חנן המתגורר בצומת רעננה ויעל פישמן. קרדיט: עדי פישמן
חנן המתגורר בצומת רעננה ויעל פישמן. קרדיט: עדי פישמן

שיחת טלפון מפתיעה: חסר הבית החזיר ארנק שאיבדה תושבת

יעל פישמן איבדה את ארנקה, ואמה קיבלה שיחת טלפון מפתיעה מהמשטרה שהארנק נמצא על ידי דר הרחוב המתגורר בצומת רעננה. יעל ואמה הגיעו אליו עם אוכל חם ושמעו את סיפורו

פורסם בתאריך: 27.1.20 08:36

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות ברעננה בשבוע שעבר, גרם לעשרות שיתופים ותגובות בשל הסיפור יוצא הדופן שהציג. יעל פישמן, צעירה מרעננה, איבדה את ארנקה באזור צומת רעננה ומי שהתקשר להחזיר לה אותו, הוא חנן (שם בדוי), מחוסר בית המתגורר בצומת כבר 11 חודשים, שהתראיין לפני כשבועיים ל-"צומת השרון" וסיפר על סיפור חייו המורכב והקשה.

"הטלפון שלי צלצל ואני רואה מספר חסום על הצג", מספרת עדי, אמה של יעל, "אמרה לי הבחורה בקו השני 'שלום, זו מישל מהמשטרה, אל תיבהלי. הבת שלך איבדה את הארנק, מישהו מצא אותו ופנה אלינו'. היא קישרה אותי עם המוצא, התקשרתי אליו, ושאלתי אותו איפה הוא גר כדי לבוא לאסוף את הארנק, הוא אמר לי 'בצומת רעננה'. לא הבנתי בהתחלה, הוא אמר לי שזה הבית שלו. ואז הדהד לי, כנראה קראתי את הכתבה או שנחשפתי לאיזשהו שיח בנושא בפורום התושבים של העיר ונזכרתי שיש שם מחוסר דיור שגר בטרמפיאדה. הבת שלי סטודנטית באוניברסיטת בר אילן, אז היא כנראה איבדה את הארנק באזור הצומת כשהיא תפסה אוטובוס".

מה קרה אחרי ששוחחתם?

"אני והבת שלי הגענו אליו באותו הערב עם ארוחת ערב חמה ותגמול, וקצת שמענו את הסיפור שלו, שהיה מורכב וקשה. כשחזרתי, סיפרתי את הסיפור ברשתות החברתיות כדי להגיד לו תודה, ולהעלות את המודעות למצוקה שלו. ובאמת הייתה היענות, קיבלתי הרבה הודעות בפייסבוק וגם בפרטי, מאנשים שרצו לעזור לו.

"אחד המגיבים בפייסבוק כתב שיש כמה סוגי אנשים שהקב"ה מתבונן בהם, שאחד מהם הוא עני המחזיר אבידה לבעליה. שזה המקום שהופך את זה ללא טריויאלי. בן אדם שנמצא במצוקה, שמן הסתם יש בו כעס על החברה, יכול להגיד 'לעזאזל, מצאתי זה שלי'. אבל כשדיברתי איתו התברר שהוא הרגיש מחויב להחזיר, גם בסיטואציה הקשה שהוא נמצא בה. את היושר הנדיר הזה קשה למצוא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אסתר

    בקור הזה לגור בחוץ? מסכן. הרווחה צריכה לדאוג לו דחוף לקורת גג.

  2. שלמה ירחי

    מה רבו מעשיך השם
    היהודי הצדיק יבוא על שכרו
    השם יתן לו מעתה חיים מאושרים
    בית חם וכל טוב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר