופי הודעות בווטסאפ בין השופטת רונית פוזננסקי – כץ לנציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם שביט. אם להוסיף על המחדל של קשר בין שופטת לעו"ד את החשדות נגד עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, ואת הסערה האחרונה בה מעורבים עו"ד אפי נוה, שופטת בימ"ש השלום ואשת שופט נוספת בחשד לקיום יחסי מין תמורת קידום (לכאורה), הציבור לדעתי איבד את האמון במערכת המשפט. את הסימנים לתחילת השחיקה של המערכת ניתן היה לראות כבר בכתבה ב-"עובדה" של אילנה דיין, בה נראה יו"ר הלשכה מסתובב כמו טווס בין שופטים ועורכי דין שמחפשים את קרבתו ומתחנפים אליו.לדעתי שיטת מינוי שופטים חייבת שינוי ומיד. האור בקצה המנהרה נמצא בבית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות ועל זה נאמר – יש שופטים בירושלים". (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל פורום תושבים ברעננה ומנהל חברת ביובית המקורית)

שלומי חננאל

חננאל שלומי

חננאל שלומי

"בחירת שופטים נעשית לפי איזונים בין הרשות השופטת, הרשות המחוקקת ונציגות עורכי הדין. כיום, לאור הפרשיות האחרונות, קיימת תחושה של מחנק בשחיתות ציבורית אשר חודרת את מעטה השריון של שופטים ושל צדק בבתי המשפט ומעיבה על האמון הציבורי. קיים חשש רב של חוסר אמון בתהליך עד כדי אמירה ששופטים נבחרים לפי קשרים ולא לפי כישורים, כנאמר על ידי שופטים בדימוס". (שלומי, תושב רעננה, הוא בעלים של בית הקפה "אחוזת הלחם")

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"ניתן להכריז בוודאות על מותו של אמון הציבור במערכת המשפט. הציבור מביט בשאט נפש במערכת המשפט אבל לא מופתע וגם לא מזועזע. כאילו התרגלנו לביזיון הזה שמתחולל במערכת, אשר אמורה לאזן ולהיות אות ומופת לאזרחי המדינה, כף המאזניים והצדק. אנו חשים כי המדינה הפכה לרפובליקת בננות בעולם שלישי, כשאין דין ואין דיין. היינו רוצים להאמין שיש טובים במערכת, ויש להניח כי ישנם רבים וטובים, סוג של שופטים שהם כמו הכוהנים. האם אלה מאיתנו שמאמינים בכך הם הנאיביים? מערכת המשפט צריכה לפעול בשקיפות וללא רבב, הרשויות חייבות להיות ללא דופי ועל פי התפיסה הדמוקרטית בישראל הגישה היא שהמדינה ורשויותיה, לרבות מערכת המשפט הם נאמני הציבור". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר