עבודות החיזוק במכבי 20 צילום שמעון בוקובזה
עבודות החיזוק במכבי 20 צילום שמעון בוקובזה

אחרי שפונו מדירותיהם, דיירי רחוב מכבי 20 חזרו לביתם

דיירי שלושת הדירות שפונו בגלל סדקים גדולים, חזרו לאחר שהושלמו עבודות החיזוק וניתן אישור של מהנדס העיר. היזם: "אם היינו ממשיכים בעבודות התמ"א למרות הסדקים זה היה מסוכן"

פורסם בתאריך: 20.2.19 11:15

אתמול חזרו לביתם דיירי שלושת הדירות ברחוב מכבי 20, שפונו בשבוע שעבר בבהילות בהלה בעקבות סדקים גדולים בדירתם. היזם, ז'ראר בוקובזה הבטיח שהשיפוץ יסתיים כבר השבוע ואכן קיים. בינתיים, הדיירים העבירו את הימים האחרונים במלון פרימה מילניום שברעננה. "הקבלן היה בסדר גמור. הוא ישר שיכן אותנו במלון, התקשרו אלינו כמה פעמים ביום, היו מאוד אכפתיים מאוד הוגנים כלפינו. נשאר לצוות לעשות שיפוצון בתוך הדירות עצמן בתחילת שבוע הבא, אבל כבר חזרנו לדירה", אומר אורן עמית, דייר באחת הדירות שפונו.

הדירות שנפגעו ברחוב מכבי 20. צילום שמעון בוקובזה

עבודות החיזוק ברחוב מכבי 20. צילום שמעון בוקובזה

כזכור, ביום חמישי שעבר הוכרזו שלוש דירות מתך שש דירות בבנין שעובר תמ"א 38 ברחוב מכבי 20 הוכרזו כלא ראויות למגורים. הדיירים פונו בבהילות בעקבות סדקים גדולים בקיר החיצוני בחלק האחורי של הבניין, ונאסר עליהם לחזור לדירות עד שיתבצע הליך של חיזוק נוסף על ידי קונסטרוקטור ועד לאחר שהדירות יעברו בדיקה נוספת על ידי אגף ההנדסה. "ביצענו תמיכה לעמוד המדובר וסיימנו את השיפוץ החיצוני", אומר ז'ראר בוקובזה, "כעת אנחנו בשלב ההמתנה לאישורו של מהנדס העיר, לאחר האישור נסדר את פנים הדירות והדיירים יורשו לחזור בביטחה לדירות כבר השבוע. מיד לאחר הדיווח על הסדקים בבניין פינינו אל שלוש הדירות, שתי משפחות עברו לבית מלון והשלישית העדיפה לעבור אל קרובי משפחה". אמש, ניתן האישור על ידי מהנדס העיר, פרץ אוסנברג, והמשפחות כאמור חזרו לביתם.

אורן עמית. דייר מכבי 20 צילום פרטי

אורן עמית. דייר במכבי 20 צילום פרטי

הליך התמ"א 38 בבניין החל לפני כשלושה חודשים וצפוי להסתיים בעוד 18 חודשים. לדברי שמעון בוקובזה הטיפול בסדקים היה חיוני להמשך עבודות התמ"א. "בהמון בניינים מסוג הזה דיירים רבים הוסיפו משך השנים מרפסות על דעת עצמם או שיפצו אותם באופן עצמאי. מה שקרה זה שנוצרו סדקים רציניים בקירות הבניין, סדקים היו במקומות לא חשובים בבניין ולא היוו סכנה גדולה. אבל, מובן מאליו שאם היינו ממשיכים בתמ"א למרות הסדקים המצב היה מסוכן ביותר. ולכן הינו חייבים קודם כל לתקן את הסדקים של שלושת הדירות ולא חלילה לסכן את הדיירים", אומר שמעון בוקובזה.

אורן עמית, איש הייטק ואבא לילד, דייר באחת הדירות שפונו, סיפר לאחר הפינוי שהכל קרה מהר ובמפתיע. "אני גר בבנין כבר למעלה משלוש שנים", הוא מספר, "כשלבניין יש שתי כניסות, החיצונית והפנימית בה נמצאות שלוש הדירות שפונו בגלל סדקים בקיר החיצוני וביניהן הדירה שלנו שהיא הדירה התחתונה. במהלך יום חמישי התקשר אלינו היזם וסיפר שאנחנו חייבים להתפנות מהדירה בגלל מפגע בטיחותי ופינו אותנו לבית המלון פרימה מילניום ברעננה, בתנאים של הכל כלול. על פניו זו נשמעת חוויה אולי מפתה לקבל ככה מלון באמצע השגרה אבל בפועל זה ממש לא נעים כי אתה לא יודע מה קרה בדירה שלך ומפחד מהתרחיש הכי גרוע. כאבא לילד זה ממש מלחיץ לראות את כל הסדקים בקירות ואתה רק מקווה שבאמת הכל יתוקן על הצד הטוב. אתה מוצא את עצמך נכנס לדירה ובמהירות אורז תיק למלון ככה באמצע שגרת החיים. זה לא שאחנו שותים קוקטייל בבריכה ונהנים, זו ברירת מחדל, מעין עזרה ראשונה למצב שלנו ואנחנו ממשיכים לעבוד ובאים למלון רק כדי לישון".

הדירות שנפגעו ברחוב מכבי 20. צילום שמעון בוקובזה

עבודות החיזוק ברחוב מכבי 20. צילום שמעון בוקובזה


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר