עבודות ההנגשה בבית מוזה. צילום: צבי נדב רוסלר
עבודות ההנגשה בבית מוזה. צילום: צבי נדב רוסלר

אחרי שלוש שנות מאבק: החלו העבודות להנגשת בית האמנים מוזה

במשך שלוש שנים ניסה חבר המועצה צבי נדב רוסלר ממרצ לקבל אישור להנגשת המבנה. עם כניסתו של חיים ברוידא לתפקיד קיבל רוסלר הבטחה שהמקום יונגש, הבטחה שמקוימת בימים אלה

פורסם בתאריך: 6.2.19 16:35

לאחר מאבק של שלוש שנים אותו קיים חבר המועצה צבי נדב רוסלר להנגשת בית האמנים "מוזה", החלו ביום שני האחרון העבודות להנגשת המקום לבעלי מוגבלויות, ביוזמתו של ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא. רוסלר, שמכהן כחבר אופוזיציה מטעם סיעת מרצ וכיו"ר ארגון אמני רעננה, מספר שהיה מופתע מכך שלאחר שניסה במשך שלוש שנים כחבר קואליציה, לפעול מול שני ראשי עיר להנגיש את המקום ללא הצלחה, הצליח לבסוף לעשות זאת כחבר אופוזיציה.

"בית מוזה הוא בניין ישן בבעלות העירייה שהוסב לגלריה לאמני רעננה לפני כארבע שנים", מספר רוסלר. "קיבלנו במרוצת השנים המון תלונות שהבית לא נגיש לנכים. ביקשתי משני ראשי הערים הקודמים, זאב בילסקי ואיתן גינזבורג, והתשובות שקיבלתי היו שהמחיר לעבודות גבוה מדי ונמדד במאות אלפי שקלים, או שבסופו של דבר יעבירו את בניין העירייה לשטח הזה אז אין טעם בהנגשה. זה הגיע לכך שלפעמים פחדתי לפרסם את התערוכות במקום משום שאנשים בעלי צרכים מיוחדים יגיעו ויגלו שהמקום אינו מונגש".

אז מה השתנה? איך אושרה ההנגשה?

"כשברוידא נבחר, אני כהרגלי, אמרתי לו שחייבים לעשות כאן הנגשה אחרת אי אפשר לתת מענה לתושבים רבים שמעוניינים להגיע אבל לא יכולים. הוא הבטיח שיבוא לראות את המתחם, ובאמת הגיע. פתאום, ביום שני האחרון, הגעתי למקום ולהפתעתי הרבה אני רואה שהטרקטורים כבר התחילו את העבודות. אני אמנם באופוזיציה, אבל כשראש העיר עושה דבר טוב ומקיים את הבטחתו, מגיעה לו הכרת תודה".

צבי נדב רוסלר

"כשראש העיר עושה דבר טוב ומקיים את הבטחתו, מגיעה לו הכרת תודה". צבי נדב רוסלר

העבודות בבית האמנים צפויות להסתיים בחודש הבא, ויכללו סלילת דרך נגישה לבית האמנים, שיפוץ השירותים לשירותי נכים והרחבת הכניסה עצמה כדי להתאימה לבעלי מוגבלויות. בעירייה מספרים כי השיפוץ צפוי לעלות כ-18 אלף שקלים עקב שימוש בעובדי עירייה, במקום 80 אלף שקלים כפי שהוצע לעירייה על ידי קבלן חיצוני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר