דוד ביטן ורונן גינזבורג. צילומים עופר וקנין, ליאור מזרחי

במסגרת פרשיות ח"כ ביטן: תושב רעננה יואשם במתן שוחד והלבנת הון בכפוף לשימוע

על פי כתב החשדות מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, העביר לכאורה באמצעות החברה ודרך מתווך מאות אלפי שקלים לדוד ביטן בגין סיוע בשני פרויקטים. גינזבורג בתגובה: "כתב האישום רצוף אירועים ופרשנויות המנותקים מהמציאות"

פורסם בתאריך: 27.1.20 13:03

במסגרת תיק "1803" העוסק בתשע פרשות שונות של עבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון בהן מעורב לכאורה חבר הכנסת דוד ביטן, יואשם בכפוף לשימוע גם תושב רעננה, רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבנייה "דניה סיבוס". גינזבורג יואשם בכפוף לשימוע בעבירות של מתן שוחד למתווך, הלבנת הון ורישום כוזב.

על-פי כתב החשדות, בין השנים 2015-2013 קיבל ביטן לכאורה, באמצעות מקורבו מ.י, שוחד בסך של כ-513 אלף שקל מהחברה הקבלנית דניה סיבוס בע"מ, וזאת בגין סיוע בשני פרויקטים. במהלך פגישה שנערכה בשנת 2013, ביקש רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, מביטן עת כיהן כסגן ראש העיר וחבר הוועדה לתכנון ובנייה בראשון לציון לסייע לדניה סיבוס ולחברת הבת שלה, נתיבי היובל, לקדם את אישורה המהיר של תוכנית להקמת תחנת דלק בכביש 431 ולהפחתת גובה היטל ההשבחה בגין אישור התכנית. בהמשך נתבקש ביטן לסייע גם מול משרד התחבורה. ביטן נענה לבקשות וסייע לדניה סיבוס.

על-פי כתב החשדות, בשנת 2014 ביקש גינזבורג את הסיוע של ביטן מול משרד התחבורה גם בנוגע להקמת מקטע מכביש 38 וביטן נענה לבקשה. בתמורה לסיוע, העבירה דניה סיבוס, בהוראת גינזבורג, כ-513 אלף שקל למ.י. על מנת שיניע את ביטן למשוא פנים. בכך ביצעו לכאורה דניה סיבוס וגינזבורג עבירה של מתן שוחד למתווך. אייל לנגר, מנכ"ל חברת נתיבי היובל, ביצע לכאורה בצוותא עם גינזבורג את העבירה בהיקף של כ-330 אלף שקל.

כאמור, בפרשה זו נשקלת העמדתם לדין של של גינזבורג בעבירות של מתן שוחד למתווך, הלבנת הון ורישום כוזב. של ביטן בעבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון. של דניה סיבוס בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון, ושל מנכ"ל נתיבי היובל, אייל לנגר, בעבירות של מתן שוחד – הכל בכפוף לשימוע.

מדניה סיבוס ורונן גינזבורג נמסר: "דניה סיבוס הינה חברת שומרת חוק והיא ואנשיה מכחישים באופן נחרץ כל טענה לפיה שילמו כספי שוחד, או כי פעלו בצורה בלתי חוקית. צר לנו כי הפרקליטות מיהרה לפרסם את דבר ההחלטה לתקשורת בעוד היא מעכבת את העברת חומרי החקירה לנאשמים עד אחרי הבחירות, ובכך פוגעת ביכולתם של הנאשמים להגן על עצמם ועל שמם הטוב. כתב האישום רצוף אירועים ופרשנויות המנותקים מהמציאות, והדברים יובהרו בהרחבה בשימוע".

עורכי הדין דרור מתתיהו ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח״כ דוד ביטן, מסרו בתגובה: ״ח"כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל ח"כ ביטן, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים, היו החלטות ענייניות שהתקבלו על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות״.

מעו"ד ז'ק חן, המייצג את אייל לנגר, נמסר בתגובה: "אנו סמוכים ובטוחים שלאחר שנטען את טענותינו בשימוע, התיק נ' אייל לנגר ייסגר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר