רון קובי ואוטובוס השבת בטבריה צילום גיל אליהו
רון קובי ואוטובוס השבת בטבריה צילום גיל אליהו

"רעננה היא לא דוגמא טובה להפעלת קווי תחבורה בשבת"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם העירייה צריכה לנהוג כמו ראש עיריית טבריה ולהפעיל על חשבונה תחבורה ציבורית בשבת?

פורסם בתאריך: 2.3.19 19:19

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“העיר טבריה אינה דומה במבנה שלה לעיר רעננה. טבריה מיסודה הייתה עיר תיירות עם כנרת, חוף וטיילת עם מסעדות ובתי קפה, אך עם הזמן היא איבדה את צביונה והסטטוס קוו הופר על ידי חרדים. העיר רעננה שומרת על כיבוד כל המגזרים לאורך זמן ואין היא זקוקה להפעלת קווי אוטובוס בשבת. רעננה היא עיר לווין של השרון ותל אביב והיא לא דוגמא טובה להפעלת קווי תחבורה בשבת. מה גם שאזורי התעשייה לא פעילים בשבת, למעט כמה בתי קפה בטבעת החיצונית. לדעתי, העירייה אינה חברת אוטובוסים ולכן אין זה מתפקידה ליזום תחבורה בשבת”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“לדעתי אין מניעה שהעירייה תפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כלי רכב נוסעים בשבת בעיר מעצם היותה של רעננה עיר בעלת אוכלוסיות מגוונות. כל אחד בעיר, דתי או חילוני, מנהל את השבת ואת חייו בהתאם לאמונתו והבחירה אם להשתמש בתחבורה הציבורית היא אישית. משפחות ללא כלי רכב לא יכולות לבלות יחד ביום החופשי שלהן בגלל אילוצים שאינם תואמים את השקפת עולמם. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת יכולה לשרת את מי שמעוניין בכך כל עוד קיימת זכות הבחירה אם להשתמש בשירות זה, אז אין פגיעה באף ציבור”. (גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“בעיר כמו רעננה, בה שיממון חיי הלילה כובש כל חלקה פנויה בערבי כל ימות השבוע ובמיוחד בסוף השבוע, ניתן היה לחשוב כי אך טבעי לקיים מערך של תחבורה ציבורית בסופי השבוע והלילות במהלך השבוע, מערך אשר יפעל מנקודות מוצא מסוימות בעיר אל אזור התעשייה ולמקומות מבוקשים נוספים. יוזמה זו תעודד הקמת מקומות מסחר ובילוי וכמו כן תעודד את הדור הצעיר לבלות בעיר ובעלויות פחותות ולא מחוצה לה. היוזמה תשפר את מצב התעסוקה. יחד עם זאת, ברעננה, בה חוששים החילונים לפעול בצורה בה ייחשב הדבר להפרת הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים, מתקיים מרקם רב שנים עדין ומכבד אך שברירי ולא ברור, של סובלנות וקבלה בין דתיים לחילוניים. לדעתי, ראשית על ראש העיר לחזק ולעבות את מרקם זה, על ידי שאיפה לאיזון בין ערכים וצרכים, כל זאת על ידי חיזוקו של הסטטוס קוו ואולי אפילו עיצובו מחדש וכן להגיע לתובנות בין היתר להנגשת מקומות בילוי לחילונים בסוף השבוע. כל זאת ניתן יהיה לעשות על ידי יצירת מפגש מוסדר בין דתיים וחילונים: לדוגמא, ניתן להקים פורום אשר ייתמך על ידי ראש העיר ויפגיש בין מובילי דעה וקהילה מכל הזרמים ליצירת הידברות והגעה לתובנות לטובת כל הצדדים גם יחד”. (אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנה

    אז חיים מה אתה אומר ? תרים את הכפפה ותתן תחבורה ציבורית בשבת ברעננה ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר