עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

דו"ח המבקר ל-2017: גניבות ממקרר המזון בפארק, בעיות בשיפוצים בבתי הספר

באיחור רב פורסם דו"ח מבקר העירייה לשנת 2017, המתייחס לתקופת כהונתו של זאב בילסקי. את הגניבות בפארק ביצעו עובדי קבלן ועובדי עירייה. הדו"ח מתייחס גם לבעייתיות במדידות קרינה במוסדות חינוך. בנוסף לכך חברת בקרה קיבלה עבודות במאות אלפי שקלים ללא מכרז

פורסם בתאריך: 13.3.19 08:49

משה הנדין, מבקר עיריית רעננה, פרסם באחרונה את דו"ח הביקורת שלו לשנת 2017 באתר העירייה. נציין כי בתקופה בה נערכה הביקורת, ראש עיריית רעננה היה זאב בילסקי.

הדו"ח עסק בשלל סעיפים, ביניהם מחלקות הקליטה, גנים ונוף והחשמל בעירייה, נושא שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך וכמו כן במעשי פריצה וגניבה בפארק רעננה. הסיבה לעיכוב בפרסום הדו"ח המלא לדברי הנדין, היא בשל איחור בתגובתו של סגן ראש העיר איתן גינזבורג. גינזבורג, שכיהן כראש העיר במרץ 2018 ולכן הוא זה שקיבל את הדו"ח, היה צריך לתת מענה על הטענות בדו"ח תוך שלושה חודשים, אך בפועל נתן את התייחסותו רק בחודש נובמבר 2018.

יש לציין כי ע"פ פקודת העיריות, במקרה של עיכוב מצד ראש העיר, ועדת הביקורת צריכה להגיש את סיכומיה וחוות דעתה על הדו"ח כחמישה חודשים מקבלתו. למרות זאת, ע"פ מבקר העירייה, הוועדה דאז בראשותו של חיים ברוידא, לא הגישה את מסקנותיה למועצת העיר.

זאב בילסקי צילום יח"צ

זאב בילסקי צילום יח"צ

לקריאת דו"ח המבקר המלא של 2017

מחלקת הקליטה

ע"פ המבקר, בבדיקה של האתר העירוני נמצא כי למרות ש-20% מהאוכלוסיה של העיר הם עולים חדשים, חלקים נרחבים מאתר העירייה, כמו מידע על רישום למוסדות חינוך, קייטנות, חוגים ועוד אינם מונגשים בשפות נוספות מלבד עברית. בנוסף, הביקורת מצאה כי בשנים 2015-2016, ועדת הקליטה, ועדת חובה שתפקידה לטפל בעולים חדשים, התכנסה רק פעם אחת, במקום שמונה פעמים. בעירייה מסרו בתגובה כי קיבלו את המלצות המבקר, והודיעו כי המידע באתר האינטרנט יעודכן ככל הניתן בשפות השונות.

מחלקת גנים ונוף

עיקר הביקורת העולה מהדו"ח כלפי המחלקה, מופנה כנגד שכר ששולם על מאות שעות ללא תמורה, כמו למשל עובדי חברה חיצונית שעבדו בפועל בכל יום מ-9:00 ועד 15:00, סך הכול 146 שעות בחודש, אך קיבלו שכר על 186 שעות, הסכום שסוכם מראש מול העירייה.

החברה הקבלנית מסרה בתגובה כי ע"פ הנחיות הבטחון, אלו השעות המותרות לעבודה. מנהל מחלקת גנים ונוף מסר כי הקבלן מתחיל לעבוד לפני 9 ועובד עד שעות מאוחרות כדי לעמוד בדרישת שעות העבודה ע"פ המכרז. המבקר לא מצא לכך תיעוד, ואף ציין "לדעת הביקורת יש למצוא בדחיפות פתרון לבעית שעות העבודה של קבלני גינון במערכת החינוך".

מעשי פריצה וגניבה בפארק רעננה

נושא נוסף שנסקר בדו"ח הוא סדרת מעשי פריצה וגניבה למקרר שתיה ומזון שהיה שייך לדוכני האוכל שהוצבו בפארק. מצלמת סתר הותקנה בשעות הלילה, שתיעדה שתי פריצות בהן השתתפו עובדי קבלן הניקיון של הפארק ועובדי עירייה מצוות הפארק. כתוצאה, נחקרו העובדים, כאשר חלקם הכחישו וחלקם הודו במעשה.

בעקבות זאת, העסקתם של עובדי הקבלן הופסקה מיידית, וכנגד עובדי העירייה הוכנו והוגשו כתבי תביעה לבית דין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות. לאחר שהעובדים הודו במעשיהם, התנצלו וביקשו התחשבות, העירייה הגיעה איתם להסכם לפיו בוטלו התביעות, ניתנה נזיפה והעובדים הועברו לאגף עירוני אחר.

מחלקת החשמל ברעננה

הדו"ח סוקר גם את תפקודה של מחלקת החשמל בעירייה ואת תחומי אחריותה, בין היתר ביצוע מדידות קרינה במוסדות החינוך בעיר. ע"פ הדו"ח, בשנת 2016 ערכה המחלקה בדיקות למדידות קרינה במוסדות החינוך בעיר. מתוך 24 בתי ספר, נמצאו חריגות ב-14. מתוך 97 גנים, נמצאו חריגות ב-26. ע"פ הדו"ח, הליקויים והחריגות תוקנו ואף בוצעו בדיקות חוזרות כדי לוודא זאת, אך יצוין כי בגנים ברחבי העיר לא נמדדה קרינה סלולרית כלל, אלא רק ממקורות חשמל.

הנדין לא ביקר את אופן מדידת הקרינה, וטען כי אכן קיימת ממשרד החינוך אי בהירות בנושא מדידות קרינה. המבקר המליץ כי בנושא מדידת קרינה במוסדות החינוך, העירייה תעקוב אחרי הנחיות המשרד להגנת הסביבה במקום.

נושא נוסף שהנדין ביקר הוא המשך התקשרות עם חברת הבקרה שאחראית לבקר את חיובי צריכת החשמל של העירייה מול חברת חשמל. לדברי המבקר, ההתקשרות נעשתה בחריגה של שנתיים מעבר למה שסוכם בחוזה, ללא מכרז חדש, וכנגד כללי מנהל תקין. בנוסף, תהה המבקר על שכר הטרחה הגבוה של החברה, שנגבה ללא פירוט ונאמד במאות אלפי שקלים. טענות העירייה כי בהתאם להנחיות הלשכה המשפטית ניתן להמשיך לעבוד מול ספק שאושר בעבר, נמצאו על ידי המבקר כלא משכנעות והוא נשאר בעמדתו.

שיפוצי קיץ במוסדות החינוך

נושא נוסף שבדק המבקר הוא שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך. המבקר בחן את המכרז אותו הוציאה העירייה ב-2015, במסגרתו נבחרו במכרז שישה קבלנים. העבודה שהייתה צפויה להימשך לכל היותר עד קיץ 2019, נקבעה להתחלק בין הקבלנים.

הביקורת של הנדין בדו"ח היא על התקשרות העירייה עם הקבלנים. מהדו"ח עולה כי באמצע העבודות העירייה בחרה לסיים את ההתקשרות עם ארבעה מהקבלנים (שהוחלפו בקבלנים אחרים מהמכרז, שהציעו מחירים גבוהים יותר), ובחלק מההחלפות כלל לא ניתן נימוק. בנוסף, חלק מהקבלנים עמם ההתקשרות הופסקה, כתבו מכתבים חמורים בנוגע להתנהלות אגף הבינוי ונגד הפיקוח מצדו על עבודות השיפוץ.

מנהל אגף הרכש והלוגיסטיקה הגיב, כי שני קבלנים עזבו מרצונם ועם השניים האחרים הופסקה ההתקשרות כי ביצעו עבודה לא טובה. בנוסף טען כי לקבלנים יש טענות כי יש עליהם בקרה צמודה וקשה לעמידה בדרישות החוזה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר