יואל עזרזר. צילום ניר קידר
יואל עזרזר. צילום ניר קידר

יחזיר לחברה קדישא מעל מיליון שקלים: פסק דין חמור נגד סגן ראש העירייה לשעבר, יואל עזרזר

עזרזר חויב לשלם מעל מיליון שקלים לחברה קדישא רעננה, אשר בה שימש כמנכ"ל 16 שנים. בפסק הדין נקבע כי עזרזר נטל לעצמו כספים והטבות שלא כדין. תביעתו לשחרור כספי קרנות השתלמות וגמל התקבלה, אך נשללו ממנו פיצויי פיטורין נוכח מעשיו

פורסם בתאריך: 17.6.19 14:27

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הכריע ביום רביעי האחרון (12 ביוני), בתביעה דו צדדית שהגישו עמותת חברה קדישא רעננה ויואל עזרזר, סגן ראש עיריית רעננה לשעבר שכיהן במשך 16 שנים כמנכ"ל העמותה, זה כנגד זה. בית הדין קיבל באופן חלקי את תביעת העמותה והטיל על עזרזר לשלם לה סכום של 1,197,797 שקלים (בתוספת הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה), לאחר שפסק כי עזרזר נטל לעצמו כספים והטבות מהעמותה שלא כדין בזמן כהונתו כמנכ"ל העמותה.

בתביעה שהגישה העמותה באמצעות עורכי הדין גדעון רובין וערן שוהם ממשרד עו"ד רובין שמואלביץ, נטען כי בזמן תפקידו כמנכ"ל העמותה, עזרזר העניק לעובדיו תוספות שונות בתלושי השכר שהיו מיועדות לשמש למימון חופשות שחלקן כלל לא יצאו לפועל, ובתמורה קיבל מעובדים אלו כספים במזומן בסכום התוספות, אותו נטל לכיסו.
"לטענת התובעת, הנתבע העניק לעובדיה, מספר פעמים בכל שנה תוספות פיקטיביות לשכר והורה להם להעביר לידיו את הערך הכספי של תוספות אלו במזומן…", נכתב בפסק הדין, "שוכנענו כי הנתבע קיבל לידיו את כספי המזומן מהעובדים שלא כדין. ללא אישור הועד המנהל. כמו כן, לא שוכנענו כי הנתבע הרים את הנטל להוכיח כי אכן עשה במלוא כספים אלו, שימוש לצורך מימון חופשות לעובדים".
בשל כך נפסק כי עזרזר ישלם לעמותה סכום של 767,446 שקלים.

מלבד זאת, בית הדין פסק על עזרזר לשלם סך של 410,351 שקלים לעמותה בגין שימוש בכספי העמותה לתשלום על הטבות כגון אחזקת רכב, הוצאות דלק וביטוחי בריאות לו ולמשפחתו שלא כדין.
בתביעתו של עזרזר כנגד העמותה, שהוגשה בגין פיצויי פיטורין ושחרור כספים מקרנות השתלמות וגמל, קיבל בית הדין את טענותיו של עזרזר באופן חלקי. הוא קבע כי עזרזר אינו זכאי לפיצויי פיטורין בשל מעשיו, אך הטיל על העמותה לאפשר את שחרור כספי הגמל וקרן ההשתלמות שהופרשו לטובתו, בסך של 1,423,637 שקלים.

יש לציין כי זוהי התביעה הראשונה מתוך שתיים שהוגשו מטעם העמותה כנגד עזרזר. העמותה הגישה תביעה נוספת כנגד עזרזר באוקטובר 2018, על סך של 1,784,904 שקלים, בה טענה כי "הנתבע התקשר עם קבלנים שונים לביצוע עבודות פרטיות בבתיו השונים בהיקפים כספיים משמעותיים, במקביל להתקשרויות שיזם עם אותם קבלנים בשם העמותה לצורך ביצוע עבודות עבור העמותה. הנתבע שילם לקבלנים עבור כל העבודות שבוצעו, לרבות העבודות שבוצעו בביתו הפרטי בהיקפים של מאות אלפי שקלים, מכספי העמותה". התביעה השנייה עדיין מתבררת בבית המשפט.

כזכור, עזרזר פוטר מתפקידו כמנכ"ל עמותת חברא קדישא רעננה ב־2013. זאת לאחר שנחקר על ידי המשטרה בחשד לקבלת שוחד מקבלנים שעבדו בחסות העירייה, אך התיק נגדו נסגר בפברואר 2018 מאחר ולא קמה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום. בעקבות זאת, הגישה עמותת חברה קדישא רעננה ערר כנגד ההחלטה לסגור את התיק. טרם התקבלה ההחלטה האם לקבל את הערר ולפתוח מחדש את התיק.

עו"ד ירון קוסטליץ, שמייצג את יואל עזרזר מסר בתגובה: "בית הדין האזורי לעבודה דחה את עיקר טענותיה של החברא קדישא ומתח ביקורת על החברא קדישא על כך שתבעה החזרי שכר ורכיבים אחרים בסך של למעלה מ-4 מיליון שקלים, שעה שהיא זו שאישרה כל השנים את שכרו של מר עזרזר. לגבי החופשות לעובדים, כל העדים העידו שהם יצאו לחופשות מדי שנה בשנה עם משפחותיהם בין העובדים האחרים ובין אם לבדם. לכן היה מקום שלא להורות על השבת סכום זה, בדיוק כפי שהפרקליטות שבחנה את הדברים החליטה שבמעשיו של מר עזרזר לא נפל פגם. בית הדין ביקר את החברא קדישא על כך שלא שחררה למר עזרזר את הפנסיה ואת קרן ההשתלמות, וקיבל את תביעתו של מר עזרזר בהקשר זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר