מימין: לין קורנהאוזר, חיים ברוידא וגיא ורטיקובסקי. צילום: דוברות העירייה
מימין: לין קורנהאוזר, חיים ברוידא וגיא ורטיקובסקי. צילום: דוברות העירייה

נעים להכיר: הנציגות הרעננית בספיישל אולימפיקס באבו דאבי

במשלחת הישראלית של ישראל, שתכלול 25 ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים, יהיו גם לין קורנהאוזר וגיא ורטיקובסקי מרעננה. "אני מאוד מתרגש לייצג את העיר רעננה", אומר גיא. "אני מאוד אוהבת את התחרויות", אומרת לין

פורסם בתאריך: 1.3.19 11:39

ב-14 במרץ יתקיימו משחקי ה-"ספיישל אולימפיקס" באבו דאבי, ומתוך 25 הנציגים במשלחת הישראלית, תהיה לרעננה נציגות מרשימה: לין קורנהאוזר תייצג את ישראל בכדורת זוגות לצד שותפתה חנה דואני, וגיא ורטיקובסקי הוא נציג המשלחת בשחייה למרחקים ארוכים. שניהם נפגשו עם ראש העירייה, חיים ברוידא, שבירך אותם.

משחקי ה"ספיישל אולימפיקס" העולמיים מתקיימים פעם בשנתיים. המשחקים כוללים נציגים ממדינות ברחבי העולם, ומיועדים לאלה שאובחנו עם מוגבלות שכלית או אוטיזם. עמותת ה-"ספיישל אולימפיקס" עצמה הוקמה בסוף שנות ה-60 על ידי משפחת קנדי, והמשחקים העולמיים נחשבים לאירוע החשוב ביותר בענפי הספורט לבעלי צרכים מיוחדים.

"לין ספורטאית כבר 16 שנים", מספרת טלי קורנהאוזר, אמה של לין, "היא משחקת באולינג, שוחה ומשחקת טניס. היא זכתה ברקורד הספורטאי שלה ב-137 מדליות והייתה כבר שלוש פעמים במשחקים העולמיים של ה-"ספיישל אולימפיקס". מלבד זה, לין עובדת כסייעת בגן ילדים בהרצליה ומתגוררת בדיור בקהילה כבר תשע שנים. לין מאובחנת עם מוגבלות שכלית בתפקוד גבוה. גם כשיש מגבלה, היא יודעת לעבור את המגבלה ולהגיע להישגים מאוד גדולים".

לין קורנהאוזר. צילום פרטי

איך ההרגשה בתור אמא לראות את הבת שלך מגיעה להישגים כאלה?

"בתור אמא, אני מתרגשת כל פעם מחדש עד דמעות. זה עדיין לא נתפס לי. זה מרגיש לי שאלוהים נמצא שם למעלה ופשוט שולח את קסמיו עליה. היא מתאמנת ארבע פעמים בשבוע ועובדת מאוד קשה. זה תוצאות של עבודה גדולה והרבה עזרה מההורים בהסעות. חשוב לי לציין את מאמן נבחרת הבאולינג במשלחת, גדי אבירם".

איך לדעתך הספורט השפיע על חייה של לין?

"הדבר הכי מיוחד בספיישל אולימפיקס הוא המוטו – תן לי את האומץ לנסות, ואת הכוח לנצח. אני מרגישה שלין לוקחת את המשפט הזה כמוטו לחיים. הספורט נתן לה המון ביטחון עצמי וכבוד. היא לא הייתה מדברת בכלל, היום היא הרבה יותר פתוחה. היא גאווה גדולה לאחים שלה. יש לי בן רופא, בת עורכת דין, אבל היא התעלתה על כולם. אני מתרגשת אפילו כשאני מדברת איתך. הורים לילדים עם צרכים מיוחדים יכולים לפנות אליי ואעזור לכוון את ילדיהם לענף ספורט מתאים. ספורט עושה פלאים ומשנה להם את החיים".

"הספיישל אולימפיקס נותנת לי ביטחון בספורט והמון כוח", הוסיפה לין לדברי אמה, "אני אוהבת את האימונים. זה מחייב אותי לעמוד בזמן, להקשיב למאמנים שלי וככה אני מצליחה. אני אוהבת את התחרויות ושמחה שאני זוכה במדליות".

הספורטאי השני שייצג את העיר רעננה הוא גיא ורטיקובסקי. גיא, בן 34, הגיע במקור ממושב מרגליות שבצפון להתגורר ברעננה, ובעשר השנים האחרונות הוא מתגורר בהוסטל ועובד בחנות אלקטרוניקה בכפר סבא.

"גיא הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של ההוסטל שלו מבחינת העבודה בשוק החופשי", מספר אביו, אנג'לו, "הוא מאובחן על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. הוא מקבל הרבה מאוד שבחים בכל מקום שהוא הולך אליו. גיא מגיע ממשפחה של שחיינים. אני, ההורים שלי וההורים של אשתי, כולם שחו. יש לו רקע מאוד חזק. הוא גם בחור עם מוטיבציה בלתי רגילה. הוא מקפיד, משקיע ועושה הכל. זו מתנה לכל מאמן שאימן אותו".

גיא ורטיקובסקי, צילום פרטי

איך הוא נחשף לספורט הזה לראשונה?

"גיא התחיל לשחות בשחייה טיפולית בכיתה ג' בבית הספר היסודי, וחיש מהר היא הפכה לשחייה תחרותית. מי שזיהה את הכישרון שלו בשחייה למרחקים ארוכים זה ישי אדלר, מאמן השחיה שלו לשעבר. הוא מתאמן שלוש פעמים בשבוע בשחייה. הוא מתמחה בשחייה למרחקים ארוכים, הוא מחשב את המסלול, יותר טוב ממחשב. הוא משתתף במשחים רבים, לדוגמא משחה ה-Port to Port שמתקיים מנמל יפו לנמל תל אביב שאורכו 4.5 ק"מ".

באיזה הישגים מחזיק גיא?

"הוא ייצג את ישראל פעמים רבות, גם במשחקים העולמיים של הספיישל אולימפיקס. הוא הביא מדליות זהב במשחקים באתונה ובשנגחאי. ההגדרה של "השמיים הם הגבול" זה הבחור. זה המשפט שמאפיין אותו. הוא מאוד גאה לייצג את ישראל. הוא מאוד מקפיד, ממש עקבי בכל האימונים. יש לו מוטיביציה גבוהה מאוד. יש לי נחת בתור אבא שלו. חשוב לי להזכיר את יניב לוי, שמלווה ומאמן את גיא בעשר השנים האחרונות".

"אני מרגיש גאווה וכבוד גדול", מוסיף גיא לדבריו של אביו, "אני מאוד גאה לייצג את מדינת ישראל במשחקים האולימפיים באבו דאבי. אני מאוד מתרגש לייצג את העיר רעננה".

שני הספורטאים הרעננים אף נפגשו השבוע עם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שביקש לשבח את השניים: "אני גאה בכם מאוד, זה לא מובן מאליו. מאחל לכם הצלחה רבה בתחרויות באבו דאבי!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר