משטרת כפר סבא צילום ניר קידר
משטרת כפר סבא צילום ניר קידר

גנן התלונן במשטרה על פקח עירוני: "אמר לי תן לי מאה שקלים במזומן"

תושב העיר העובד כגנן פרטי בגינות ברחבי רעננה, התלונן לאחרונה במשטרה על פקח עירוני בטענה שדרש ממנו כסף מזומן ובתמורה לא ייתן לו דו"ח על שימוש במפוח עלים. עיריית רעננה: "ממתינים לתוצאות החקירה"

פורסם בתאריך: 25.12.19 08:51

תושב העיר שעובד כגנן בגינות פרטיות ברחבי העיר, התלונן במשטרה כנגד פקח עירייה, בטענה שזה דרש ממנו כסף מזומן בתמורה לאי מתן דו"ח. המקרה אירע לפני כשלושה חודשים, בזמן שהגנן עצמו עבד עם מפוח עלים, דבר האסור על פי החוק.

"בתאריך ה-4 בספטמבר, בשעה 11:00 בערך, ברחוב התור, עבדתי עם מפוח העלים", מספר התושב, "אני יודע שזה נגד החוק אבל המפוח שלי לא עושה הרבה רעש, וקשה לנו מאוד, הגננים, לעבוד ביעילות בלעדיו. עבדתי ממש כמה דקות ספורות ואז המשכתי עם מטאטא. לפתע הגיע פקח ראשון, שכנעתי אותו שעבדתי ממש כמה דקות, הוא הזהיר אותי והתכוון ללכת. פתאום הגיע הפקח השני שעצר בצורה פראית עם האופנוע שלו לידי, וביקש ממני תעודת זהות. הפקח הראשון אמר לו שאין צורך, אבל הוא התעקש, ואמר לי שהוא הולך לתת לי דו"ח של 750 שקלים.

"אגב, הוא לא הזדהה בכלל כפקח למרות שהבנתי מהקונטקסט. כל פעם הוא נתן לי שם אחר כששאלתי לשמו. ניסיתי לדבר איתו בנועם, והוא אמר לי שבגלל שאני מתווכח איתו אני אקבל גם זימון לבית משפט. אמרתי לו שנולד לי ילד לפני חודש, ויש לי ארבעה ילדים וזה קנס כבד, אז הוא אמר לי 'אוקיי, אני אתן לך דוח אחר על 250 שקלים' על חניה. אמרתי לו, לא עשיתי עבירה כזאת, למה שאני אשלם על משהו שלא עשיתי?".

מה קרה בהמשך?
"תוך כדי שהוא מדבר איתי בזלזול ומתווכח איתי, פתאום הוא אומר לי 'תן לי מאה שקלים במזומן ואני אסגור לך את הקריאה, ואגיד שעבדת עם המגזמת ולא עם המפוח. הייתי בשוק, התייבשתי ממש. שאלתי אותו אם הוא רציני, אמר לי שוב, בלי בושה. 'תן לי מאה שקלים במזומן ואני סוגר את הקריאה. אתה יש לך ארבעה ילדים, לפקח השני יש שני ילדים, אני והוא מתחלקים חמישים חמישים, וככה כולם מרוויחים'. בסופו של דבר הגיע למקום פקח איכות הסביבה, וסיפרתי לו הכל. הוא אמר לי שהוא ישלח לי רק אזהרה, ולא דו"ח, כי מדובר בפעם ראשונה שלי".

פנית לעירייה?
"באותו היום שלחתי מייל לאחראי של הפקח, ונקבעה לי פגישה אצלו, בה סיפרתי לו את פרטי האירוע. לאחר כמה ימים, נקבעה לי פגישה אצל ערן רובין, מנהל אגף חזות העיר, האגף בו עובד הפקח. בפגישה היה נוכח גם הפקח עצמו. בגלל שהוא מכחיש את הסיפור, אמרתי שאני מוכן לעבור פגישת פוליגרף, והם אמרו לי שאם אני נצמד לגרסה, אני יכול ללכת להתלונן במשטרה. אז הלכתי. אגב, למרות שהבטיחו לי אזהרה, הגיע אליי בערב ראש השנה דו"ח הביתה.

"בעיניי זו בושה, ואני מתכוון ללכת עם זה עד הסוף. לא יכול להיות שקורה דבר כזה בעיר שלי, שפקח מבקש ממני כסף כדי לסגור דו"ח. אני מאוכזב ומזועזע מהתנהלות העירייה. איך ניתן להמשיך ולהעסיק אדם שכזה תחת חסותם?"

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "בעקבות פניית הגנן התקיים בירור בעירייה במעמד שני הצדדים, בניסיון להגיע לגישור ופשרה, מאחר ואין עדויות תומכות לשני הצדדים. הפקח הכחיש את הטענות שהועלו נגדו ואף הציע ללכת לבדיקת פוליגרף לאמת את דבריו. הגנן החליט לא לקבל את הסכם הפשרה והגיש תלונה במשטרה. הנושא נמצא בטיפולה ואנו ממתינים לתוצאות החקירה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי התקבלה תלונה והיא נבדקת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר