עומרי שפגט (צילום עצמי)
עומרי שפגט, מתווך נדל"ן ברעננה (צילום עצמי)

"מתווך נדל"ן הוא קודם כל מגשר; בסופו של דבר, הכל זה אנשים"

עומרי שפגט, מתווך נדל"ן מנוסה ומוערך ברעננה, חולק את התובנות החשובות שלו בתחום הנדל"ן בישראל - מה הופך סוכן נדל"ן למבוקש ומצליח, ומהם סודות ההצלחה שלו העומדים מאחורי עשרות עסקאות מוצלחות בכל שנה

פורסם בתאריך: 23.2.20 18:07

התמחותו של עומרי שפגט בתיווך ושיווק נדל"ן ותפישתו המיוחדת לגבי עבודת סוכן הנדל"ן, העניקו לו ידע רב ומעמיק וזווית ראיה מיוחדת. עומרי עסק בעברו בתחום החינוך והגיע לתחום הנדל"ן לפני כ- 7 שנים. מאחוריו מאות עסקאות מוצלחות ורשימת ממליצים שהולכת ומתארכת.

הכתבה על עומרי הייתה אמורה לעסוק בהתפתחות הנדל"ן בעיר והמגמות העתידיות, אך תגובות לקוחותיו שזרמו אליי בימים האחרונים (ושרק חלק קטן מהן הוכנסו לכתבה) כששמעו על הראיון, לקחו את הכתבה למקום אחר לגמרי. עסקת נדל"ן, מתחילתה ועד סופה, מבוססת על הסוכן המוביל אותה, כך שאם מדברים על נדל"ן ברעננה – למעשה מדברים על עומרי.

"אני ועומרי נפגשנו לאחר שניסיתי למכור את הדירה לבדי ובעזרת מתווכים אחרים כמעט שנתיים," מספר ניר דוד – עו"ד מוכר בעיר, "מהר מאוד הבנתי שמדובר במתווך מזן אחר. במהלך הדרך הוא עשה הכל ולא ויתר לשנייה ותמיד בחיוך ובמקצועיות. כאשר מצא לנו את הקונה המתאים הייתה לנו התלבטות מכיוון שהבית שרצינו כבר נמכר ולא ידענו לאן לעבור.

"מהר מאוד עומרי מצא לנו בית אחר, כזה שבהתחלה ולא חשבנו שיתאים אך הוא הביא איתו רעיונות לשיפוץ וגם קבלן שיפוצים נהדר שבסופו של דבר לקחנו. עומרי ממש 'תפר' לנו את שתי העסקאות. לא פגשתי את הקונים והמוכרים עד מעמד החתימות שקרו יום אחרי. הוא הביא גם עורך דין מטעמו וסגר את כל הקצוות, מפינוי ועד תנאי תשלום, כך שיתאימו לנו במדויק לשתי העסקאות.

"כאמור, גם קבלן השיפוצים שלו שיפץ לנו את הבית במהירות ובמחיר הוגן והיום אנחנו פשוט מאושרים עד הגג בבית החדש. לא יכולתי לבקש תוצאה וגם ודרך טובות יותר. אני מרגיש שבלעדיו זה פשוט לא היה קורה ועל כך אני מודה לו מאוד".

מהו הסוד שלך ללקוחות מרוצים?

עומרי מחייך בצניעות, מקפיד לשמור על מקצועיות וענווה ולא נותן להצלחה לעלות לו לראש כשהוא משיב: "רגישות לצד מקצועיות היא המדיניות הטובה ביותר. ניסיון, אמינות, שקיפות, מקצועיות ומעל הכל – אנושיות. הכל מתחיל ונגמר באנשים – זה הקו המנחה שלי לכל אורך הדרך.

"עסקת נדל"ן היא אחת העסקאות המורכבות והיקרות שאדם עושה בחייו ולכן הרגישות כאן רבה. סוכן נדל"ן טוב, לא יכול להיות כזה שמפריד בין השכל והרגש ומתמקד בפן המסחרי בלבד, הוא חייב להיות רגיש ללקוחותיו וגם סוג של 'פסיכולוג'.

"החיבור עם הלקוח חשוב מאין כמוהו, כיוון שלמעשה אנחנו יוצאים יחד למסע המשלב צרכים קונקרטיים ופונקציונליים יחד עם צרכים רגשיים חשובים לא פחות, המלווה לעיתים בדאגות ולחצים של הלקוח – ותפקידי בתהליך הליווי הוא לעמוד לצדו כל הזמן, לשמור עליו ולהרגיע אותו ויחד עם זאת לקדם את העסקה בצורה המקצועית ביותר. ערך עליון של סוכן נדל"ן הוא השם הטוב והמוניטין שלו, ואלו מושגים רק על ידי הדברים האלו".

כיצד הניסיון הרב שצברת לאורך השנים והידע שלך, תורמים להצלחת העסקאות?

"בעסקת נדל"ן צריך לדעת כיצד לחבר את כל החלקים בפאזל המורכב והרגיש הזה של העסקה. לדעת כיצד להציג את הדברים ואיך לפשר בין הצדדים ברגישות רבה. זו עסקה שרוב האנשים עושים פעמיים-שלוש מקסימום בחייהם ולכן לניסיון אין תחליף. לעיתים, יש גם צורך להשתמש בכל הקשרים שיש לך (עם הבנק, עורכי דין, שמאים קבלני שיפוץ, וכד') כדי לגרום לעסקה להצליח.

"אני מבצע עשרות עסקאות בשנה, מסובכות יותר ופחות, רגישות יותר או פחות. פתרתי בעיות משפטיות רבות ומגוונות במהלך הקריירה ואף סיפקתי פתרונות ללקוחות שלא היו יכולים לקבל משכנתא על נכס מסוים בגלל בעיה רישומית. היו גם עסקאות שעורכי דין מסוימים לא רצו לקחת על עצמם ואני הבאתי עורכי דין שהסכימו. "

מהי התפישה שלך לענף הנדל"ן בכללותו?

"נדלן זה קודם כל עבודת גישור ובסופו של דבר זה הכל אנשים. תמיד נמשכתי לתחום של גישור בין אנשים, לפתור בעיות, ותמיד הייתי עושה את זה בין חברים ובמשפחה כבר בתור ילד. לשמחתי, הנדל"ן מאפשר לי להביא זאת לידי ביטוי ביום יום. עסקת נדל"ן מורכבת בדרך כלל מ- 80% רגש ו- 20% רציונל, וצריך להיות קשוב ולנטרל פחדים מיותרים, אגו ואמוציות של אנשים וגם של עורכי דין לפעמים. צריך מתווך שיפשר ביניהם וימצא את הדרך ועשיתי זאת לא פעם. לעתים גישרתי יותר בין עורכי הדין מאשר בין הלקוחות.

"יש הרבה לקוחות שעד היום אומרים לי שבלעדיי הם לא היו עושים את המהלך של חייהם. בין אם בגלל פחד או חוסר ידע איך בכלל לצאת לדרך ובין אם בגלל שהתייאשו אחרי ניסיונות רבים ולא מוצלחים לתפור את כל החבילה הזו עד שהם הגיעו אליי ועד היום מחמיאים ומפרגנים לי על הצלחת העסקה שלהם.

"אני לא מתבייש לומר שמבחינתי זה לא פחות מתחושת שליחות, לדעת שאנשים עם משפחות וילדים עשו את המהלך הכי חשוב וטוב בחייהם בזכותי והם מודעים לכך שבלעדיי זה לא היה קורה ומעריכים את זה מאוד ואנחנו בקשר עד היום. בכל הכנות -אין תחושה טובה יותר ומספקת מזו".

המשפט הזה בהחלט מתחבר למה שאומרת עליו ספיר סלומוביץ: "האמת שלא היינו בטוחים שאנחנו רוצים למכור את הדירה. פשוט נוצר מצב שהייתה לנו הזדמנות לרכישה של בית פרטי ממש קרוב אלינו במחיר הזדמנות. אמרתי לעומרי שאם הוא יוציא את המחיר שרציתי בזמן קצר אז יש על מה לדבר. בסוף תוך 48 שעות סגרנו חוזה.

"זה היה מטורף.. עומרי סגר לנו את הכל מקצה לקצה: הביא קונה, סגר מחיר פינוי ותנאי תשלום, הביא עו"ד, שלח לנו איש קשר לייעוץ למשכנתא עבור הבית החדש שקנינו – גם את השיפוץ עשינו בעזרת מישהו שעומרי הביא לנו וזאת למרות שאת הבית לקנייה ראינו לפני שהכרנו אותו ועדיין הוא סייע בעסקה ללא תשלום והיא לא הייתה נסגרת בלעדיו. כך הצלחנו לבצע את שתי העסקאות בזמן קצר ולנצל את ההזדמנות שנוצרה לנו. אני מודה לו מאוד על כך – זה לא היה קורה בלעדיו. המלצתי עליו כבר ל-4 חברים – וכולם כבר מרוצים ואחרי מכירה, ואני ממשיכה תמיד להמליץ עליו בשמחה".

עינת צביאלי-אפרת, מספרת: "הגענו לעומרי מהמלצה חמה. נפגשנו עם מספר מתווכים נוספים שהייתה לנו היכרות מוקדמת עימם אך מהר מאוד עומרי שבה את לבי. הכנות, האכפתיות, האמינות ויחד עם זה מקצועיות ללא פשרות – פשוט קנו אותי.

"אני חייבת לציין שנכוויתי מאוד ממתווכים בעבר ולא הייתי מוכנה לעבוד בבלעדיות בשום אופן. בסופו של דבר עומרי הצליח להרגיע אותי ויצאנו יחד לדרך. אין ספק שהוא ממש תיקן לי את הטראומות בנושא המתווכים. עומרי עשה עבודה נהדרת, מכר לנו את בדירה באופן ממוקד ומהיר ולאחר מכן גם קנינו נכס דרכו. הוא היה מאוד אנושי ,הבין לליבי וידע איך להרגיע אותי וללוות את התהליך בצורה החלקה ביותר".

עומרי נזכר בעינת, מחייך ואומר ש'"בהתחלה היה קשה, היא הייתה 'מוכת טראומה' והיה צריך להרגיע אותה מאוד ולתת לה תחושת ביטחון. לעבוד עם אנשים שנכוו מעבודה עם מתווכים בכלל, ובבלעדיות בפרט, זה קשה, אבל בסופו של דבר לשמחתי היא ראתה והבינה שאיתי זה משהו שונה ושהחתימה שלה היא רק על הנייר כי 'צריך', ובסוף זה הכל עניין של אמון – אישי ומקצועי כאחד".

כתובת המשרד: החרושת 4, רעננה (בניין מחלקת ההנדסה של העירייה)
טלפון: 052-2594010

עומרי שפגט סוכנות הנדל"ן קלר ויליאמס רעננה. צילום עצמי

עומרי שפגט סוכנות הנדל"ן קלר ויליאמס רעננה. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר