נפתלי בנט, איתן גינזבורג, רויטל סויד, רועי כהן, מיכל הירש נגרי. צילומים תומר אפלבאום, עופר חג'יובo, רמי זרנגר, יהודית הופמן
נפתלי בנט, איתן גינזבורג, רויטל סויד, רועי כהן, מיכל הירש נגרי. צילומים תומר אפלבאום, עופר חג'יובo, רמי זרנגר, יהודית הופמן

ניצחון סוחף לכחול לבן ברעננה, אחוז הצבעה גבוה מהממוצע

פער משמעותי בין שתי המפלגות הגדולות בעיר. על פי תוצאות האמת, איתן גינזבורג הוא המועמד היחידי מרעננה שיכהן כחבר כנסת בקדנציה הקרובה

פורסם בתאריך: 10.4.19 08:18

עדכון אחרון: 10.4.19 08:27

08:00 – ע"פ תוצאות האמת של משרד הפנים, שמתבססות על ספירה של 97.3% מהקולות, רעננה עומדת על אחוז הצבעה גבוה מהממוצע הארצי, כ-72.73% לעומת 64.65%. מפלגת כחול לבן זכתה ב-43.53% מהקולות ברעננה, מיד אחריה מפלגת הליכוד עם 23.36% מהקולות, המפלגה השלישית בגודלה ברעננה היא הימין החדש עם 6.74%, ואחריה לפי מספר המצביעים  – העבודה (5.76%), איחוד מפלגות הימין (3.99%), מרצ (3.96%), ש"ס (2.82%), כולנו (2.63%), זהות (2.37%), גשר (1.92%), יהדות התורה (1.40%), ישראל ביתנו (0.98%) וחד"ש תע"ל (0.08%).

על פי תוצאות האמת, נכון לשעה זו, מבין חמשת המועמדים מרעננה שהתמודדו לכנסת – רק סגן ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, ששובץ במקום ה-32 במפלגת כחול לבן יכהן כחבר כנסת בקדנציה הקרובה. רויטל סויד ממפלגת העבודה (מקום 9), מיכל הירש נגרי ממפלגת גשר (מקום 7) ורועי כהן ממפלגת כולנו (מקום 11) – נשארו בחוץ. שר החינוך ויו"ר מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט, מתנדנד באזור אחוז החסימה, אך בינתיים, טרם ספירת המעטפות הכפולות (קולות החיילים, הימאים, האסירים, דיפלומטים ומאושפזים), לא עובר אותו.

22:20 – על פי המדגמים של שלושת ערוצי הטלוויזיה, זוהי התמונה המסתמנת לגבי המועמדים מרעננה:

מפלגת העבודה זוכה ל-7 מנדטים בממוצע, לכן רויטל סוויד, שממוקמת תשיעית ברשימה, ככל הנראה לא תכהן כחברת כנסת בקדנציה הקרובה.

מפלגת הימין החדש, בראשות שר החינוך נפתלי בנט, מגרדת את אחוז החסימה. לכן, כניסתו של נפתלי בנט לכנסת הקרובה מוטלת בספק.

מפלגת כולנו זוכה בין 4 ל-5 מנדטים, לכן רועי כהן, שממוקם ברשימתו של משה כחלון במקום ה-11, צפוי להישאר מחוץ לכנסת.

מפלגת גשר, בראשות אורלי לוי אבקסיס, לא עוברת את אחוז החסימה באף מדגם, לכן מנכ"לית העירייה לשעבר, מיכל הירש נגרי, שממוקמת שביעית ברשימה, לא תזכה לכהן ככל הנראה בקדנציה הבאה.

התוצאה המעניינת והרלוונטית ביותר לרעננה היא מספר המנדטים של מפלגת כחול לבן. על פי המדגמים, כחול לבן זוכה ב-36-37 מנדטים בבחירות. לכן, קיים סיכוי גבוה מאוד שסגן ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, יכהן כחבר כנסת בקדנציה הקרובה.

19:40 – שעת סגירת הקלפיות מתקרבת לאיטה, וברעננה קצב זרימת המצביעים לקלפיות גובר. מי שצריך לעקוב מקרוב אחרי תוצאות המדגם שיפורסם בשעות הקרובות, הוא סגן ראש העיר, איתן גינזבורג, שמתמודד על מקום בכנסת כמספר 32 ברשימת כחול לבן, אשר על פי הסקרים, גבולי מאוד. למרות זאת, גינזבורג מדבר באופטימיות. "יש תחושה שהציבור רוצה בשינוי, לפחות ברעננה", הוא אומר, "יש תחושה שאנשים רוצים לראות הנהגה אחרת. אני מקווה שזה יתורגם להצבעה בקלפי, שתהפוך את מפלגת כחול לבן להיות הרשימה הגדולה בכנסת הבאה, ושבני גנץ ירכיב את הממשלה".

וועדת הבחירות המרכזית דיברה על נתוני הצבעה נמוכים בקרב המגזר הערבי, שעלולים למנוע את הקמת הממשלה של גנץ-לפיד. אתם לא חוששים?
"אנחנו חושבים שקיימת חשיבות גבוהה מאוד של האזרחים בהצבעה בבחירות, ואנחנו מקווים שכל מי שיש לו זכות הצבעה יגיע לממש אותה בקלפי. אנחנו לא חוששים וזה לא פוגע בנו, ואנחנו מקבלים תמיכה אדירה מהציבור. אנחנו מאוד אופטימיים".

מי שנענה לקמפיינים של "גוועלד" מצד ראשי המפלגות ומעלה הילוך בפעילות השטח שלו לקראת השעות האחרונות, הם היו"רים של שני מטות המפלגות הגדולות ברעננה. "אנחנו רואים שני דברים בבחירות האלה – אחד, זה התמיכה הגדולה מאוד בכחול לבן", אומרת זהבה לנדמן, יו"ר כחול לבן רעננה, "אנשים משוועים לשינוי. איך אנחנו ראינו את זה? יש לנו עמדות בכל הקלפיות ברעננה, והפעילים שלנו אמרו לנו שהם לא היו צריכים לעבוד קשה כדי לשכנע תושבים, אנשים פשוט אומרים לנו שהם איתנו. 150 פעילים שלנו מפוזרים ברחבי רעננה עד הרגע האחרון. הדבר השני שאנחנו רואים בבחירות האלה הוא לצערי נושא ההשחתה של הפתקים שלנו. היו בהמון קלפיות ברעננה תלונות על השחתת פתקים, קשקושים על פתקים, העלמת פתקים. הייתה כוונה זדונית להשחית את הפתקים של כחול לבן. זה התרחש בצורה שיטתית, ארצית, וראינו את זה גם ברעננה. יש לנו נציג בוועדת הבחירות המרכזית וכל התלונות מגיעות אליו, והדברים האלה טופלו בזמן אמת".

אילן כהן, יו"ר סיעת הליכוד ברעננה, בחר להתייחס להשחתת הפתקים. "ההנחיה שלנו היא ברורה לכל עובדי הקלפיות", אומר כהן, "אצלנו מתנהגים באופן דמוקרטי, כל האנשים שלנו הם טובים, לא עבריינים, אנשים ישרים והגונים. כנראה שיש מאבק בין כחול לבן למפלגות העבודה ומרצ, והן משחיתות להם את הפתקים. איזה אינטרס יש לליכוד? המצביעים שהם לוקחים הם לא מאיתנו".

גם בליכוד, כמו בכחול לבן, מספרים על ניצחון ברחוב. אך לצד זאת, מסרבים להיכנס לשאננות. "לפי הבדיקה שלנו, בקלפיות החזקות של הליכוד אנחנו מעל 50% הצבעה", אומרת רחלי בן ארי סקעת, יו"ר סניף הליכוד ברעננה, "אסור לנו להיות שאננים. אני מקווה שבמהלך השעות הקרובות יצאו לרחובות תושבים נוספים להצביע. אני מבינה את הלחץ של ראש הממשלה ואנחנו מתגברים את השטח בפעילות אינטנסיבית יותר. אבל חשוב לציין שהבחירות האלה עובדות יותר במדיה ופחות בשטח. למרות זאת, אנחנו עומדים על כשבעים פעילי בחירות ב-27 נקודות שונות בעיר. בנוסף, יש מכוניות שנוסעות בעיר ונושאות שלטים של הליכוד. עובדים קשה, ובסוף ננצח".

15:30 – אחרי גל של מצביעים שנמשך עד שעות הצהריים, הרעננים ממשיכים להגיע לקלפי. בחלק מהקלפיות, כמו בקלפי חטיבת השרון וקלפי תיכון אוסטרובסקי, מדווחים על אחוזי הצבעה גבוהים שנעים בין 40-45% לעומת הממוצע הארצי, שעומד על 35.80%. "עשרות אנשים חיכו לנו עוד משבע בבוקר", סיפר אחד ממזכירי הקלפי בתיכון אוסטרובסקי, "אנחנו מאוד שמחים על ההיענות של התושבים לבחור".
אחרי ההיסטריה סביב הופעתו של יהונתן מרגי בקניון רננים בשעה 12:00 היום, מאוחר יותר הרחוב הרענני נראה מעט מנומנם, והקלפיות התרוקנו לאיטן. גל מצביעים נוסף צפוי לפקוד הקלפיות לקראת הערב. במספר קלפיות הודיעו על חוסר בפתקי המפלגות הגדולות, אך לא נרשמו תקלות מיוחדות.
חלק מתושבי העיר מספרים כי למרות שיום הבחירות כבר כאן, הם עדיין מתלבטים. "מערכת הבחירות היא לא פשוטה", אומרת זהבה, תושבת רעננה, שבחרה לבלות את יום הבוחר בקניון רננים, "עוד לא הצבעתיכי אני עדיין מתלבטת. אני מקווה שאגבש את דעתי מאחורי הפרגוד".

מאות פעילי מפלגות מפוזרים בדוכנים מחוץ לקלפיות, ולמרות שרק מחצית מיום הבחירות עבר, כל אחד כבר מדבר על אופטימיות לא זהירה. "הרחוב מאיר פנים", אומרת טלי נחום, פעילת כחול לבן, "לא האמנו. אנשים באים לאחל לנו בהצלחה ואומרים שאוהבים אותנו. יש הרגשה של שינוי".
"ההרגשה היא שאנחנו עומדים לנצח", אומר מנגד מנחם גבסון, פעיל הליכוד, "אנשים שיצאו מהקלפי, אמרו לי שלמרות שהתלבטו הצביעו ליכוד בסופו של דבר".
"כשאתה בקלפי, היד רועדת לפתק של מחל", מוסיף פעיל ליכוד אחר.

08:00 – 64,703 בעלי זכות הצבעה ברעננה, יכולים להצביע היום בבחירות לכנסת ה-21 להצביע ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל, ב-102 קלפיות, מתוכן 12 קלפיות נגישות, אשר נפתחו להצבעה ב-07:00 בבוקר. בשלב זה לא ידוע על תקלות מיוחדות. הקלפיות ייסגרו בעשר בלילה, סמוך לשעה זו יפורסמו מדגמי ערוצי הטלוויזיה. 

חברת הכנסת רויטל סויד מצביעה

חברת הכנסת רויטל סויד מצביעה

שר החינוך נפתלי בנט מצביע

מיכל הירש נגרי מצביעה, צילום פרטי

איתן גינזבורג מצביע

איתן גינזבורג מצביע

רועי כהן מצביע

אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבע על ידי ועדת הבחירות המרכזית כ"קלפי נגישה מיוחדת". ניתן להתעדכן באתר משרד הפנים ברשימת הקלפיות בעלות נגישות מיוחדת. על פי משרד הפנים, אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או שאין ברשותו תעודה המעידה על כך, יצטרך הבוחר לחתום על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. יש לציין כי הצהרה שקרית כי עבירה פלילית.

על פי נהלי משרד הפנים, אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

אם טרם ביררתם באיזה קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת באתר משרד הפנים, בטלפון 1-800-222-290 או בטלפון 050-8085500 אליו שולחים מסרון עם מספר זהות ותאריך ההנפקה של תעודת הזהות.

כזכור, יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק כדי לאפשר לכל הבוחרים לממש את הזכות הדמוקרטית שלהם להצביע ולבחור את נבחרי הציבור שלהם. למרות זאת, קיימים מספר עובדים המוחרגים בחוק יום השבתון: עובדים בשירותי התחבורה, בשירותים הציבוריים, שירותי חניונים ותחנות דלק, בתי אוכל ומסעדות, בתי קפה וקיוסקים, בתי מלון ופנסיונים, מפעלי חורושת וחקלאות שתהליכי הייצור בהם מתנהלים ברציפות, כלי תקשורת, עובדי תיאטראות ובתי קולנוע, עובדי מפעלי מים וחשמל, עובדי הובלות מזון עד השעה 11:00, עובדי חנויות לממכר מזון בין השעות 06:00-12:00, עובדי אפיית לחם וייצור מוצרי חלב, עובדי בתי חולים ושירותי בריאות, עובדי כוחות הביטחון ושירותי ההצלה ועובדי שירותי הקבורה. גם לעובדים אלה, מחויבים המעסיקים לתת זמן להצביע במהלך יום העבודה. מי שכן עובד ביום הבחירות, זכאי לשכר בגובה של 200% או ליום חופש נוסף.

בקלפי יכולים לבחור המצביעים בין לא פחות מ-41 מפלגות. בבחירות האחרונות, בשנת 2015, ניצלו כ-70.75% מהתושבים ברעננה את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה המועדפת על התושבים הייתה "המחנה הציוני", שזכתה ב-32.95% מהקולות, במקום השני זכתה מפלגת הליכוד עם 21.45%, ואחריה לפי מספר המצביעים: יש עתיד, הבית היהודי, כולנו, מרצ, יחד (בראשות אלי ישי), ש"ס וישראל ביתנו.

לקריאה על רשימת המועמדים ממרעננה ומהסביבה כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר