בית אבות סיעודי בשרון. באדיבות "בית שמש"
בית אבות סיעודי בשרון. באדיבות "בית שמש"

בית אבות סיעודי בשרון: סביבה טבעית ומלאת חיים לאהוביכם

נוכחות של חיית מחמד בחיי קשישים וחולי אלצהיימר משפרים את התפקוד של האדם במידה ניכרת, מאזנים חששות ולחצים ומגבירים את איכות ושמחת החיים. הכירו את "בית שמש" - בית אבות לאנשים החיים עם דמנציה בסביבה טבעית

פורסם בתאריך: 29.11.19 11:41

כשנכנסים אל "בית השמש'"- בית אבות לאנשים החיים עם דמנציה ברעננה, לוקח מספר רגעים להבין האם הגעתם באמת לבית אבות או לשמורת טבע נסתרת בתוך העיר. ציוץ הציפורים הבוקע ממקורם של עשרות תוכונים אוסטרליים ופינקים מלווה את דרככם כבר בכניסה. השביל המרוצף העובר בין גינות ירוקות ועצי צל, ינתב את דרככם אל מפל מים טבעי שמימיו זורמים לבריכת דגים וצבי מים מתוקים. על אחד מענפי העצים תמתין לכם קיקה – תוכית מסוג קקדו, שהיא חביבת הקהל ומזוהה באופן ישיר עם המקום. ואם תתקרבו אליה ותצרו עמה קשר ישיר, היא תשמח להציג את עצמה בפניכם, לקרוא בקול את שמה ולרקוד בשמחה מדבקת.

בית השמש הוקם על ידי דפנה גולן-שמש ואבי בעלה בשנת 1989, וכיום מנוהל בידיה, ובידי בעלה וגיסה הצעיר. דפנה, עובדת סוציאלית בהכשרה עם התמחות בגריאטריה, ובעלת תואר שני בתרפיה באומנות עם התמחות בתנועה, עוסקת מזה שנים בתרפיה באומנות, טיפול בקשישים ובחולי אלצהיימר ודמנציה ומטפלת בעזרת בעלי חיים. היא חברה בוועד ארגון מרחב לטיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים ומנהלת את בית השמש מזה שלושה עשורים.

משרדה המשמש, לא בכדי, גם כמעבר בין החצר הירוקה היפיפייה ובין יתר המשרדים, מהווה ציר תנועה ראשי עבור אנשי הצוות המקצועי הכולל עשרות מטפלים מוסמכים: רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, וכן מטפלים ומנקים העובדים במקום, וכן עבור דיירים ובני משפחותיהם. ובצפיה מהצד, קשה להבין כיצד, לאחר שלושה עשורים רצופים של עבודה מסביב לשעון בניהול המרכז על עשרות דייריו ועובדיו, דפנה מקפידה לחייך לכל אחד, לחבק, לקבל בסבר פנים יפות, לברך ולשאול לשלומו של כל הבא בשעריו.

גם בשיחה איתה בתוך המשרד, קולות הציפורים ופכפוך המים המרגיע בבריכת הנוי בחצר, מלווים אותנו ומשרים רוגע ונינוחות מובהקת, אולי אפילו דיכוטומית מעט – לקושי הרב איתו מתמודדים הדיירים הלוקים בדמנציה.

"זה בדיוק העניין", מסבירה דפנה שמש, "המטרה שלי היתה ליצור סביבה המדמה חופש וטבע ככל האפשר, לאפשר לדיירים גמישות מרחבית תוך יצירת סביבה בטיחותית ותומכת, כך שהם יוכלו לטייל בחצר, לשבת על ספסל בגינה, להביט בציפורים, ולזכות לחופש ועצמאות ככל האפשר וככל שמצבם מאפשר זאת".

דפנה שמש ובעלי החיים. באדיבות "בית שמש"

דפנה שמש ובעלי החיים. באדיבות "בית שמש"

בבתי אבות רבים משלבים טיפול בעזרת בעלי חיים, אבל בבית השמש בעלי החיים הם חלק מהמקום, מה היתה המחשבה מאחורי יצירת הסביבה הייחודית הזו?

"כמטפלת בעזרת בעלי חיים וכחובבת מושבעת של טבע וחי, אני יודעת עד כמה חזקה ומשמעותית ההשפעה של בעלי החיים על איכות חייהם ואושרם של הדיירים. לבעלי חיים יש השפעה ארוכת טווח וגם מעצם נוכחותם הקבועה במקום – אני חושבת שיש לכך השפעה גדולה בהרבה מאשר טיפול ממוקד בעזרת בעלי חיים של שעה או שעתיים בשבוע. כשהדיירים שלנו יכולים לצאת לחצר, להביט בציפורים או בארנבונים, להסתכל על הצ'ינצ'ילות הפרוותיות, ללטף את הכלבים ולדבר איתם, ויש להם את האפשרות הזו כל הזמן ללא הגבלה, ההשפעה של זה על איכות החיים שלהם, היא קבועה מתמשכת".

"מעבר לכך, בעבודה עם דמנציה, חשוב מאוד גם התקשורת הלא מילולית, המראות והטבע, ואחד הדברים שמייחדים אותנו בבית השמש, היא שהדיירים נמצאים המון בחוץ, באוויר הטבעי, באור השמש ומשיגים יתרונות בריאותיים טבעיים. אנחנו מאמינים בלשמר את הכוחות הבריאים של האנשים ולראות אותם כאנשים, גם את אלו שיש להם התנהגויות מאתגרות כגון: אי שקט, חשדנות, פרנויה, וכשהם מגיעים לפה והסביבה מרגיעה ונעימה להם, זה עוזר להם מאוד".

והטיפול שלכם, גם הוא ייחודי ושונה ממקומות אחרים.

"בהחלט כן. ישנם דיירים שהגיעו אלינו מבתי אבות בהם השתמשו ביותר מדי תרופות והם איבדו תפקודים. אנחנו בעד להפחית ככל האפשר את השימוש בתרופות, ולהוציא אותם החוצה, לטבע. גם את הפעילויות אנו משתדלים לקיים בחוץ. מלבד החצר הגדולה והמסדרונות, יש פארק מאחורי המתחם ואנחנו גם מוציאים דיירים לטיולים שם, מלווים כמובן באנשי צוות.

"ל- 60% מהדיירים יש אלצהיימר ולאחרים דמנציה מסוגים שונים ובעוצמות שונות, והמטרה ששמנו לעצמו בטיפול היא שאדם יהיה קודם כל מאושר ויזכה לכבוד וזה הקו המנחה בראש ובראשונה.

"אנו מספקים מגוון רחב מאוד של פעילויות, גם בבוקר וגם אחר הצהריים וכן בשישי ובשבת פעילויות כגון: תרפיה בתנועה (פעילות משותפת של דיירים ובני משפחה), ליצן רפואי וליצנים רפואיים מתנדבים, טיפול בעזרת בעלי חיים, טיפול בגינון, שיחות אקטואליה, פעילויות לגירוי קוגניטיבי, עבודה עם המדיה להעלאת זיכרונות. אנו אחד המקומות שמייעדים את מספר המטפלים הגבוה ביותר, מתוך מטרה לשמור על יחס חם ואישי לכל דייר במקום ולוודא שיזכה למלוא היחס, האמפתיה והסבלנות".

אילו מחלקות קיימות בבית השמש?

"בבית השמש יש מספר מחלקות: "בית הירח ובית הרקיע" – עבור דיירים ניידים עם דמנציה, "בית הקשת" לחולים סיעודיים עם דמנציה. לאחרונה פתחנו גם את מועדון השמ"ש לצעירים עבור אנשים בני 55 ועד 74 שאינם גרים במקום, ומגיעים פעמיים בשבוע לפעילויות המועדון.

"בכל מחלקה יש כ- 32 דיירים. אנו פועלים מתוקף רישיון של בית חולים סיעודי וכוללים צוות רב מקצועי מלא. אנו חלק מהמרכז הגריאטרי 'עמל בשרון'  ופועלים במתכונת הייחודית שלנו. ישנם אנשים שמגיעים לכאן בשעות שאחרי פעילו רכז היום שלהם או בסופי שבוע, למספר שעות, וכן אנשים שחיים עם המשפחות וכשהן נוסעת לחופש הם יכולים לשהות פה ולקבל טיפול, פעילות והשגחה מלאה.

"יש לנו המון ידע וניסיון ואנו חולקים אותו באהבה ובשמחה. אני גם יועצת, בהתנדבות, למשפחות ב'קו החם' של עמותת 'עמדא' – עמותה למשפחות חולי אלצהיימר ומחלות דומות בישראל.

"בנוסף, אנו עומדים בקשר מתמיד עם משפחות הדיירים שלנו, הקשר הוא אישי וחברי ואנו מעדכנים אותם בכל מה שצריך וכל החלטה שמתקבלת היא תוך מעורבות מלאה ואישור שלהם, בכל צומת טיפולי, בכדי לחשוב יחד מה הכי נכון עבור הדייר ומה רוצים בני משפחתו".

בית השמש
טלפונים: דפנה: 052-2423405
יגאל: 052-8448770
אייל: 052-2450417
כתובת: אחוזה 301, רעננה
קישור לאתר

שרקן בבית שמש. באדיבות "בית שמש"

"לבעלי חיים יש השפעה ארוכת טווח". באדיבות "בית שמש"


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר