בית קפה מנדרין בפארק, צילום פרטי

אז מה יהיה בפארק רעננה בשבתות?

בית הקפה סגור כידוע בשבתות והפוד טראקס יחלו לפעול רק בחודש יוני, וגם אז לא יהיה פתרון ישיבה הולם. כיום פועל בשבתות דוכן בלבד, מה שמכעיס תושבים חילוניים שדורשים לפתוח בית קפה נוסף שיפעל בשבתות

פורסם בתאריך: 12.4.19 11:59

מאז פתיחתו של בית הקפה "מנדרין" בפארק רעננה, יש לא מעט תלונות של תושבים על כך שאין מענה בשבתות.  תושבים טוענים כי בית הקפה, שנמצא בשטח ציבורי בבעלות העירייה, נותן מענה רק לחלק מהאוכלוסייה ומתעלם מהאוכלוסיה החילונית בעיר, שדורשת פתרון בשבתות. חלק מהתושבים טוענים, שדוכן המזון שמוצב בשבתות מחוץ לבית הקפה, אינו פתרון מספק בעיניהם.

"בית הקפה שומר כשרות ועונה לצרכים של הציבור הדתי, אך למה לציבור החילוני לא מגיע בית קפה בשבתות?", אומרת תושבת העיר, "לא לאכול בחוץ, אלא לשבת, במזגן, לא בשמש של הקיץ או בגשם של החורף. אין סיבה שלא יהיה מענה הולם. במובן מסוים, זו אפליה. אני מציעה שבמקביל לבית הקפה הנוכחי, יהיה בית קפה נוסף בפארק, שכן ייתן מענה בשבתות. אנשים יגיעו מחוץ לעיר אם נפתח את הפארק הזה בשבתות. לא חבל?".

"הם הרוויחו את הקהל הדתי, אבל הפסידו את החילוני שלא יגיע גם כשפתוח", אומר תושב נוסף, "אם זו שמירה על הסטטוס קוו, אנחנו בצרות".

בית הקפה של רשת "מנדרין" נפתח בפארק לפני כחודשיים, כבית קפה כשר המציע תפריט חלבי. המקום מופעל על ידי הזכיין גדעון שמואל, אותו הזכיין שהפעיל את "סנטרל קפה", שהיה בית הקפה של פארק רעננה במשך 15 שנה עד שנסגר סופית בסוף שנת 2017. לפי תנאי המכרז שנחתם מול שמואל, כדי לתת מענה לתושבים במהלך השבתות, החל מהשעה 10:00 בבוקר עומד מחוץ לבית הקפה דוכן לממכר מזון ושתייה שמוכר מאפים, טוסטים, כריכים, שתייה קלה וחמה. במהלך השבוע הדוכן פועל בשעות אחר הצהריים.

במהלך חודש יוני הקרוב, כארבעה חודשים לאחר פתיחת בית הקפה ובהתאם למכרז, יועמדו בשבתות בפארק משאיות לממכר מזון – "Food Trucks", שימכרו אוכל שיתבסס ברובו על התפריט של בית הקפה "מנדרין". שמואל סיפר כי בנוסף, למרות שהדבר אינו נדרש במכרז, משאיות המזון יפעלו במהלך חודשי הקיץ גם באמצע השבוע בשעות הערב, ויספקו פתרון זול יותר לבני נוער וצעירים על פני בית הקפה. שמואל מספר כי לצד משאיות האוכל, יספק גם מקומות ישיבה ושמשיות.

ומה יש לזכיין להגיד כנגד הטענות על בית הקפה הסגור בשבתות? "ראשית, כזכיין רשת מנדרין ההסכם שנחתם עם עיריית רעננה מקוים הלכה למעשה", אומר שמואל, "המקום אכן כשר ולשבתות ניתן פתרון בדרך של פודטראק כנהוג בפארקים אחרים כדוגמא פארק הוד השרון. למותר לציין, כי לא נמצא זכיין אחר ולא בכדי בשל ההשקעה האדירה ודרישות העירייה המחמירות. המקום היה סגור כשנה וחצי כך שנגרמו הפסדי הכנסות לעיריית רעננה וחבל. ההחלטה לפתוח במתכונת כשרה עם תוספת של ופתרון לבאי הפארק בשבתות הייתה מתוך כוונה לתת שירות לכלל התושבים ובאי הפארק. אנו לאחר תקופת בחירות בה כל הכלים נשברו לצערי, המקום פועל מתוך כוונה לחבר בין חילונים לדתיים, המקום מעסיק מוגבלים כפי שהעסיק מאז ומתמיד, ולכן הנושא הדתי אינו קשור למניע כזה או אחר מלבד רצון לתת שירות לכלל תושבי העיר ואורחיה. במקום הושקעו משאבים רבים בפיתוח מוצר חדש ורענן בשילוב רשת מנדרין. אני ורשת מנדרין משקיעים בתפריט וקונספט שירותי שתואם לכלל תושבי העיר ואורחיה ונמשיך לתת שירות טוב ומפנק לכלל תושבי העיר ואורחיה מבלי הבדל כזה או אחר ובהשקפות עולמו של הסועד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר