רעות בית הלחמי עמיר. צילום: פרטי
רעות בית הלחמי עמיר. צילום: פרטי

מכתב תיכוניסטים והפגנה מול בית נתניהו: הפעילות הציבורית של רעות בית הלחמי מרעננה

המכתב קרא לתלמידי תיכון להשבית היום את הלימודים ברחבי הארץ, כמחאה נגד מדיניות נתניהו. לדברי בית הלחמי מאות תלמידים נענו לקריאה. "נקיים הערב צעדת מחאה מכיכר ציון לבית ראש הממשלה", היא מציינת

פורסם בתאריך: 30.5.19 11:09

רעות בית הלחמי בת ה-17 מרעננה, היא חלק מהתלמידים שעומדים מאחורי "מכתב התיכוניסטים" שהופץ בשבוע האחרון בקרב תיכוניסטים ברחבי הארץ, הקורא להם "לשבות למען הדמוקרטיה" – להשבית היום (חמישי) את יום הלימודים בכדי להביע מחאה על יוזמות שונות במדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכוללות בין היתר את פסקת ההתגברות והעברת חוק החסינות.

"אנו תלמידי כיתות י'-יב' מכל רחבי הארץ החלטנו להצטרף ליוזמת השביתה למען הדמוקרטיה שתתקיים ביום חמישי ה-30.5.19", נאמר במכתב שהופץ ברשתות החברתיות, "לא נעמוד מנגד בזמן שעתידה הדמוקרטי של המדינה מוטל בספק. לא דמיינו שהדמוקרטיה אליה נולדנו תפסיק להיות עבורנו מובנת מאליה, אך בימים כאלו שיעור האזרחות הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעבור הוא לצאת מבתי הספר ולמחות בכיכרות הערים וברשתות החברתיות נגד חוק החסינות, פסקת ההתגברות ושאר הניסיונות לפגוע בערכי הבסיס של המדינה, עליהם התחנכנו".

יוזמי המכתב הצטרפו לקריאה שיצאה להשבתה כללית במשק היום. מאחורי הקריאה להשבתה כללית במשק שלא יצאה לפועל, עומדים מספר עמותות, פוליטיקאים ופעילים חברתיים, ביניהם חבר מפלגת העבודה יאיא פינק שרתם לעניין את בית הלחמי.

"הגעתי לעניין דרך יאיא פינק", אמרה בית הלחמי לצומת השרון, "הוא הגיע אלינו לכיתה להרצות על יוזמות חברתיות, ובלי קשר הוא חבר של המשפחה, הייתי פעילה שלו בפריימריז לעבודה. הוא הציע לי להיות אחראית על כל הנוער במהלך השביתה והסכמתי. המטרה שלנו היא למחות על מה שקורה כרגע. עכשיו הודיעו על בחירות. אנחנו נמצאים על צומת דרכים שבה אפשר ללכת לשני כיוונים – או שאנחנו הולכים לחוק חסינות שהכנסת תהפוך להיות מקלט לעבריינים, או שאנחנו הולכים לדמוקרטיה ונשארים עם מדינה שהיא דמוקרטית. כשאני רואה את העתיד שלי אני רוצה שהעתיד יהיה במדינה דמוקרטית".

אבל כמו שאמרת, אתמול הודיעו שהמדינה הולכת לבחירות, יכול להיות שכל תמונת המצב תשתנה, מה הטעם במחאה?

"נכון, הודיעו, אבל גם בבחירות יש סכנה של עלייה של גופים לא דמוקרטיים, בבחירות הסכנה הזאת לא מתמעטת אלא גוברת. אם נתפסים למה שקרה בשבועות האחרונים, יש כאן אנשים בודדים כמו נתניהו ששמים את עצמם מעל הדמוקרטיה ורוצים להעביר חוקים פרסונליים, והפגיעה הזו יכולה להתחיל בחוק אחד שנראה די מינורי, או בהצעה, אבל היא יכולה להמשיך ולהתגבר. וברגע שאנחנו לא עוצרים את זה, אז יכול להתגלגל פה רצף של תהליכים. דמוקרטיה קורסת עם הזמן. הבחירות לא עוצרות את התהליך הזה. הם נותנות לו הזדמנות להתגבר, והאחריות שלנו היא לעצור את זה".

בית הלחמי אומרת כי לקריאה נענו מאות תלמידים שלא הגיעו לבתי הספר היום. עוד היא מציינת: "מלבד השביתה הכללית, בין אם בבתי ספר ובין אם במשק, אנחנו מתכננים לקיים היום בשעה 17:00 בחמישה מוקדים ברחבי הארץ – תל אביב, קריית שמונה, ירושלים, באר שבע וחיפה מעגלי שיח ומחאות מקומיות. בשעה 19:00, נקיים צעדת מחאה מכיכר ציון שבירושלים לבית ראש הממשלה ולאחר מכן נקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה בבלפור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר