נפצים שנתפסו ע"י המשטרה. צילום: דוברות המשטרה
נפצים שנתפסו ע"י המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

תושבים מתלוננים על נפצים ברחובות: "כשיהיו יריות אמיתיות כבר לא נגיב"

תושבים ברחבי העיר מתלוננים על רעשי נפצים שנמשכים עד השעות הקטנות של הלילה. במקביל, יחידת האכיפה תחלק קנסות לבני הנוער המשתמשים בנפצים ולהוריהם

פורסם בתאריך: 18.2.20 08:42

תושבים ברחבי העיר מתלוננים בשבועות האחרונים על רעשי נפצים שנמשכים עד השעות הקטנות של הלילה, שפוגעים ומפריעים לשגרת חייהם. מדובר בתופעה ידועה החוזרת על עצמה בכל שנה, לקראת חג פורים. "מתחילת פברואר כבר יש נפצים בשכונה", אומרת תושבת קריית שז"ר, "לא הבנו בהתחלה מה זה, שאלנו את עצמנו, 'מה זה, יריות?'. זה כל שנה ככה. מתלוננים אצלנו למוקד, אבל זה לא עוזר".

"בשבועיים האחרונים אנחנו שומעים כל הזמן רעשים של נפצים", אומרת תושבת שכונת רום 2000 הסמוכה לפארק רעננה, "זה מתחיל באזור 12 בלילה, כשאנחנו הולכים לישון. זה יכול להמשיך גם עד 2 בבוקר. זה דווקא בשעות הלילה, הכלב שלי מתעורר ומתחיל לנבוח, ואז הכלבים של השכנים, זו חגיגה בכל הרחוב. הכלב שלי ממש נבהל מזה. פעם היינו שומעים את זה בעיקר מכיוון נווה עמל בהרצליה, וזה היה רחוק וחלש ולא הפריע. עכשיו זה כבר נכנס לתוך העיר שלנו, אנחנו שומעים את זה ממש חזק. כל לילה זה קורה. כשיהיו יריות אמיתיות כבר לא נגיב, כי זה יישמע לי כמו נפצים. אתה כבר נהיה אדיש".

"כל שנה זה אותו הדבר", מוסיפה דיירת רחוב קרן היסוד, "יש לי שלושה כלבים, כל היום הם רק נובחים בגלל זה. זה גם במהלך היום ויותר בשעות הערב, כשלילדים יותר משעמם. בשנים קודמות התקשרנו למוקד ולמשטרה, אבל אנחנו רואים שזה כבר לא עוזר. עכשיו זה עוד לא השיא, אני כבר יודעת מראש שעוד שבוע זה יהיה גרוע יותר, ככל שמתקרבים לפורים".

תופעת השימוש בנפצים, שהשימוש בהם אסור על פי חוק, גרמה לעיריית רעננה להודיע על מבצע אכיפה מיוחד בנושא. העירייה הודיעה כי בדומה לשנה שעברה, יחידת האכיפה של העירייה תחלק קנסות לבני הנוער המשתמשים בנפצים וגם להוריהם.

כרזת מודעות נגד נפצים. צילום עיריית רעננה

כרזת מודעות נגד נפצים. צילום עיריית רעננה

גם במד"א, מזהירים מפני שימוש בנפצים, בעיקר בשל מקרה חמור בשבוע שעבר בו נפצע באורח בינוני נער בן 13 בהרצליה משימוש בנפץ. "מדי שנה, אנו מטפלים במקרים של ילדים ובני נוער שפציעתם כתוצאה ממשחק בנפצים שונים יכולה הייתה להימנע", אומר מנכ"ל מד"א, אלי בין, "הפציעות, לעיתים, קשות ואף בלתי הפיכות. על מנת לשמור על שמחת החג, אני קורא להורים למנוע לגמרי מילדיהם לרכוש נפצים ולשחק איתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר