צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה. לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

מי עושה שרירים? העירייה מסרבת להיפגש עם ההורים כל עוד הגן מושבת

חלק מההורים משביתים את הגן כבר שלושה ימים בעקבות דרישותיהם להחליף את הגננת ולהוסיף סייעת. לפני כחודש וחצי הגיש אחד ההורים תלונה במשטרה על מקרה אלימות בגן. "ראוי שעד שהדברים יתבררו, הגננת לא תהיה בגן", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 4.12.19 15:33

חלק מההורים בגן הילדים ברעננה ממשיכים את השביתה שהתחילו ביום שני האחרון, ועליה דווח כאן באתר צומת השרון. השביתה נמשכת כבר שלושה ימים וחלק גדול מההורים בגן לא שלחו את ילדיהם ללימודים גם היום. נזכיר כי ההורים שובתים משום שלטענתם קיימת אווירה עכורה ואלימה בגן, שמתבטאת בעימותים קולניים בין אנשי הצוות ואף אלימות בין ילדי הגן. חלק מההורים בגן דורשים את החלפתה של הגננת, ותוספת של סייעת באמצע השבוע שתסייע לגננת והסייעת בגן לטפל ב-34 ילדי הגן. לפני כחודש וחצי, הגישו זוג הורים בגן תלונה במשטרה על מקרה אלימות בגן. בעקבות השביתה, עיריית רעננה מסרבת להיפגש עם הורי הגן.

"אנחנו ממשיכים להשבית את הגן. טרם קיבלנו כל התייחסות ממשרד החינוך", אומרת אחת האמהות בגן, "הם עוד לא אמרו לנו מהי תכנית הפעולה שלהם, הם ממשיכים לשלוח את הגננת לגן, אף גורם רשמי ממשרד החינוך לא טרח ליצור איתנו קשר, אנחנו מדברים רק עם מזכירות. אנחנו על בסיס יומי מתקשרים למשרד ומשאירים הודעות. עיריית רעננה מסרבת ליצור איתנו קשר כל עוד אנחנו שובתים ומתנהגים בצורה מאוד 'אגרסיבית' כשאנחנו רק הורים שדואגים לילדים שלהם. עד שלא נדע מה הן דרכי הפתרון שמציעים לילדים שלנו, לא נשלח את הילדים שלנו לגן. כל פעם שאנחנו מקבלים תגובה של 'זה בטיפול', זה לא מספיק לנו, אנחנו צריכים לדעת מה עושים. שישלחו גננת מחליפה, ושהגננת הנוכחית תושעה עד שיתבררו כל העובדות. רק אז אנחנו נחזיר את הילדים שלנו לגן".

את לא חושבת שזה לא הוגן לפגוע בפרנסתה של הגננת? זה לא מרגיש כמו משפט שדה?

"אנחנו לא חושבים שזה משפט שדה. אנחנו חושבים שזה ממש לגיטימי. ראוי שעד שהדברים יתבררו, הגננת לא תהיה בגן. להמשיך לשלוח אותה ולצפות שאנחנו נשלח את הילדים שלנו לאווירה אלימה וטעונה, זה לא הגיוני. ביטחון הילדים שלנו עדיף וגובר על פרנסתה של הגננת, אין שום ספק לגבי זה. אלה ילדים קטנים שאנחנו חייבים לשמור עליהם. אם יתברר בסופו של דבר שלא היו דברים מעולם, ולא הייתה אלימות, ושהיא בסדר גמור, אנחנו נהיה הראשונים להתנצל על זה. אבל אין שום סיבה בעולם שהיא תהיה עדיפה על פני הילדים שלנו. אם משרד החינוך היה טורח לשבת ולשמוע את ההורים, אולי הדברים היו מתנהלים אחרת. כנראה שלמערכת החינוך לא באמת אכפת מאירועי אלימות בגנים".

יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים מסר: "מטרת הנהגת הורי הגנים הינה מטרה פרקטית של להחזיר את הילדים לגן. במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם הורים המייצגים דעות שונות בגן, גופים מהעירייה, וממשרד החינוך. במקביל הצעתי להורים מתווה שיוכל לתת מענה לדרישות הנ"ל. כולי תקווה שכל הגורמים יתכנסו לשיח משותף, לטובת הילדים ואנו נעשה כל מאמץ לטובת מטרה זו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה תשמח להיפגש ולדון עם נציגי הורי הגן ולהציג בפניהם אפשרויות לפתרון מיד לאחר שיפסיקו את השבתת הגן. השבתת הגן פוגעת אך ורק בילדים ואינה תורמת לפתרון המצב".

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

תגובה אחת
  1. אמא

    כשילד מפנה אלימות כלפי גננת הוא מושהה.. המצב צריך להיות חמור יותר כשמדובר הגננת..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר