צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ברז מטפטף. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תאגיד "מי רעננה" מתנגד להתאחד לתאגיד אזורי

בישיבת דירקטוריון של תאגיד "מי רעננה" שהתקיימה השבוע, הוחלט לבקש לפטור את התאגיד מלהפוך לחלק מהאיחוד האזורי של תאגידי המים - "מי אפולוניה". בנוסף, פורסם הדו"ח השנתי של פעילות התאגיד ברעננה לשנת 2018

פורסם בתאריך: 18.4.19 19:06

בישיבת דירקטוריון שהתקיימה השבוע בתאגיד "מי רעננה", הוחלט לבקש לפטור את התאגיד מהליך צמצום תאגידי המים והקמת התאגידים אזוריים שהכריזה עליו רשות המים לפני כחודש. התאגיד טוען כי הוא עומד בקריטריונים לבקשת פטור – אחוזי גבייה גבוהים ופחת נמוך (מים שנקנו אך לא נמכרו מסיבות שונות כמו נזילות בתשתיות המים).

על פי מתווה איחוד התאגידים, שנועד לחסוך עלויות ולייעל את תאגידי המים המקומיים ולצמצם את מספרם מ-56 ל-30, רעננה צפויה להתאחד עם הרצליה, טירה וככל הנראה כפר שמריהו תחת תאגיד מים אזורי אחד – "מי אפולוניה".

למרות שאושר מתווה האיחוד הראשוני במרץ, רשות המים מאפשרת לתאגידי מים להגיש את התנגדותיהם לשר האנרגיה ולבקש פטור מהאיחוד. כדי לקבל פטור תאגיד המים זקוק גם לאישור שרי האוצר והפנים.

בנוסף להחלטת תאגיד "מי רעננה" להתנגד למתווה האזורי, התאגיד פרסם אמש את דו"ח סיכום הפעילות שלו בשנת 2018. על פי הדו"ח, כ-25.3 מיליון שקלים הושקעו בתאגיד מטעם העירייה, כמעט מחצית מסך ההשקעות המשוערות שעמד על 40 מיליון. לשנת 2019, צפויים השקעות של כ-44.9 מיליון שקלים בתאגיד. רוב ההשקעות הן בפיתוח תשתיות מים וביוב.

עוד עולה כי כ-7.38 מיליון מ"ק מים סופקו לתושבי העיר, ירידה לעומת 7.48 מיליון שסופקו ב-2017. התאגיד הפחית במעט בשנה האחרונה את התלות שלו בקניית מים מחברת מקורות. כ-49% מהמים שהפיק היו מבארות עירוניות (לעומת 46% ב-2017).

כ-19,432 מכתבים נשלחו מטעם התאגיד לתושבים על חשד לנזילה, 11,578 מכתבים נשלחו בגין צריכה חריגה. אחוז הגבייה של התאגיד לשנת 2018 עומד על 98%, זהה לשנתיים שלפניו.

ומה לגבי תקלות? כ-77 פיצוצים בצינורות מים ו-498 סתימות ביוב התרחשו במהלך 2018. מוקד תאגיד המים קיבל 882 פניות על נזילות, אך רק 36 מהן התבררו כתלונות מוצדקות.

"הדו"ח משקף בין השאר את הפעילות הרבה שבוצעה לאורך השנה", אמר סגן ראש עיריית רעננה איתן גינזבורג, שמכהן כיו"ר הדירקטוריון, "תוך דגש על השקעה משמעותית מאוד בתשתיות ובהטמעת שיפורים טכנולוגיים אשר מאפשרים מתן שירות איכותי לכל קהל לקוחותינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר