צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

בצל המחאה: בעיריית רעננה עובדים על פתרון להיעדר הפיקוח בגנים

העירייה תעניק תו תקן עירוני לגנים פרטיים המיועדים לגילאי 3-0 שאינם נמצאים תחת פיקוח ממשלתי. הגן יהיה מחויב לעמוד בסטנדרטים כגון הכשרת הצוות, אמצעי פיקוח וכללי בטיחות מחמירים. ראש העיר חיים ברוידא: "מחובתנו לא לעמוד מנגד"

פורסם בתאריך: 8.7.19 14:26

עיריית רעננה עובדת בימים אלה על תו תקן עירוני, שצפוי לשמש כפתרון מקומי לבעיית היעדר הפיקוח הממשלתי בגני הילדים הפרטיים המיועדים לגילאי 3-0. תו התקן יינתן על ידי העירייה לגנים שיענו לסטנדרטים שייקבעו על ידה, בתחומים כמו הכשרת הצוות, כללי הבטיחות בגן, אמצעי הפיקוח והזיהוי בגן.

מטרת התו הוא לספק השגחה ופיקוח על ידי העירייה באמצעים העומדים לרשותה. טרם נקבע תאריך התחלת השימוש בתו, אך הדיונים בנושא בהנהגת העירייה וגיבוש תנאי קבלת התו כבר החלו, ומחר בבוקר יתקיים דיון בשיתוף גורמים בכירים בעירייה והנהגת ההורים היישובית.

בעירייה מספרים כי למרות מחאת ההורים שפרצה בימים האחרונים בעקבות מקרה ההתעללות בפעוטון בראש העין, גיבוש תכנית לפיקוח מקומי בגנים פרטיים החל כבר לפני מספר חודשים. כזכור, אתמול ברעננה הפגינו הורים מודאגים, כחלק מגל הפגנות ארצי, כנגד אלימות בגני ילדים והיעדר פיקוח ממשלתי בגנים פרטיים. בהפגנה ברעננה השתתפו מאות הורים, ביניהם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא.

הפגנת ההורים נגד אלימות בגני הילדים. קרדיט: טל ליטני

הפגנת ההורים ברעננה נגד אלימות בגני הילדים. קרדיט: טל ליטני

"אני אדם שנחשב לאיש מאוד חזק, כל עוד זה לא נוגע לילדים שלי", אמר ברוידא בהפגנה אמש, "אני יכול להבין אתכם, ופשוט להביע את שאט הנפש שלי. לא יכולתי להסתכל כשראיתי את הסרטון הזה. זה היה לי קשה מנשוא לדעת שזה היה יכול להיות הילד או הנכד שלי. אנחנו שוקדים ברעננה על מודל שבו אנחנו נציב אפילו מצלמות בגני הילדים, בשלב הזה, בגנים הפרטיים, ונמנף ונסביר שאלו הגנים הבטוחים. שתדע הגננת ושידע כל אדם שמרים יד ופוגע בילד חסר ישע, שבסופו של דבר, ידעו על הדברים האלה. הביטחון שלנו כשאנחנו הולכים לעבודה, בבטיחות של הילדים שלנו, הוא הכי חשוב בעולם. לא יעלה על הדעת שמישהו או מישהי יכולים לפגוע בילדים שלנו. אנחנו נשב על המדוכה ונחשוב איך הורה בדרך כזו או אחרת יוכל לדעת שהגננת שנמצאת בגן מבוקרת. זה מזעזע, לא הגיוני, ואסור שיקרה במדינת ישראל ובאף מקום בעולם, שהורה שחושב שהילד שלו בידיים בטוחות, ואז יגלה שהוא עבר דברים כאלה. לא יקום ולא יהיה ברעננה, ומבחינתנו נעביר את המסר הזה לכל מדינת ישראל".

היום הוסיף ברוידא וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תו התקן העירוני יבטא אחריות מוגברת על הגננות בהפעלת פעוטונים בעיר. התחלנו כבר בעבודת מטה יסודית שתכליתה מיפוי המסגרות השונות בעיר, גיבוש כללים נאותים, וייזום מערך של פיקוח הולם. התהליך ייעשה בחשיבה, בדיאלוג ובשיתוף עם נציגי ההורים והגננות. חובתנו לא לעמוד מנגד, ויש לעשות כל שביכולתנו כדי להעניק להורים ביטחון, אמון והגברת השקיפות בגני הילדים בעיר".

מהנהגת ההורים היישובית נמסר בתגובה: "לאור ריבוי המקרים המזעזע של התעללויות בקטינים חסרי ישע, והצורך הברור בטיפול מידי בהסדרה ובפיקוח על מעונות פרטיים של תינוקות בגילאי 0-3 . הנהגת ההורים העירונית ברעננה תשתלב בכל צוותי העבודה אשר תקים הרשות וזאת לטובת קביעת תקן אחיד, קבוע ומפורט בעיר רעננה אשר יהווה סמן להורים בעת הרישום . וזאת מתוך הבנה ברורה כי רעננה היא עיר אשר לוקחת אחריות על ילדיה ותושביה ותהיה עיר מובילת שינוי לאומי . מטרתנו להוביל תקינה והסדרה ברשות לטובת הפעלת מעונות פרטיים, לקבוע קריטריונים ברורים אשר יבטיחו את ביטחון ילדינו, שימת לב והקפדה על כוח האדם המטפל והכשרתו לרבות הציוד והמבנה, עידוד התקנת מצלמות לפי חוק המצלמות ועוד. במציאות בה אנו נמצאים לא לעולם חוסן ולא ניתן לשתוק עוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא מודאגת

    מה לגבי פיקוח בגנים העירוניים? איך שם נוכל להבטיח את שלום ילדנו? הרי גננת היא גננת וסיעת היא סיעת בין בפרטי או בין בעירוני… למרות שיש "מפקחת " על הגנים העירוניים אין באמת פיקוח וביקורות הפתע בגנים העירוניים לא מתקיימת באופן תדיר אלה אם מישהו טרח להתלונן. מציעה לרשת מצלמות וחהגביר הפיקוח גם בגנים העירוניים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר