מה הקשר בין קידום אתרים והכנסה פסיבית? (תמונה ממאגר Shutterstock)
מה הקשר בין קידום אתרים והכנסה פסיבית? (תמונה ממאגר Shutterstock)

מה הקשר בין קידום אתרים והכנסה פסיבית?

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:19

האינטרנט מאפשר לנו לפתח לעצמנו מקורות הכנסה מסוגים שונים. אחד התחומים המרתקים ביותר הוא כל מה שנסוב סביב הכנסה פסיבית. יצירת נכס אינטרנטי שייצר לנו הכנסה גם כאשר אנחנו לא פעילים באופן ישיר בתחזוקתו הוא שאיפה של רבים.

ישנן הרבה דרכים להשיג כזה נכס. אותן דרכים נבדלות מאד האחת מהשניה. מה שבכח זאת מייחד אותן היא העובדה שכולן נזקקות למיומנות מסויימת מאד. אותה מיומנות היא כמובן היכולת לקדם אתרים. מה בין קידום אתרים והכנסה פסיבית? המשיכו לקרא ותגלו.

במאמר הבא נסקור כמה דרכים ליצירת הכנסה פסיבית. לגבי כל אחת נראה כיצד היא לא תתאפשר ללא יכולת טובה של קידום אתרים. דניאל זריהן, העוסק ב-2 התחומים, נותן קצת פרטים.

הכנסה פסיבית באינטרנט, איך זה נראה

כמו שציינו, ניתן כיום להגיע ליצירה של נכסי אינטרנט שייצרו לנו הכנסה. מה שחשוב לזכור הוא שלא מדובר בתכסיסים אפורים או בהבטחות חסרות שחר. המאמר הזה לא מתיימר לפזר כל מיני הבטחות על התעשרות מהירה בחמש דקות עבודה ביום. את זה נשאיר לאתרים אחרים להבטיח… מה שבטוח הוא שהשיטות כאן אלו הן שיטות שעובדות אבל כל אחת ואחת מהן מצריכה הרבה השקעה ראשונית והתמקצעות. צריך לזכור גם שאלו דרכים שמייצרות ערך למשתמשים ועל הערך הזה אנחנו מקבלים תמורה. בואו נראה מהן אותן דרכים:

שיווק שותפים

האמת שכאן מדובר בשם כללי לשיטת שיווק שעובדת על פי העיקרון הבא: אנחנו מייצרים תוכן כלשהו שמושך אליו תנועה באינטרנט ושולחים את אותה התנועה לאתרים מכירתיים כגון אמזון או איביי. על כל לקוח משלם שהפנינו אנחנו מקבלים עמלה שנגזרת מאחוזי הרכישה שלו באתר. את השיטה הזו של שיווק השותפים ניתן להפעיל דרך אתרי בלוגים, דרך סרטונים ביוטיוב ואפילו דרך רשתות חברתיות. הדרך המומלצת היא להשתמש בבלוגים באתר שלנו מכיוון שזהו נכס שנשאר בידיים שלנו. החיסרון הוא שלאתר שלנו נצטרך להביא תנועה בעצמנו. כאן נכנסת לתמונה הבעיה של דירוג האתר במנועי החיפוש. בשביל לפתור את אותה בעיה, נצטרך לקדם את אותו הבלוג ממש כמו שהיינו מקדמים כל אתר שהוא. נצטרך לעשות מחקר מילות מפתח שיחשוף בפנינו אלו מילים מחפשים הלקוחות הפוטנציאלים של המוצרים שאנחנו מפרסמים. נצטרך לבצע אופטימיזציה לאתר שלנו בכדי להשפיע על חווית המשתמש וגם בכדי לעזור בקידום. נצטרך לבנות מערך קישורים אל האתר שישמש לגוגל כהמלצות על התוכן. לבסוף, נצטרך ליצור תוכן מעולה שישאיר את הגולשים בבלוג ויתן להם את הביטחון להמשיך הלאה לרכישה באתרים אחרים.

הנושא של שיווק שותפים נהיה מאד חם ובצדק. ניתן להרוויח סכומים יפים בתנאי שמתנהלים נכון. אחד הגורמים ההכרחיים לרווחים יפים הוא בחירה נכונה של מוצרים לפרסום ושילוב שלהם בתוכן. את בחירת המוצרים אנחנו עושים לאחר מחקר מעמיק. מחקר כזה יכלול גם מחקר מילות חיפוש שיתן לנו אינדיקציה לגבי כמויות החיפוש ופוטנציאל הרכישה. זוהי כמובן מיומנות שקשורה באופן ישיר לקידום אתרים.

שימוש בגוגל אד-סנס

זוהי דרך פשוטה יותר משיווק שותפים. כאן אנחנו למעשה מגדירים שטחי פרסום באתר שלנו ונותנים לגוגל להחליט מה לפרסם עליהם. גוגל מקבל את ההחלטה לפי התוכן שמופיע באתר. התגמול על ההקלקות נעשה גם בכפוף לתוכן המודעה שתלוי בתוכן האתר. אתרים עם תוכן שקשור בפיננסים למשל יתוגמלו יותר פר קליק מאתרים העוסקים במשחקי מחשב.

רבים מנסים את מזלם ביצירה של כאלו אתרים. כמעט כל מי שלא מצליח ביצירת הכנסה מאתר כזה טועה בנושא של קידום אתרים. אתר שמבוסס על תנועה ופרסום חייב להיות מקודם באופן שיטתי בגוגל. זוהי השקעה גדולה ביחוד בתקופה הראשונה. רבים ממעיטים בהשקעה הזו והתוצאה היא שאינם מגיעים לתוצאות.

אתר מכירתי

נכון, אתר מכירתי כבר לא מהווה ממש מקור הכנסה פסיבית. ניתן אבל לצמצם את ההתעסקות בניהול מלאי או יצור על ידי הפעלת אתר בשיטת דרופשיפינג. מדובר למעשה בהתקשרות לספק שאת המוצרים שלו אנחנו משווקים באתר שלנו. הספק הזה צריך להיות אמין הן מבחינת יצור והן מבחינת עמידה בלוחות הזמנים של האספקה והמשלוח. היתרון בדרופ שיפינג הוא שכעבור זמן מה אנחנו יכולים להגיע לאתר שבו התהליכים נעשים בצורה שגרתית והוא מצריך מאיתנו מעט מאד התעסקות ביחס להכנסה שהוא מניב.

כמו בשיטות ההכנסה הקודמות, גם כאן מדובר באתר אינטרנט לכל דבר שיש לקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. בעצם, זוהי תהיה ההשקעה העיקרית וכמעט היחידה שלנו, למעט הקמת האתר. את המלאי הלא אנחנו רוכשים רק בעת ביצוע הזמנה…

סיכום

קידום אתרים הוא תחום שמאגד בתוכו סדרה של פעולות ומיומנויות רבות ומגוונות. כל כיוון אליו נפנה וכל נכס שננסה להקים באינטרנט ידרוש תנועת גולשים בכדי שיעבוד בשבילנו. את תנועת הגולשים הזו אנחנו נביא בעזרת עבודה סיזיפית של קידום אתרים שנבצע על אותו הנכס. הכרה בסיסית של קידום אתרים ואיך היא עובדת תאפשר לנו גם לעבוד מול מקדם אתרים מקצועי, להבין מה הוא עושה ולפקח על פעולתו.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר