מימין לשמאל האחות אילה פרנקו, נטלי פרזון, האח אלעד גטניו וד"ר תמר ברקוביץ. צילום: מכבי שירותי בריאות
מימין לשמאל האחות אילה פרנקו, נטלי פרזון, האח אלעד גטניו וד"ר תמר ברקוביץ. צילום: מכבי שירותי בריאות

התלוננה על קלקול קיבה, שהתברר כחיידק אלים ומסוכן

נטלי פרזון בת ה-50 מרעננה חששה שנדבקה בוירוס ופנתה למרפאה הקרובה לביתה. לאחר מספר בדיקות, פונתה למיון שם התברר כי סובלת מזיהום חמור בדם ונמצאת בסכנת חיים ממשית. פרזון: "מזל שהתעקשו שאגיע לבית החולים"

פורסם בתאריך: 19.5.19 18:23

לפני מספר ימים נטלי פרזון בת ה-50, תושבת רעננה, החלה לסבול מהקאות וכאבי בטן. לאחר שחששה כי לקתה בוירוס, פנתה פרזון למרפאת מכבי שירותי בריאות הקרובה לביתה, שם טופלה על ידי רופאת המשפחה שלה, ד"ר תמר ברקוביץ'.

לאחר מספר בדיקות, שבוצעו ע"י ד"ר ברקוביץ' והאחות אילה פרנקו, התברר כי בגופה של פרזון נמצא ריכוז גבוה מאוד של קטונים, תרכובות חומציות שנמצאות בדם ובשתן, שיכול להביא למצב של עילפון, איבוד הכרה ואפילו תרדמת. בשל כך, ביקשה הרופאה לפנות את פרזון לחדר המיון.

פרזון תחילה התנגדה לפינוי, לאחר שטענה כי הוזמנה לפגישה חשובה ודחופה בבית הספר של בנה. "זאת הייתה פגישה שחיכינו לה הרבה זמן", סיפרה, "ולא ראיתי מצב שאני מבריזה. הייתי חייבת להגיע".

ד"ר ברקוביץ' החליטה להיכנס לתמונה ולהתערב. "המצב של נטלי היה חמור", סיפרה, "המחויבות שלי בתור רופאה, הייתה לוודא שמהמרפאה היא מגיעה ישירות לבית החולים. לא הייתה אופציה אחרת". בשיתוף פעולה בין צוות האחים לד"ר ברקוביץ', שוחח הצוות הרפואי שוחח עם צוות ההנהלה של בית הספר אליו הייתה אמורה להגיע פרזון לפגישה, הסבירו להם את חומרת המצב ובקשו להבין את היעדרותה מהפגישה החשובה. במקביל, המשיכה ד"ר ברקוביץ' לשכנע את נטלי שהיא חייבת להגיע לבית החולים בדחיפות. לאחר דקות ארוכות נטלי השתכנעה והאח אלעד גטניו, הזעיק את ניידת הטיפול הנמרץ שתיקח את נטלי לבית החולים ממרפאת מכבי שירותי בריאות.

לאחר מספר בדיקות במיון, התבררה התמונה המלאה: פרזון  סבלה מזיהום חמור בדם, שנגרם עקב חיידק נדיר שנוצר בעקבות דלקת בכליות. החיידק האלים גרם לעלייה דרמטית ברמות הקטונים בגוף שהביאו אותה לסכנת חיים ממשית "ד"ר ברקוביץ' הצילה לי את החיים", אמרה פרזון, "אני לא הבנתי עד כמה חמור היה המצב שלי והעקשנות שלה ושל הצוות הרפואי שאגיע מייד לבית החולים, היא הייתה הדבר שהפריד ביני לבין נזק בלתי הפיך. אין לי מספיק מילים כדי להודות להם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירה רוזנבוים

    תמר ברקוביץ, היא רופאה נדירה התילה את אמי ואבי ממצביםקשים, רופאה מדהימה, אנושית קשובה כן ירבו כאלה רופאים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר