האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר
האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר

ניצחון לתושבי נווה זמר: העירייה תבטל את מסוף האוטובוסים בשכונה

לאחר פניות מצד תושבי השכונה, עיריית רעננה והבהירה כי תפנה למשרד התחבורה בבקשה לבטל את כניסת האוטובוסים לשכונה ואת תחנת הקצה שבה חנו האוטובוסים

פורסם בתאריך: 5.7.18 18:53

לאחר פניות מצד תושבי שכונת נווה זמר ושתי עצומות שחתמו עליהן מאות מהתושבים, עיריית רעננה קיימה פגישה עם נציגי השכונה והבהירה כי תפנה למשרד התחבורה בבקשה לבטל את כניסת האוטובוסים לשכונה ואת תחנת הקצה שבה חנו דרך קבע אוטובוסים.

תושבי נווה זמר נגד תנועת האוטובוסים בשכונה

תלונות התושבים החלו כשבתחילת השבוע  הם גילו תושבי השכונה כי ארבעה אוטובוסים נכנסים לשכונה וחונים ברחוב נעמי שמר. התושבים פנו לעירייה, מה שהוביל לסלילת משטח אספלט מאולתר בסוף רחוב נעמי שמר למנוחת האוטובוסים במקום שיחנו ברחוב. התושבים המשיכו לטעון נגד המהלך, בטענות שהשכונה היא שכונה ירוקה והובטח להם שרק קו אוטובוס אחד ייכנס לשכונה והוא יהיה חשמלי ולא מונע ע"י סולר.

אמש (4.7), נפגשו מנכ"לית העירייה, מיכל הירש-נגרי, וראש העירייה, איתן גינזבורג, עם מספר נציגי השכונה, והבטיחו להם כי ינקטו מיד במהלכים לשינוי תוואי הנסיעה של האוטובוסים כך שלא ייכנסו לשכונה ולביטול התחנה בה עוגנים האוטובוסים.

ענת קסוי-הטוני, אחת מנציגות השכונה שהייתה בפגישה מספרת: "בפגישה נציגי העירייה אמרו כי היו להם כוונות טובות והם רצו להנגיש את השכונה לבקשתנו. אנחנו טוענים שאי אפשר להכניס לכבישים הצרים של השכונה אוטובוסים גדולים ומזהמים (מונעים בסולר), כשאתה מכוון לשכונה ירוקה. התכוונו להנגיש את השכונה עם אוטובוסים קטנים וחשמליים שלא יזהמו ויסכנו את הולכי הרגל. הפריע לנו שלא הייתה שקיפות ושההחלטה נעשתה בלי שיתוף התושבים. בשורה התחתונה, הם אמרו שהייתה להם כוונה טובה, ויכול להיות שטעו. הישיבה איתם העידה על פתיחות ועל קבלת ביקורת ומוכנות לשנות החלטות. הם הבטיחו שיפנו עוד באותו יום למשרד התחבורה, שצריך לאשר את שינוי הקווים. אבל מבחן העוגה בטעמה. אני רוצה לראות בעיניי את המסוף מבוטל. שאין יותר אוטובוסים שחולפים על פני נעמי שמר ומזהמים את הסביבה. בכל מקרה, יצאנו מהפגישה בהרגשה שהעירייה קשובה לתושבים ושיש עם מי לדבר".

בהודעה שמסה העירייה לתושבי השכונה נכתב: " שכונת נווה זמר מתאפיינת, עוד משלבי תכנונה, ברמות פיתוח מתקדמות ובהשקעה מירבית בתשתיות ובמבני ציבור לרווחת התושבים. מתוך רצון ליצור איכות חיים גבוהה לתושבי השכונה, עיריית רעננה משקיעה מחשבה, משאבים ומאמצים רבים בפיתוח שכונה מובילה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אחד העקרונות החשובים בשכונה ירוקה הוא הנגשת תחבורה ציבורית יעילה ונוחה שתשרת את תושביה, לפיכך, העירייה מייחסת חשיבות רבה לנושא פיתוח תשתיות התחבורה הציבורית בשכונה. עם קבלת פניות התושבים בנושא, יזמה העירייה פגישה עם נציגי השכונה יחד עם ראש העירייה, מנכ"לית העירייה והגורמים המקצועיים ממינהל ההנדסה, על מנת להבין לעומק את עמדת התושבים ביחס לסוגיית התחבורה הציבורית, מתוך מטרה להגיע לפתרון מיטבי ונוח שישרת את תושבי שכונת נווה זמר. בתום הפגישה  ובהתאם לפניות התושבים, העבירה העירייה פנייה למשרד התחבורה בבקשה לשנות את תוואי הנסיעה של קווי האוטובוס החדשים, על מנת שיתאימו לצורכי התושבים. הבקשה למשרד התחבורה מתייחסת לשינוי מסלול הקווים כך שיעברו בשלב זה על רחוב וייצמן וביטול תחנת הקצה בסוף רחוב נעמי שמר, והכל כאמור בכפוף לאישור משרד התחבורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחוזה זו רעננה

    כמה עוד כישלונות צריך ראש העיר הזמני על מנת להבין את התמונה הגדולה ?
    כמה עוד כישלונות יבהירו לו שהציבור ברעננה דבק באיכות חיים על פני דרכו שלו ?

    לעוד כמה כישלונות הוא זקוק על מנת להבהיר לו שהציבור ברעננה רוצה ודורש להיות מעורב בקביעת עתיד העיר וכי דרכו שמשובצת ניסיונות למצוא חן בעיני בכירי הפוליטיקה המדינית ועשירי הארץ אינה הדרך הנכונה לרעננה ?

  2. תחבורה ציבורית

    תגידו, האם זה הגיוני שאוטובוסים מזהמים יעברו בשכונה הירוקה שלנו? הרי הגענו לשכונה הירוקה כדי שנוכל להתניע את הג'יפ 300 כוח סוס הידידותי לסביבה על מנת לאסוף את הילדה מהחוג לפארק (שכונה ירוקה חייבת פארק עם חנייה צמודה, לא)? ומה פתאום תקעו לנו מסוף קטן ברחוב הירוק שלנו? זה טוב לשכונות של החבר'ה הלא מקובלים. אוי האירוניה, אוי הנימבי…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם המבנה התעשייתי הגדול בצפון-מזרח נווה זמר, ב"אמצע שום מקום", מבשר כי האיזור כולו יהיה איזור תעשיה, עם מסוף משאיות?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר