ארגון "צהר"
ארגון "צהר"

שתי מסעדות ברעננה הצטרפו למערך הכשרות של ארגון צהר

מסעדה הודית באזור התעשייה ובית קפה בלב הפארק: אלו הם שני העסקים הראשונים ברעננה שהצטרפו להשגחת ארגון "צהר", שמציע פיקוח וליווי לבתי עסק ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 10.6.19 19:19

מערך הכשרות של ארגון רבני "צהר" מגיע לרעננה: שני בתי עסק ראשונים בעיר הצטרפו לאחרונה להשגחה של ארגון "צהר", ארגון שמציע "כשרות אלטרנטיבית" לבתי עסק ברחבי הארץ, שבוחרים שלא להצטרף למערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. יש לציין כי המקומות בהשגחת "צהר", אינם נחשבים ל-"כשרים" בעיני המדינה, שכן המושג "כשר" הינו בלעדי לרבנות הראשית לישראל. למרות זאת, אותם בתי עסק בהשגחת ארגון "צהר", זוכים לליווי צמוד של משגיחי כשרות מטעם הארגון והכשרת בית העסק על ידם, כאשר בסוף תהליך ההכשרה הם מקבלים תעודת פיקוח של ארגון "צהר", שאף יכולה להילקח מהם אם אינם עומדים בתנאי הפיקוח שהארגון מציב.

"בהתחלה רצינו להצטרף דרך רבנות רעננה למערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל", מספר אורי שלום מזרחי ממסעדת "לאנצ'בוקס אינדיה", בית העסק הראשון שהצטרף להשגחת "צהר", "פניתי אליהם ואמרתי להם שאני רוצה לפתוח מסעדה כשרה ברעננה. מבחינתי, בתור חוזר בתשובה, זו התרגשות גדולה שאני עושה משהו לכיוון האמונות שלי. אבל הרגשתי שהמחיר היה לי גבוה מדי. אמרתי לעצמי 'אתם יודעים מה, לא צריך', ופניתי ל-"צהר", שעדיין קפדנים מאוד בכל נושא הכשרות, ומבחינתי לא יורדים ברמתם מהרבנות הראשית לישראל, וגם המחיר שלהם היה לי יותר משתלם".

אורי שלום מזרחי. צילום מאיה ברה מזרחי

אורי שלום מזרחי. צילום מאיה ברה מזרחי

"אנחנו בית קפה שסגור בשבת, גם לפני שקיבלנו את התעודה מ'צהר'", מספר דוד הדר, הבעלים של "קפה בגינה REBECCA", ששוכן בשכונת לב הפארק, "קיבלנו פניות מלקוחות שומרי מסורת או כאלה שרצו להזמין חברים או בני משפחה דתיים, הם המליצו לנו להצטרף להשגחה של ארגון צהר. התעודה של צהר מספקת את הלקוחות הדתיים שמבקרים אצלנו, חלקם אפילו אומרים שהם מעדיפים את הכשרות של צהר על פני זו של הרבנות. משגיח מטעם הארגון מגיע שלוש פעמים בשבוע לעתים קרובות גם בהפתעה. המשגיח בודק בעיקר ירקות כגון חסה וירקות ירוקים שטופים מחרקים, את הקטניות והקמחים וכן את הכשרות של הספקים שלנו. הם עושים עבודה מצוינת".

דוד הדר עם תעודת הפיקוח של "צהר"

דוד הדר עם תעודת הפיקוח של "צהר"

ומה ההבדלים במחירים? במחירון של "צהר", השגחה לבית עסק נעה בין 2,860-700 שקלים לחודש (לא כולל מע"מ), ותלויה בגודל בית העסק ובסוג ההשגחה (בית עסק חלבי או בשרי, השגחת מהדרין או השגחה רגילה).

במועצה הדתית רעננה, מספרים כי המחיר החודשי לתעודת כשרות מתחיל מ-190 שקלים לחודש, ויכול להגיע לכמה אלפי שקלים בחודש. במועצה הדתית מציינים את הגורמים המשפיעים על המחיר: גודל בית העסק, סוג בית העסק (רשת שיווק לא תשלם כמו מסעדה, קיוסק או פיצרייה) וסוג ההשגחה הנדרשת (בשרי מול חלבי, מהדרין מול לא מהדרין). מלבד הגבייה החודשית, בתי העסק משלמים למועצה הדתית גם אגרה שנתית שמתחילה ב-525 שקלים לשנה ויכולה להגיע לכמה אלפי שקלים, תלוי בגודל בית העסק. המחירים של המועצה הדתית פטורים ממע"מ.

"ארגון רבני צהר מברך את קפה רבקה ומסעדת לאנץ' בוקס אינדיה מרעננה שבחרו במיזם הכשרות של רבני צהר", אומרים בארגון, "מסעדות הללו מסמנות את מגמת החדירה של כשרות צהר לשרון בכלל ולרעננה בפרט. מטרת המיזם הינה לאפשר לעסקים שנמנעו עד היום ממתן שירות לאוכלי הכשר הרבים להעניק להם את האופציה הזו. כיום, מעט יותר משנה מאז נפתח מיזם הכשרות האלטרנטיבית של צהר מעניק הארגון כשרות למאות מסעדות ובתי מזון שונים ברחבי הארץ" בצורה הוסיפו ואמרו כי בארגון יש דגש מיוחד על שקיפות מלאה בין המשגיחים לבין בעלי המסעדות והסועדים, בנוסף בצהר טוענים כי רבים מהמשגיחים הן משגיחות שעוברות הכשרה אינטנסיבית בקורסים למשגיחי כשרות שהארגון יזם".

אריה פרידמן, ראש המועצה הדתית ברעננה, מסר: "המועצה הדתית רעננה מעניקה תעודות כשרות לקרוב ל-280 בתי עסק ברעננה. ב-5 השנים האחרונות חל גידול של 150% במספר בתי העסק שתחת השגחתנו. במשך השנה וחצי שחלפה מאז נפתח מיזם הכשרות של צהר אנו יודעים על בית עסק אחד שפנה אלינו ולאחר ששמע על פעולות הכשרות שעליו לבצע על מנת שיוכל לקבל תעודת כשרות, החליט לפנות לצהר. לא ידוע לנו על בית העסק השני שאתם מתייחסים אליו בפנייתכם כיוון שלא פנו אלינו. חשוב לציין שכפי שנכתב מפורשות באתר שלהם, "צהר" אינו מעניק תעודות כשרות: "ארגון רבני צהר אינו מעניק תעודת כשרות למסעדות ולבתי עסק. לא מדובר בתעודת כשרות אלטרנטיבית, וזאת מכיוון שעל-פי חוק מותר רק למועצת הרבנות הראשית (או רב שהיא הסמיכה) לתת תעודת כשרות לבתי עסק בארץ. קרי – רב העיר הרב יצחק פרץ והמועצה הדתית רעננה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איש

    שוטים.
    דתיים לא יקנו שם כי לא כשר.
    חילוניים על הפרנציפ לא ייקנו שם כי "כשר" וסגור בשבת.
    הנה הצעה עסקית לצהר: תנו תעודה גם למי שפתוח בשבת.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר