אחרי הגשם, רחוב אבן גבירול. צילום רונן מקובר
אחרי הגשם, רחוב אבן גבירול. צילום רונן מקובר

הסערה הגדולה עוד לפנינו: תחזית מזג האוויר ברעננה לימים הקרובים

רוחות חזקות, כמויות גשם חריגות וחשש להצפות: הסערה שתתחיל היום בלילה, צפויה להיות ארוכה וללוות אותנו עד יום שבת. התחזית המלאה

פורסם בתאריך: 7.1.20 14:46

אם חשבתם שמזג האוויר בימים האחרונים היה סוער באופן חריג, התחזית לימים הקרובים לא מעודדת. סערה צפויה לפקוד את את רעננה החל מהיום בלילה, עם כמויות גשמים גדולות יותר באופן משמעותי מהסערה הקודמת. על פי ליאור סודרי, חזאי "מטאו טק", כבר היום בצהריים ייתכן גשם מקומי קל ורוחות חזקות. החל מהלילה, הסערה צפויה לפקוד את אזורינו, כאשר השיא יהיה בין רביעי בבוקר לחמישי בבוקר. בין רביעי לחמישי, צפויים לרדת כמויות גשמים של בין 80-60 מ"מ, וקיים חשש להצפות. קיימת גם אפשרות לסופות רעמים וברד, וצפויות רוחות חזקות, שעשויות להגיע למהירות גבוהה.

מיום חמישי בבוקר ועד שישי בלילה, צפויה הסערה להיחלש מעט, אך עדיין צפויות לרדת כמויות גדולות של גשם, כ-60 מ"מ משקעים. מזג האוויר עדיין יהיה חורפי מאוד, ועדיין קיים חשש להצפות.

הסערה צפויה לשכוך רק בבוקר שבת, כאשר גם ביום שבת עצמו צפויים לנו גשמים קלים יותר ומזג אוויר חורפי. עד יום שבת, הטמפרטורה צפויה להגיע ל-14-15 מעלות במהלך היום, ולצנוח ל-10 בשעות הלילה. ב-"מטאו טק", מציינים כי כמויות הגשם בסערה, שיכולות להגיע ל-150 מ"מ, הן כמויות חריגות ביחס לעונה, כאשר הממוצע העונתי כולו עומד על 600 מ"מ.

ב-"מי רעננה", מסכמים את הסערה הקודמת שפקדה אותנו בימים האחרונים. מבחינת משקעים, נמדדו ב-"מי רעננה" כ-127 מ"מ מים שירדו במהלך הסופ"ש, אשר לדבריהם מהווים כרבע מכלל כמות המשקעים השנתית בעיר. רק לשם המחשה, הממוצע החודשי של חודש ינואר הוא כ-118 מ"מ.

כחלק מההיערכות, התפרשו צוותים של מי רעננה במתקני התאגיד השונים, ובהם גנרטורים, משאבות מים לשכונות העיר, מתקני תאגיד המועדים להצפה ועוד. בנוסף, פרשו הצוותים משאבות למקרה של הצפה ברשת הביוב העירונית.

רו"ח ליאת ליבוביץ, מנכ"לית מי רעננה, אמרה: "ההכנה המוקדמת שלנו הוכיחה את עצמה. למרות הסופה שמרנו על פעילות תקינה של כלל מערכי התאגיד. תשתיות המים והביוב, שנמצאות באחריות התאגיד, עמדו בעומס, כמו גם מתקני התאגיד שהמשיכו לעבוד למרות העומס הכבד. הוכחנו, שוב, את חשיבות התאגיד למען התושבים"

רו"ח ליאת ליבוביץ- מנכלית מי רעננה. צלם רונן טופלברג

לפני מס' חודשים הודיע התאגיד על השלמת המוכנות לחורף, דבר שהוכיח את עצמו בסערה האחרונה. במסגרת ההיערכות, שנערכה על בסיס סקר נרחב, סומנו וטופלו מקומות המועדים להצפה- וטופלו בהתאם. כמו כן נשטפו קווי ביוב בהתאם לתוכנית העבודה השנתית, על מנת לצמצם את הסיכוי להצפות בכבישים וברחובות. עובדי התאגיד עברו הדרכות ייעודיות והיערכות לטיפול מהיר ויעיל יותר וכן נרכש ציוד חדש לקראת החורף. הציוד שנרכש כלל ציוד חורף לצוותי השטח וציוד לטיפול במקרי הצפה. על פי תחזיות המכון המטאורולוגי, צפוי החורף הקרוב להיות גשום מהרגיל, לפחות בחלקו הראשון. הפעילות נעשתה בתיאום עם צוותי העירייה בכדי לתת מענה מקיף ומיטבי. במסגרת ההיערכות יתוגבר גם צוות התאגיד לפניות תושבים במקרה של הצפות ביוב ובעיות באספקת המים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר