מדורת ל"ג בעומר צילום גיל כהן מגן
מדורת ל"ג בעומר צילום גיל כהן מגן

לא עשיתם מדורת ל"ג בעומר? קיבלתם 400 שקלים

העירייה תציע מענקים של מאות שקלים לאשכולות גנים ובתי ספר שיציעו פעילויות אלטרנטיביות לקיום מדורות או יאחדו מדורות בחג הקרוב

פורסם בתאריך: 19.5.19 16:21

עיריית רעננה הודיעה לאחרונה כי במטרה למזער את כמות המדורות בחג ל"ג בעומר הקרוב שיתקיים השבוע, תספק מענקים כספיים למוסדות חינוכיים אשר יציגו פעילות חלופית להבערת מדורות בל"ג בעומר, או שיפעלו לצמצום כמות המדורות.

לרשימת השטחים המותרים להבערת מדורות לחצו כאן

בקרב הגנים בעיר, המענקים יינתנו רק לאשכולות גנים של שלושה גנים ומעלה, כאשר אשכול גנים שיציג פעילות אלטרנטיבית להבערת מדורה יזכה כל גן באשכול ב-400 שקלים לתקציב הגן. אשכול גנים אשר יאחד מדורות ובכך יצמצם את כמות המדורות ויתרום להפחתת זיהום האוויר בחג הקרוב, יזכה כל גן באשכול ב-200 שקלים לתקציב הגן.

בקרב בתי הספר, המענקים יינתנו לבתי ספר כמוסד ולא לכיתות או שכבות יחידות. בתי ספר שיקיימו מדורה יחידה יקבלו מענק של 300 שקלים. בתי ספר שלא יקיימו כלל מדורה ויחליפו את המדורה בפעילות אלטרנטיבית בל"ג בעומר, יקבלו מענק של 500 שקלים.

"הנהגת הורי הגנים, בשיתוף עם מנהל חינוך, מעודדת את נושא הקיימות", אמר יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים, לצומת השרון, "אנחנו מעודדים את כל הגנים להתאחד ולעשות פעילויות הנוגעות לנושא של קיימות או לחלופין להתאחד בנושאים של מדורות. את הנוהג הזה נדאג להכניס אותו להפעיל אותו מדי השנה".

מהנהגת ההורים היישובית נמסר: "הנהגת ההורים מברכת על כל יוזמות מקומיות של בתי הספר והגנים אשר מצמצמות מחד את הפגיעה בסביבה ומאידך ממשיכה לקיים את מסורת החג האהוב על כלל תלמידי ישראל . וזאת בהתאם לרצונות של כל מוסד חינוכי על פי אופיו ויחודו. בין שהיא הדלקת מדורה משותפת ובין שהיא פעילות אלטרנטיבית ברוח החג. אנו שמחים שהנהגת העיר מצאה לנכון להמשיך במסורת שקיימת כבר מספר שנים ולתגמל את המוסדות בהתאם למאמציהם בעזרה בצמצום המדורות המסייע לרווחת כל תושבי העיר וצמצום הפגיעה בסביבה. בהזדמנות זו אנו מבקשים מכל החוגגים לנקוט משנה זהירות בהדלקת המדורות בימים חמים אלו ומאחלים חג שמח לכל תושבי רעננה , תהנו והיזהרו".

יש לציין כי רעננה אינה העיר היחידה בשרון שפועלת השנה על מנת לצמצם את כמות המדורות בשטחה. גם בערים שכנות, כמו כפר סבא, פועלים באופן דומה על ידי מתן הטבות למוסדות חינוכיים שיפעלו להפחתה במספר המדורות בחג הקרוב.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר