מוטי מרגי. צילום: דוד כהן
מוטי מרגי. צילום: דוד כהן

אחרי המדידה מחדש, בעלי עסקים ברעננה יוצאים נגד גובה הארנונה: "נחסום את רחוב אחוזה"

עשרות עסקים התאגדו לאחרונה, במחאה על גובה הארנונה. חלקם מספרים כי בעקבות מדידות חדשות, הם כעת משלמים על שטח גדול יותר. "קשה לבעלי העסקים להתמודד עם העול", אומר אחד מהם. העירייה: "לא חל שינוי בשיטת בחישוב, מדידות מתקיימות בשגרה"

פורסם בתאריך: 4.12.19 08:43

עשרות עסקים התאגדו לאחרונה במחאה נגד גובה מס הארנונה שמטילה עיריית רעננה. חלק מבתי העסק מספרים כי העירייה ביצעה בשנים האחרונות מדידה מחדש של שטח בית העסק, וכעת הם משלמים על שטח רב יותר, מה שהוביל לעלייה חדה בתשלומי הארנונה שלהם.

"נשבר לנו, העלו לנו את הארנונה והחלו לחייב עבור שטחים שלא היו כלולים בחישוב עד כה, להכניס לחישוב כל מיני פרגולות ושטחים נוספים. לפני המדידה שביצעו אצלי, שילמתי 800 שקלים בחודשיים, אחרי המדידה גובים ממני 2,670 שקלים. החלטנו שנמאס לנו", אומר מוטי מרגי, הבעלים של פלאפל 4 טעמים ומוביל המחאה, " אנחנו קודם כל נתחזק מבחינת כמות העסקים שתומכים במחאה. בשלב הראשון אנחנו רוצים לעלות ללשכת ראש העיר ולחסום את הלשכה. אחר כך אנחנו נתחיל להגיע לישיבות מועצת העיר, נחסום את רחוב אחוזה. במקביל יש לנו עורך דין שניקח, והוא יהיה צמוד אלינו בתביעה מול העירייה בנושא. הגיעו אלינו כבר הרבה פניות מתושבים ברעננה, שהראו שהם תומכים בנו".

"הארנונה בזמן האחרון עלתה ללא אבחנה", אומר שלום מלכה, הבעלים של 'שיש דקלה' באזור התעשייה בעיר, "לפני העלייה הייתי משלם 2,400 שקלים לחודשיים ועכשיו זה עלה ל-2,700 שקלים. אני עסק ותיק, אני מעל ארבעים שנה נמצא באזור התעשייה, עוד מהימים שלא היה באזור התעשייה אף אחד. זה קשה לבעלי העסקים להתמודד עם העול".

איך אפשר לדעתך לפתור את זה? 

"לעניות דעתי צריך להפגין אבל לא באלימות, ולתת לעירייה להבין שיש כאן אנשים שמתמרמרים על נושא הארנונה. לא ייתכן שבמקומות אחרים הארנונה היא הרבה יותר זולה ממה שאנחנו משלמים".

"אנחנו פתחנו את הסניף ברעננה לפני כחודש, וכבר שמנו לב שעסקים מהסוג שלנו ברעננה משלמים פי שתיים מאשר בהרצליה", אומרת שני ירון, מהבעלים של רשת חדרי בריחה "Runaway" ברעננה והרצליה, "בגלל שאין סיווג כאן לחדרי בריחה כמו בהרצליה, אנחנו משלמים ברעננה כמעט שמונת אלפים שקלים בחודשיים בזמן שבהרצליה אנחנו משלמים פחות מארבעת אלפים שקלים בחודשיים, על כמעט אותו השטח. המצב של חדרי הבריחה לא טוב ברעננה, סגרו כאן כבר חמישה חדרי בריחה בחודשים האחרונים. לא משתלם לפתוח כאן עסק. אני גרה ברעננה כל החיים שלי, זה ממש מעצבן".

"101 רשויות מקומיות הגישו למשרד הפנים בקשה להעלאת ארנונה חריגה", אומר אמיר פוירמן, יו"ר להב רעננה, לשכת ארגוני העצמאיים בישראל, "למה? לא מספיקה לכן ארנונה גבוהה גם ככה, שהיא כמו משכנתא שנייה לעסקים? בנוסף, בסביבות השנים 2018-2017 קיבלנו פניות רבות מבעלי עסקים שדיווחו לנו שהגיעו אליהם לעסק מודדים מטעם עיריית רעננה שהגדילו באופן משמעותי את שטח העסק וכתוצאה ישירה מכך את גם את חשבון הארנונה. בחודשים החודשים קיבלנו מספר פניות תלונות מבעלי עסקים, ואחד מהם אף הראה לנו איך שטח העסק שלו גדל מ-14 מטר ל-30 מטר בלי שנעשה שום שינוי אמיתי בשטח העסק. זה לא סוד שמצב העסקים במדינה וברעננה במיוחד נמצא בשפל נוראי. כל פעם שמקבלי ההחלטות עושים טעות אנחנו העצמאים ובעלי העסקים משלמים את המחיר. הדרך היחידה שיש לנו להילחם בגזרות שלהם היא להמשיך ולהתאגד. כוחנו תמיד באחדותנו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הארנונה לבעלי עסקים ברעננה נשארה כפי שהיתה ואושרה במועצת העיר. לא חל כל שינוי בחישוב הארנונה. הארנונה לעסקים ברעננה נמוכה ביחס לערי השרון. מדידות שטחי הנכסים מתקיימות בשגרה וחישוב הארנונה מתבצע בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף אחד לא מכריח אתכם להשאר ברעננה, גם ככה יש נטישה של עסקים באחוזה, כנראה שזו השאיפה של העיריה, תעברו לעיר אחרת ותרויחו יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר