הפגנת ההורים נגד אלימות בגני הילדים. קרדיט: טל ליטני
הפגנת ההורים נגד אלימות בגני הילדים. קרדיט: טל ליטני

צפו: מאות הורים הפגינו ברעננה נגד האלימות בגני הילדים

במסגרת המחאה הארצית על חוסר בפיקוח ממשלתי בגני הילדים ובעקבות מקרי האלימות המרובים כנגד ילדים שנחשפו לאחרונה, גם ברעננה הפגינו מאות הורים מודאגים. מארגנת ההפגנה: "אנחנו לא צריכים לקחת הימורים כהורים"

פורסם בתאריך: 7.7.19 18:48

במסגרת המחאה הארצית שפרצה בעקבות מקרה ההתעללות בגן הילדים שאירע לאחרונה בראש העין, גם ברעננה יצאו מאות הורים להפגין ולזעוק כנגד מקרי האלימות בפעוטונים ובגני הילדים, וכנגד חוסר הפיקוח הממשלתי בגני הילדים לגילאי 3-0. ההפגנה נערכה באישור המשטרה ברחבת יד לבנים, והתחילה בשעה 18:00. ההפגנה ברעננה מתקיימת במקביל להפגנות בערים באחרות כמו תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. בהפגנה השתתפו גם חברי המועצה ארז ברט, ענבר הוכברג ואנה פוזמנטיר, סגן ראש העירייה חיים גולדמן, ראש העירייה חיים ברוידא וכן חבר הכנסת וראש עיריית רעננה לשעבר איתן גיזנבורג.

"אני אמא לתינוק בן שנה ושלושה חודשים", אומרת אלה ברוך פררה, תושבת העיר שאירגנה את ההפגנה ברעננה, "כשהוא נולד, חיפשנו משפחתון ברעננה ולשמחתי מצאנו מקום מדהים שהוא כמו בית שני בשבילו. אנחנו בקרוב עוברים לראש העין וכבר התחלתי לחפש שם משפחתון או גן וטרם מצאתי. אני נחרדת מהזוועות אליהן נחשפתי, שהתרחשו בשנים האחרונות ובתקופה הרלוונטית האחרונה בפרט, בין היתר,מותה האיום של התינוקת מפתח תקווה, יסמין וינטה ז"ל. היה לי המון מזל בפעם הראשונה, אבל איך אני יכולה לבטוח במשפחתון או פעוטון חדש שאני לא מכירה? אנחנו מפחדים שחלילה מישהו יפגע ביקר לנו מכל. כמו כולם. אנחנו לא צריכים לקחת הימורים כהורים".

הפגנת ההורים נגד אלימות בגני הילדים. קרדיט: טל ליטני

"זו זעקה של כל ההורים בכל המדינה", מוסיפה, "אני מרימה את הכפפה ועושה את מה שאני יכולה בשביל הילדים של כולם, בשביל הילדים של כולנו היום, או בשביל אלה שעדיין לא נולדו. זו זעקה שצריכה להרעיד את המדינה בצורך הקריטי לפיקוח במשפחתונים ופעוטונים בגילאי 3-0. מה שמזעזע אותי ואת רוב האנשים, זה שאם אתה רוצה לפתוח קיוסק, נדרשים ממך אינספור אישורים. וכדי לפתוח משפחתון בבית, מה צריך לעשות? להגיד יש לי משפחתון, בואו. אין אכיפה, אין שום דבר שיכול לשמור על הקטנים שלנו. הם לא יכולים לדבר, ואנחנו פה כדי לדבר ולזעוק בשבילם".

"כל הנושא של פיקוח על ילדים בגילאי 3-0 הוא לא קיים כלל, אנחנו רואים לאן זה מביא אותנו, את התוצאות הקשות וההרסניות של חוסר בפיקוח", אמרה טל ליטני, אחת המארגנות הראשיות, "כל אחת שמתחשק לה לפתוח מסגרת לילדים, ולעשות איתה כאוות נפשה, רשאית לעשות זאת. גורמים ממשלתיים חייבים להיכנס לעובי הקורה, להתערב, ולעשות את הכול שגם הנושא הזה יהיה מפוקח. אנחנו צריכים שמי שנכנס לתפקיד חינוכי ומגיע כדי לשמור על ילדינו, יתמיין, יעבור מבחנים, יעמוד בדרישות, יעבור ביקורות פתע. הכול כדי למנוע מקרים מזעזעים כמו שאנחנו רואים באופן יומיומי בחדשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר