משפחת כהן באוהל מחוץ לבניין העירייה
משפחת כהן באוהל מחוץ לבניין העירייה

משפחה שמוחה נגד עמידר התמקמה באוהל מחוץ לעירייה: "רוצים דירה ראויה למגורים"

משפחת כהן, המתגוררת בשכירות, טוענת כי למרות בקשות חוזרות ונשנות לא קיבלה דירת עמידר המתאימה לצרכיהם. "העירייה יכולה להפעיל לחץ על משרד השיכון. אנחנו מתכוונים לשבת כאן עד שיימצא לנו פתרון", אומרת אם המשפחה

פורסם בתאריך: 3.2.20 14:46

טליה ועוזי כהן, תושבי רעננה, התמקמו באוהל בגינה הסמוכה לבניין עיריית רעננה כבר משעות הבוקר, ומתכוונים להישאר שם עד שדרישותיהם ייענו. הזוג כיום מתגורר עם שמונת ילדיהם בדירה בשכירות, ובעבר התגורר בדירת עמידר השייכת לדיור הציבורי. התלונה העיקרית של הזוג כלפי חברת עמידר, היא כי החברה הציעה להם לעזוב את דירת הדיור הציבורי בה התגוררו בעבר, ולעבור באופן זמני להתגורר בדירה בשכירות על חשבון עמידר, כדי לאפשר שיפוץ בדירת עמידר.

לטענתם, השיפוץ בדירת עמידר בסוף לא יצא לפועל, ודירת עמידר נמסרה למשפחה אחרת, כאשר הזוג כהן נשאר בדירה בשכירות. כעת הם טוענים כי הדירה בה הם מתגוררים לא ראויה למגורים, וכי ככלל תקציב השכירות שעמידר סיפקה להם לא אפשר להם למצוא אף דירה בשכירות ברעננה שהתאימה לצרכיהם, ובשל כך הם דורשים לקבל דירת עמידר מתאימה ולהפסיק להתגורר בשכירות.

טליה ועוזי כהן באוהל מחוץ לבניין העירייה

"שנתיים מושכים את המשפחה", אומרת תמרה קדוש, אמה של טליה, "אמרו להם שיעשו להם הרחבה ושיפוץ ויוסיפו חדר בדירת עמידר, בה הם התגוררו, אז נתנו לה דירה חלופית בשכירות. פתאום אמרו להם שלא משפצים את אותה דירת עמידר, ואת הדירה הישנה שלהם נתנו למשפחה אחרת. אמרו להם 'תחכו בתור בדירה שלכם בשכירות, יש אנשים לפניכם'. הם כיום גרים בדירת ארבעה חדרים, כל הבית מלא פטריות, נוזלים מים, זו לא דירה ראויה למגורים". מנגד, בחברת עמידר טוענים אחרת. בחברה מספרים כי המשפחה היא זו שהחזירה מיוזמתה את הדירה לעמידר, ובשל כך הדירה נמסרה למשפחה אחרת.

"אני רוצה שיביאו לי דירת ארבעה חדרים מעמידר, לא משכירות", אומרת טליה כהן, "לא מעניין אותי כלום. אני רוצה את הבית שלי".

משפחת כהן באוהל מחוץ לבניין העירייה

אבל את כרגע גרה בדירת ארבעה חדרים.

"לא, זו לא דירה שלי. זו דירה בשכירות. אמרו לי שזו דירה זמנית, זו דירה לא ראויה למגורים. הציעו לי דירת שני חדרים ודירת שלושה חדרים של עמידר. התקשרו אליי ממשרד שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון, ואמרו לי שיתנו לי דירה עם מספר קטן יותר של חדרים. למה שאני אוותר על ארבעה? אנחנו משפחה של עשר נפשות. ב-3,800 שקלים שמשרד השיכון נותן לי אני לא אמצא דירה. אני לא רוצה לעבור מדירה אחת לאחרת כל שנתיים. אני עם בעיות גב, בעיות בברך ובצוואר. אני בדרך לקבל קצבת נכות. אני רוצה דירה משלי, מעמידר, לא לגור בשכירות".

אז הבעיה שלך היא מול משרד השיכון. מה העירייה יכולה לעזור לך? למה להפגין מחוץ לעירייה?

"העירייה יכולה להפעיל לחץ על משרד השיכון. אנחנו מתכוונים לשבת כאן עד שיימצא לנו פתרון. אם צריך לישון כאן, אני אשן כאן".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "אכן החברה פעלה להרחבת דירתם, אולם בשל פרויקט תמ"א 38 שקודם במקום ע"י יזמים פרטיים- העבודות לא יצאו לדרך. בעקבות הקפאת הליך התמ"א, המשפחה בקשה – וכך אושר לה – סיוע מוגדל בשכר דירה כאשר הם במקביל מחזיקים בדירת הדיור הציבורי ויכולים לשוב אליה בכל רגע שיבחרו. לאחר מספר חודשים, ביקשו מיוזמתם להשיב את הדירה (באפריל 2019). מצב הדירה אותה הם שוכרים אינו בתחום טיפולנו, משרד הבינוי והשיכון אישר להם דירת 4 חדרים אולם כרגע אין דירה פנויה מתאימה בעיר רעננה, ברגע שתתפנה דירה מתאימה נשמח לעדכנם, כמו כן נשמח לסייע להם באיתור דירה אחרת בשכירות".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אגף שירותים חברתיים בעיריית רעננה מלווה את המשפחה ומסייע לה ככל יכולתו בהתנהלות אל מול משרד השיכון ועמידר האחראים על הדיור הציבורי. העירייה פנתה לעמידר ולבקשתנו הוצעה למשפחה אפשרות של שכירות מעבר, אך לצערנו המשפחה דחתה את הפתרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

2 תגובות
  1. אליה

    כמה אתם צודקים אני אם חד הורים עם שלושה ילדים וזרקו אותי בדירה לא ראויה למגורים אני אתכם השם ישמור אותם ויתן את הראוי אמן.

  2. דירה

    עמידר צריך להוציא זוגות ללא ילדים מהדירות
    ולתת לזוג עם ילדים 3ומעלה דירה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר