צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

גן ילדים ברעננה הושבת. ההורים מתלוננים על אווירה אלימה, הוגשה גם תלונה במשטרה

הדרישה המרכזית של ההורים היא הוספת סייעת. חלק מההורים דורשים את החלפת הגננת, ולדברי יו"ר הנהגת הורי הגנים חלק אחר תומך בה. לפני כחודש וחצי הגיש אחד ההורים תלונה במשטרה על מקרה אלימות בגן

פורסם בתאריך: 2.12.19 12:01

הורים בגן ילדים ברעננה השביתו היום את הגן ולא שלחו את ילדיהם ללימודים, זאת משום שלטענתם קיימת אווירה עכורה בגן, שכוללת מריבות בין אנשי הצוות ואלימות בין הילדים. זוג הורים אף הגיש לפני כחודש וחצי תלונה במשטרה, על מקרה אלימות שהתרחש לכאורה נגד ילדם בגן. חלק מההורים דורשים את החלפתה של הגננת, ותוספת של סייעת באמצע השבוע, שתסייע לגננת וסייעת הגן לטפל ב-34 ילדי הגן.

"הגן מורכב מלא פחות מ-34 ילדים בגילאי גן טרום חובה וחובה", אומרת אחת האמהות, "יש לנו רק שתי נשות צוות על כל הילדים האלו. סייעת וגננת. יש אלימות בלתי נסבלת בין הילדים בכל יום. יש כשלים מאוד רציניים בניהול ותפעול הגן. הצוות בתוך הגן לא מסתדר אחד עם השני, היחסים שם מאוד גרועים. יש מריבות קשות של הצוות ליד הילדים, עם צרחות וקללות. האווירה שם מאוד לא נעימה בתוך הצוות. הילדים חשופים לדבר הזה. יש הורים שבאופן שיטתי השאירו את הילדים שלהם בבית כי הם פשוט חוששים".

אותה אם אומרת: "הדרישות שלנו הן קודם כל להחליף את גננת הבוקר, ולהביא עוד סייעת. יש שתי נשות צוות על 34 ילדים, זה לא שפוי. ההתנהלות שם ממש על הפנים".

"אנחנו מתכוונים לשבות עד שנקבל את מה שאנחנו רוצים", מוסיפה אמא אחרת בגן.

יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים, מסר בתגובה: "הגן הינו גן בעל מורכבות רבה, לצד תלונות על התנהלות הגננת ישנה קבוצה רבה של הורים ששבעי רצון מהתנהלותה ומגישתה החינוכית. הנהגת הורי הגנים התערבה מספר פעמים בנקודות נקודתיות בגן, ויחד עם זאת הגן זוכה לליווי מקצועי מדוקדק גם מול מפקחת משרד החינוך וגם מול גופי העירייה וכל ההחלטות הפדגוגית נלקחו ונלקחות לטובת הילדים בלבד. איננו חושבים בהנהגת הורי הגנים ששביתה עשוייה לפתור את הבעיות הללו, אלא רק לפגוע בילדים, רק דיאלוג פנימי בין הורי הגן, הגננת המפקחת ומחלקת גני ילדים הוא הפיתרון".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ההחלטה לגבי הגננת נתונה באחריותו הבלעדית של משרד החינוך שהינו המעסיק הישיר שלה. מפקחת משרד החינוך מודעת למצב ומטפלת בו. עם זאת אנו בעיריית רעננה קשובים לפניות ההורים ואף נקבעה פגישה עם נציגים מטעמם ביום שלישי הקרוב. איומי ההשבתה אינם תורמים לפתרון הבעיה ופוגעים בסופו של דבר רק בילדים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "טענות ההורים מוכרות ומטופלות במחוז. על רקע הטענות מופעל מערך תמיכה נלווה של גורמי מקצוע נוספים. יצוין כי העסקת עובדי הוראה ושיבוצם הינה בסמכות הפיקוח בלבד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי התקבלה תלונה ונסיבות האירוע נבדקות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מריאן

    תגובה לגן ברעננה:
    מה, לא לומדים?
    אתם לא לומדים לגייס סייעות וגננות נורמליות?

  2. דניאל

    זה לא חוקי. הם יכולים לתבוע את משרד החינוך כמעסיק ישיר. שלוש עד ארבעמילדיםצעל אשת צוות אחת.

    להביא הוכחות בתכב בציחום וןמצוא עורכי דין טובים בייצוג ההורים זה כוח של המון זה מתחלק.

    ולנציג תביעה מזורזת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנסיון, אל תשלחו ילד רגיש לגן כזה. זה יעלה לכם בטיפולים רגשיים אחר כך

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר