האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר
האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר

המסוף בנווה זמר יבוטל. אחד ממובילי המאבק: "עשיתי טעות"

לפני כשבועיים התקבלה החלטה של עיריית רעננה לביטול מסוף האוטובוסים בשכונה. המהלך התעכב והתושבים ניהלו מאבק שכלל כרזות נגד גינזבורג באופן אישי. אתמול (ב') הודיעה העירייה כי ב-22.7 המסוף יבוטל

פורסם בתאריך: 17.7.18 13:16

למרות שכבר לפני כשבועיים התקבלה החלטה לביטול מסוף האוטובוסים בשכונת נווה זמר, תושבי השכונה המשיכו לנהל מאבק עיקש שכלל כרזות נגד ראש העירייה, איתן גינזבורג..אתמול (ב') שלחה עיריית רעננה מכתב לתושבי השכונה בו  הסבירה כי בתאריך ה-22.7 יבוטל.

הסיפור החל לפני כשבועיים, כאשר ביום ראשון ה-1.7, תושבי השכונה הבחינו בארבעה אוטובוסים של חברת מטרופולין, נכנסים לשכונה וחונים ברחוב נעמי שמר, חרף העובדה שלא הייתה שם תחנה. תלונות התושבים עלו מול העירייה כבר באותו היום, שתי עצומות עליהן חתמו מאות מתושבי השכונה הוקמו, וכבר בסופו של אותו שבוע, לאחר פגישות עם גורמי העירייה, הוחלט לבטל את המסוף והועברה ההודעה מטעם העירייה למשרד התחבורה ולחברת מטרופולין.

למרות שביטול התחנה אושר על ידי העירייה כבר ב-4.7, תושבי השכונה המשיכו במחאה במטרה לקבל תאריך יעד מהעירייה לביטול המסוף. אחד מאמצעי המחאה היו כרזות אינטרנטיות שכוונו נגד איתן גינזבורג, באופן אישי, למשל: "איתן! מי מושך לך בחוטים?" מי שעיצב את הכרזות הוא תושב השכונה, שחר אריאל. "עברתי לרעננה לפני ארבע שנים", מספר אריאל, "לנווה זמר עברתי לפני שנה. קניתי כאן דירה בהשקעה כספית גדולה. אז כשראיתי את הדבר הזה קורה, לא יכולתי להישאר אדיש".

אתה שלם עם הכרזה שעוררה מחלוקת בפייסבוק: 'בנווה זמר שמים ז** על החוק'?

"אני מודה שהפוסט הזה היה טעות, ואני אחד שמודה בטעויות. המטרה שלי הייתה לעורר מחאה של התושבים. אני ניסיתי להניע פה למאבק של התושבים. ניסיתי כמה דברים, כל דבר בודקים, זה ניסוי ותהייה. פוסטים שחשבתי שיכאבו לא הזיזו בכלל, ופוסטים שחשבתי שהם פרווה קיבלו תהודה. לא עשיתי דברים על מנת לעורר קנטרנות. כשביקשו ממני להוריד את הפוסט הזה, מתוך התושבים של נווה זמר, הורדתי את הפוסט הזה".

צילום: שחר אריאל

 

ענת קסוי-הטוני, שלקחה חלק בנציגות השכונה מול העירייה, מחמיאה לעירייה על עבודתה, ומברכת על ההישג: "כשהתעוררנו למציאות חדשה בנווה זמר בה רחוב נעמי שמר התמלא באוטובוסים ובקצה הרחוב, ליד בנייני מגורים, הוקם מסוף. מיד כינסנו את פעילי השכונה והחלטנו למחות כדי להוציא את המסוף לאלתר.  העירייה, שחשה את התסיסה של התושבים, דרך המדיה בעיקר, זימנה כמה מהפעילים לישיבה דחופה למחרת. בפגישה נכחו איתן גינזבורג ראש עיריית רעננה, מיכל הירש-נגרי מנכ"לית העירייה, מהנדס העיר פרץ אוסנברג ועוד כמה נציגים של מחלקת ההנדסה. הם הקשיבו לנו, שיתפו בכוונותיהם הטובות להנגיש את השכונה לטובת ורווחת התושבים והודו שטעו בהחלטה להקים "תחנת קצה" במיקום הזה. מסתבר כי משרד התחבורה הקצה לשכונה שני קווים אבל התנה אותם בהקמת תחנת קצה. בשבוע שעבר התקיימו כמה פגישות של העירייה עם משרד התחבורה ואת השורה התחתונה קראנו כולנו במייל שהוציא איתן גינזבורג לתושבי שכונת נווה זמר. אני מאד מרוצה מההישג של התושבים ושמחה לגור בעיר בה העיריה קשובה לתושבים ומוכנה לשנות החלטות גם אם זה לא נוח לה".

במכתב שנמסר לתושבים בתחילת השבוע מטעם העירייה, נכתב: "לאחר מפגשים שהתקיימו עמכם, כנציגי השכונה, ולאור בקשתכם לבטל את תחנת הקצה בסוף רחוב נעמי שמר, על כל המשתמע מכך, ברצוני לעדכנכם כי בעקבות דיונים שהתקיימו עם משרד התחבורה גובשה תכנית שתיתן מענה לשירותי תחבורה ציבורית לתושבי צפון העיר ושכונת נווה זמר. המתכונת החדשה של קווי האוטובוס (שלב א'), צפויה להתחיל לפעול ביום ראשון הקרוב ה – 22.7.2018, ובאותו מועד תבוטל תחנת הקצה.

להלן השינויים הצפויים בקווים, כפי שאושרו על ידי משרד התחבורה:

קו 9 וקו 19 יחזרו לתחנת הקצה המקורית בפארק רעננה וישוב לתוואי הנסיעה המקורי, מבלי להיכנס לתוך שכונת נווה זמר.

קו 52 – יבוטל ובמקומו יתוגבר קו 6 שיופעל בכל שעות היום, בתדירות מוגברת, תוך איסוף נוסעים מרחוב ויצמן. לצורך כך, תוקם בימים הקרובים תחנת אוטובוס חדשה ברחוב ויצמן בסמוך לרחוב אהוד מנור, שתתווסף לזו הקיימת ליד רחוב נעמי שמר.

קו 51 – יחל את פעילותו בתחנת קצה ליד פארק רעננה ומסלולו יהיה דרך התחנות הניצבות על רחובות ויצמן, קרן היסוד, אחוזה ועד לת

חנת הרכבת רעננה דרום.

בשלב ב', המתוכנן ע"י משרד התחבורה לחודש נובמבר, צפוי תגבור נוסף של קווי אוטובוס ברחבי העיר. במסגרת אישור זה יצא קו אוטובוס מתחנת קצה ברחוב התדהר, בקרית אתגרים, במסלול דרך הרחובות ויצמן, הנשיאים עד לתחנת רכבת רעננה מערב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב נווה זמר

    מחאה מיותרת , עד שסוף סוף מפתחים פה תחבורה ציבורית בשכונה המדכאת הזאת , הם קמים ומתנגדים .
    בקצב הזה לא יהיה פה כלום ,תמשיכו לשלם ארנונה כאילו אתם גרים בוילה , ואפילו קו אוטובוס לא יהיה לכם ליד הבית .
    רציתם רעננה קיבלתם מודיעין .

  2. עמית

    חבל.. במקום שהשכונה תהיה נגישה למי שאין לו רכב … מבטלים את התחבורה… ההפסד כולו שלנו
    לא לכל אחד יש רכב.. ומי שרוצה להגיע ברכבת יצטרך ללכת הרבה…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר