מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי
מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי, יאיר גרזון

בגלל אכזבה מהתפקידים שקיבלו: חברי הרשימה הדתית עשויים לעזוב את הקואליציה של ברוידא

את ישיבת המועצה האחרונה חברי הרשימה הדתית המאוחדת ביקשו לדחות, אך למרות זאת נעדרו. מקורב לרשימה מבהיר: "הם הביאו לברוידא אלפי קולות, אם ימשיך לזלזל בהם, הקואליציה שלו לא תאריך ימים"

פורסם בתאריך: 24.2.19 13:08

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי האחרון (21/02), בלטו במיוחד בהיעדרם חברי הסיעה הדתית – "הרשימה הדתית המאוחדת". חבריה, עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש ודרורה כהן, הם אלה שביקשו לדחות את הישיבה עקב חתונת בתו של עייאש אך לבסוף נעדרו מהישיבה.

למרות שבסיעה טענו באופן רשמי כי ההיעדרות מוצדקת (אלוש טען שלא חש בטוב, עייאש באירוע משפחתי וכהן נמצאת בטיול), מקורבים לרשימה אומרים כי ההיעדרות מסמנת סדקים בשותפות בין הסיעה לבין ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא. על פי מקורבים לרשימה, חברי הסיעה מאוכזבים קשות מהתפקידים אותם קיבלו במו"מ הקואליציוני, כשהבכיר בהם הוא סגן ראש עיר ללא שכר למשך שנתיים וחצי שיתחלק בין כהן לאלוש.

בקרבת הסיעה טוענים כי התמורה אותה קיבלו, לאחר שפעלו מאחורי הקלעים בקרב הציבור הדתי כדי להבטיח את ניצחונו של ברוידא, היא סטירת לחי פוליטית. "ההיעדרות בישיבת המועצה האחרונה הייתה מחאה כנגד מספר התפקידים הבכירים הנמוך שהסיעה קיבלה במו"מ. אם המצב לא ישתנה, הסיעה בדרך לאופוזיציה", אמר מקורב לרשימה, "אם ראש העיר ימשיך לזלזל ברשימה הדתית שהביאה לו אלפי קולות, הקואליציה שלו לא תאריך ימים ולא תחזיק מעמד. יש ביקורת מהציבור הדתי על ברוידא שלא נתן להם תיקים חיוניים שיוכלו לדאוג לצרכי הציבור הדתי".

"הרשימה הדתית המאוחדת" היא הסיעה האחרונה שהצטרפה לקואליציה. מקורבים לשולחן המשא ומתן טענו בזמנו כי העיכוב בחתימת ההסכם בין ברוידא לסיעה נגרם ממחלוקות פנימיות בסיעה הדתית, אך חברי הסיעה הכחישו זאת וטענו כי מדובר בשקרים.

מעו"ד אלי אלוש, יו"ר סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" נמסר: "את מה שיש לנו להגיד לראש העיר נגיד בארבע עיניים ולא בתקשורת".

מטעם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, נמסר: "ראש העיר פועל ויפעל אך ורק מתוך שיקולים של טובת כלל הציבור ולא ממניעים, תכתיבים או לחצים פוליטיים כאלו או אחרים. כל סיעות הקואליציה חתמו על הסכם קואליציוני והוא מחייב את כולן לרבות ההצבעה בהנהלת הקואליציה המורחבת על אישור העלאת הארנונה והתקציב ל-2019. בנאום ההשבעה שלו אמר ראש העירייה כי הוא אינו לחוץ אינו נלחץ ואינו לחיץ ורק טובת העיר ותושביה עומדים תמיד לנגד עיניו".

יצוין כי הקואליציה מונה כיום 15 חברים מתוך 19 חברי מועצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר