כרזת מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל
כרזת מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

מחאת הכרזות חוזרת, הפעם נגד העלאת הארנונה

הפרסום בצומת השרון על הכוונה להעלות את הארנונה ברעננה עורר סערה גדולה. תושב העיר, שחר אריאל, פרסם ברשת כרזות מחאה. "יש תמיכה מטורפת מאנשים שמתקשרים, ומסמסים לי", הוא מספר

פורסם בתאריך: 6.2.19 13:25

בעקבות חשיפת "צומת השרון" כי העירייה מתכוונת להעלות את הארנונה ב-3.9%, תושבי שכונת נווה זמר, שמשלמים ארנונה גבוהה ביחס לשכונות האחרות, הביעו השבוע זעם ומחו על ההחלטה. אחד מתושבי השכונה, שחר אריאל, אף עיצב ופרסם בימים האחרונים מספר כרזות מחאה בפייסבוק כנגד העלאת הארנונה הצפויה ברעננה. הפוסטים של אריאל, מעצב גרפי במקצועו, קיבלו תהודה רבה בקבוצות הפייסבוק של רעננה, כאשר עשרות תושבים הביעו תמיכה במחאה והצטרפו לקריאתו לבטל את ההחלטה להעלות את הארנונה. אריאל כבר עלה לכותרות יותר מפעם אחת, בעקבות כרזות פרובוקטיביות שפרסם לפני מספר חודשים נגד מסוף האוטובוסים שהוקם בנווה זמר.

"הארנונה בנווה זמר היא לא הגיונית ופרופורציונאלית ביחס למה שאנחנו מקבלים", אומר אריאל, "להעלות את הארנונה עכשיו בעוד 3.9%, למה? אין תיאום בין מה שאנחנו משלמים למה שאנחנו מקבלים בפועל".

אז המחאה שלך היא מחאת תושבי השכונה?

"לא רק. אני מהר מאוד הבנתי שהבעיה היא לא של נווה זמר בלבד. נכון שלי כתושב נווה זמר כואב לי על הארנונה שאני משלם פה, אבל אני לא אצליח לקבל שום אהדה ציבורית אם אני אדבר רק על השכונה שלי. מהר מאוד הבנתי שנושא העלאת הארנונה חוצה שכונות. אין בן אדם שלא יכאב לו או ישפיע עליו".

כרזות מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

העירייה טוענת שהארנונה מטרתה לכסות גרעונות. מה אתה חושב שאפשרי לעשות במקום?

"לעשות בדק בית בתוך העירייה. יש כל כך הרבה אנשים שמקבלים עשרות אלפי שקלים, יש אלפי עובדי עירייה. למה לא לבדוק בתוך העירייה במקום להפיל את הנטל הזה על התושבים? אם ראש העיר היה פועל ומפרסם איזה שינויים הוא ניסה לעשות לפני העלאת הארנונה והם לא צלחו שהמוצא האחרון הוא העלאת הארנונה – בסדר. אבל הוא לא עשה זאת. ברוידא הבטיח שהוא ידאג לאזרח הקטן. איפה ההבטחות?"

איזה תגובות קיבלת מהתושבים?

"תמיכה מטורפת מאנשים שמתקשרים, ומסמסים לי, וגם כותבים לי בפייסבוק. זה לא משנה מה הם בחרו ובמי הם בחרו, הרבה מאוד מהאנשים שהצביעו לחיים ברוידא בירכו את הביקורת וסימנו אותה כעניינית"

כרזות מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

כרזות מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

העלאת הארנונה טרם התרחשה. אתה חושב הביקורת יכולה להפוך את ההחלטה?

"אני לא יודע אם זה ישתנה, גם ההחלטה היא לא רק של חיים ברוידא אלא של כל המועצה. אבל כל עוד אנחנו נקיים שיח ובעירייה יבינו שהאזרחים לא מתכוונים לוותר ברגע שמפילים עליהם את נטל כיסוי הגירעונות בעירייה. לא נוותר. האם מוצו כל האפשרויות לחיסכון? לא"

הלכת עם מחאת הכרזות כבר לפני חצי שנה וחלק מהתגובות היו שהגזמת. השפיע עלייך?

"ממש לא. היו מקומות שאמרו שהגזמתי ואפילו הורדתי פוסטים. אבל הביקורת ממש לא השפיעה עליי. אני מנסה להיות ביקורתי, לא להעליב ולא לפגוע. הדבר האחרון שאני רוצה זה לעורר אנטגוניזם. מי שלא אוהב את הפוסטים שלי יכול לחסום אותי. אני מנסה להיות ענייני וחד, ומכאיב בבטן. אם יש למישהו בעיה – שיתמודד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר