רחוב גאולה. צילום עזרא לוי
רחוב גאולה. צילום עזרא לוי

השמחה הייתה מוקדמת? חשש לעיכוב בפרויקט הפינוי בינוי בגאולה

ועדת הערר, שדחתה את הפרויקט בעבר, מבקשת לעכב את פסק הדין שמאשר את פרויקט הענק. דיירי הפרויקט פנו לשרים בבקשה לעזרה

פורסם בתאריך: 16.9.19 08:48

בעיות בפרויקט הפינוי בינוי ברחוב גאולה: לאחר שבית המשפט המחוזי הכריע לטובת דיירי הפרויקט ואישר את יציאתו לדרך, ועדת הערר, שדחתה את הפרויקט בפעם הראשונה, הגישה בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי שמאשר סופית את הפרויקט.

כזכור, מדובר במאבק משפטי שנמשך שנים ארוכות והגיע לסיומו לפני כשבועיים. המאבק המשפטי החל כאשר הפרויקט, 355 דירות חדשות ברחוב גאולה 7, 9 ו-11 במקום 138 דירות ישנות, אושר בסוף שנת 2017 על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה במתכונתו הנוכחית. בעקבות כך, בשנת 2018, מספר שכנים ברחוב גאולה הגישו ערר לועדת הערר שהתקבל באופן חלקי, ודרשו לשנות את התכניות המקוריות של הפרויקט, זאת בשל הטענה שהתכניות המקוריות יגרמו לצפיפות ולבעיות חניה ברחוב.

בעקבות כך, דיירי הפרויקט, הועדה המקומית לתכנון ובניה וחברת רסקו מגורים בע"מ, יזמית הפרויקט, הגישו עתירות נגדיות לבית המשפט המחוזי בלוד, בטענה שאם לא תבוטל החלטת ועדת הערר ויהיה ניתן לחזור לתכניות המקוריות של הפרויקט, אז הפרויקט כולו יבוטל בהיעדר כדאיות כלכלית לביצועו. כאמור בעקבות כך, בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את העתירות לפני כשבועיים והתיר לפרויקט לצאת לדרך במתכונתו המקורית.

לאחר מתן פסק הדין, הגישה וועדת הערר בקשה לעיכוב פסק הדין לתקופה של 45 ימים, במטרה לבחון הגשת ערעור לבית המשפט העליון. בתגובה, דיירי הפרויקט, פנו למספר שרים, ביניהם שר האוצר משה כחלון ושרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, כמו גם לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ולחבר הכנסת איתן גינזבורג (שכיהן כיו"ר ועדת התכנון והבניה שאישרה את הפרויקט בפעם הראשונה), וביקשו מהם עזרה והתערבות במקרה.

"מיד עם פרסום החלטת בית המשפט המחוזי התקבלה הודעת הוועדה המחוזית על כוונתה לעכב את ביצוע פסק הדין על מנת לערער לבית המשפט העליון בכדי למנוע את קיומה של התכנית", כתבו הדיירים, "משמעות הדבר הלכה למעשה המתת כליה על הפרויקט. אנו, ועד הפעולה של גאולה 7,9 ו-11 מייצגים מעל ל- 300 תושבים שהחלטת המדינה לעכב את ביצוע פסק הדין שניתן בעניינם תפגע בהם פגיעה ישירה ואנושה!.

"התנהגות הפרקליטות הנעשת משיקולים זרים, מקוממת ופוגעת ומעמידה את כולנו בסכנת חיים מוחשית, כנגד האיומים הקיימים הן במישור הביטחוני בהעדר ממ"דים והן בהיבטים של רעידות אדמה שהמבנים הרעועים האלו לא יעמדו בהם. אנו קוראים לכם לפעול במלוא הכח והנחישות על מנת להגן על זכותנו הבסיסית לחיים בתנאים בטוחים המשקפים את מהותה של תוכנית תמ"א 38, ולפעול לסיכול כוונתה של ועדת הערר לערער".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר