עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

עיריית רעננה צפויה להעלות את הארנונה ב-3.9 אחוז, יותר משיעור המינימום של משרד הפנים

בשל הגירעון צפויים חברי המועצה לאשר העלאה חריגה. "ברוידא קיבל תפוחי אדמה לוהטים בירושה", כתב יו"ר ועדת הכספים, יקי ודמני, שציין שהעירייה תיאלץ לקחת הלוואות של עשרות מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 31.1.19 12:54

חברי הקואליציה ובראשם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, צפויים להעלות לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה הצעה על העלאת תעריף הארנונה למגורים ברעננה ב-3.9 אחוז. יש לציין שהעלאת תעריף הארנונה הארצי על פי משרד הפנים נקבעה ל-0.32. אחוז, כך שההעלאה ברעננה צפויה להיות, אם תאושר במועצת העיר ועל ידי משרד הפנים, גבוהה במיוחד וחריגה ביחס לנהוג בעיר.

העלייה החדה בתעריף הארנונה צפויה להתבצע כחלק מתכנית טיפול בגירעון התקציבי בעירייה, שעל פי ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, נאמד ב-170 מיליון שקלים. מדובר ב"ירושה" שקיבל ברוידא, ואיתה הוא צריך להתמודד.

גם יקי ודמני, יו"ר ועדת הכספים, התייחס לגירעון התקציבי. כך כתב אמש בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו:

"אם תשאלו אותי מה מצבה הכספי/כלכלי של העיר במילה אחת אשיב "טוב" ובשתי מילים "לא טוב". אני מזדהה עם הפוסט האחרון שכתב ראש העיר חיים ברוידא. כל מי שהיה במקבלי ההחלטות או שלא קם ו"שבר שולחן" חייב לראות את עצמו שותף לניהול הכלכלי הכושל שהיה בעיר.
לא אקח לחיים את התפקיד לתת מספרים מדויקים, אבל אקדים ואומר שכרגע העיר תצטרך לקחת הלוואות בסדרי גודל של עשרות מיליוני ש"ח ולהוביל שינויים במבנה הארגוני והתפעולי של העירייה כדי לחצות בשלום את התקופה הקרובה. הדגשתי לפני חיים שאני מאחוריו והוא יקבל ממני את כל הסיוע והתמיכה, אבל עליו להבין שכל מה שלא ייעשה בהקדם, לא ייעשה בכלל. נראה לי שחיים מבין היטב את המצב ואת "תפוחי האדמה הלוהטים" שקבל בירושה והוא בין האחרונים שאפשר לבוא אליו בטענות.
שהצגתי את המצב במהלך הבחירות…אמרו לי שאני מגזים. אכן מפאת היעדר נתונים…הגזמתי לטובה…אסור היה להגיע למצב הזה ואני נמנע בשלב זה מלפרט ומקווה שראש העיר ייעשה זאת.
הבהרתי לגזבר כי הוא יקבל את כל התמיכה והגיבוי המקצועי ממני ובלבד שיעבוד אך ורק "לפי הספר" וישתף אותי כיו"ר וועדת הכספים בכל החלטה משמעותית.
יצטרכו להוביל חריש עמוק ובין השאר להוביל מהלך של "הפרחת" אזורי התעשייה שנראים "על הפנים", והעברת כובד המשקל לארנונה משטחים אלו ביחס של 60 אחוז מול 40 אחוז מהתושבים (היום המצב 50/50)".

ראוי לציין כי הארנונה ברעננה לא עלתה מאז שנת 2011 מלבד תוספות המינימום שקבע משרד הפנים בהתאם למדד. בשנת 2018 למשל, תעריף הארנונה בעיר עלה ב-2.18 אחוז, בהתאם לעלייה שנקבעה על פי משרד הפנים.

חברי המועצה צפויים להצביע בישיבת המועצה בסוף חודש פברואר על העלאת הארנונה, ולאחר מכן תוגש הבקשה להעלאת הארנונה למשרד הפנים לאישור.

תגובתה של עיריית רעננה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רונן מ

    איפה הכסף נעלם?
    לפניי הבחירות, הנהלת העירייה טענו והציגו לנו הלכי רוח בכיוון אחר לגמרי

    במסגרת השקיפות, ולאור הפגיעה בתושבים, והכוונה להיכנס לכיסי התושבים – זכותנו המלאה והלגיטימית למלוא הנתונים, איך זה קרה, מי אחראי לזה, ומי שיקרו לנו וגנבו את כספינו

  2. עמר

    אחרי החורבן התהומי שהשאירו גינזבורג, בילסקי וקודמיהם (חופרי ובילסקי) על העירייה להתמודד עם גירעון וחובות אדירים.

    מסתבר שרק חשבנו שהעיר שלנו התנהלה כמו שצריך בקדנציות הקודמות כשבפועל בכירי העיר הזניחו אותה ו"חגגו" על חשבון טיפשוטו של הציבור.

    מאחל לחיים ברוידא שיהיה מספיק חזק מפני לחץ התושבים והמלעיזים ושיצליח לאפס את העיר ולהחזירה לאיזון לטובת התושבים

  3. אלון תושב העירייה אריסטוקרטית רעננה

    נו במקום צעדי התייעלות בעירייה מעלים ארנונה ומנפחים מנגנון
    רציתם ברוידא? תודו לו שהקשישים יותרו על עוד קניה של תרופות
    בושה

  4. מושחתים

    לא יתכן שאיתן גינזבורג אשר כיהן כסגן ראש עיר ואף כראש העיר ואחראי ישירות לדרדור מצבה הפיננסי של רעננה ימשיך לכהן שוב כסגן ראש עיר.

    העלאת הארנונה באופן חד כל כך כאשר העיר פורחת עם משרדי חדשים תגרום לברויידא לאבד את מקום עבודתו בבחירות הבאות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר