שריפה במבוא מודיעים צילום תומר אפלבאום
שריפה במבוא מודיעים צילום תומר אפלבאום

"באמצעות הסברה לציבור ניתן למנוע דליקות ולצמצם את נזקיהן"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם ניתן לדעתכם למנוע את השריפות הגדולות הבאות או לצמצם את הנזקים?

פורסם בתאריך: 30.5.19 14:17

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

“בשביל למנוע או לנסות לפחות למנוע שריפות גדולות, יש להכין תכנית עבודה רב שנתית שבמסגרתה ימופו השטחים, כמו גם המבנים רבי הקומות. באמצעות הסברה לציבור ניתן למנוע דליקות ולצמצם את נזקיהן. על הרשות הארצית לכבאות והצלה להגביר את מודעות הציבור לסיכוני אש באמצעות הסברה והדרכה, ולהנחות כיצד להתנהג בצורה מיטבית אם ניקלע חלילה, לאירוע שריפה. יש גם לבחון דרכים לצמצום סיכוני האש בבניינים ישנים, בין היתר, באמצעות הסברה מקיפה. תפקידו העיקרי של מערך הכבאות, לצד כיבוי האש, הוא להבטיח כי יתקיימו סידורי הכבאות הנדרשים למניעת דלקות. יישומם של ההוראות והנהלים בנושא מניעת דלקות ובטיחות אש יכול למנוע שרפות עוד לפני פריצתן, או לעצור את התפשטותן”. (דימנט, תושבת רעננה, היא פעילה במועצת הנשים של העיר).

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“האם הסטארט-אפ ניישן, מהמתקדמות במדינות העולם בכל תחום כמעט, יכולה להוביל את העולם בעוד תחום אחד? נראה כי יש תחום בו ישראל לא רק מסרבת להוביל, אלא גם מתעקשת להיות בין האחרונות במדינות המערב. מדובר על תחום כיבוי האש על כל נגזרותיו. החל מהחינוך למניעה, האכיפה והענישה, הגילוי המוקדם, וכשלא נותרה ברירה – הכיבוי עצמו. על אף שברשותנו מיטב המוחות והאמיצים שבלוחמי האש, עדיין עלינו לראות בשמי ישראל מסוקים מצריים נחושים שבאים לסייע לנו – וכל הכבוד למצרים על העזרה – אולם אוטוטו נכנסים לשנת 2020, ולכן האם לא מן הראוי כי ישראל תוביל את העולם גם בתחום זה? ראוי גם ראוי. לדעתי ניתן לתקצב את הרשות הארצית לכיבוי והצלה בסכומים ראויים, שיוכלו לממן באחת את כל הרבדים שציינתי ואז גם ליזום קונסורציום טכנולוגי מתומרץ ביתר שאת של חברות הייטק למחקר ופיתוח של אמצעים כוללים לאיתור מיידי המשולב בסיוע לווייני של כל שריפה ברחבי ישראל, פיתוח הדור הבא בכיבוי אש, משולב באמצעי הטסה מתוחכמים. ניתן לפתח אמצעים מוטסים סופר טכנולוגים, כאשר לא נידרש למלא את בטנם במים, אלא לשחרר בצורה כירורגית את אותם אובייקטים יעודיים אשר יחידה אחת מהם תהווה תחליף של אלפי מ”ק מים”. (אביב, תושב רעננה, הוא מנהל פורום התושבים של רעננה, והפורום הישראלי לערים ירוקות).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“אי אפשר למנוע נזקים שהטבע גורם. יחד עם זאת ניתן בימינו למנוע נזקים על ידי בדיקה אשר יכולה להתבצע על ידי הרשויות המקומיות. לפני הקיץ תערוך כל רשות בחינה של כל השטחים הפתוחים. אם עולה חשש שבמקום מסוים יכולה להיגרם שריפה, הרי שיש לפנות לבעל השטח ולדרוש את ניקוי השטח. אם מדובר בשטח ציבורי, אז על הרשות שהשטח בתחום שיפוטה, לנקות ולהכשיר אותו. אפשר וצריך למנוע נזקים, ואין מדובר בהוצאה גבוהה במיוחד. מניעה זולה יותר מהוצאות טיפול ושיקום, שלא לדבר על מניעה של פגיעה בחיי אדם. המדינה והרשויות לא צריכות לחכות לראות מה יהיה, עליהן לנקוט יוזמה להכשיר מתנדבים ופקחים לנושא שיעבדו מול מכבי האש והרשויות, ויקבלו הכשרה מיוחדת לנושא מטעם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הפנים”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר