רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

2019: יותר נפגעים בתאונות דרכים ברעננה מאשר ב-2018

אדם אחד נהרג ברעננה בכל אחת מהשנים, העלייה בשנת 2019 היא במספר הפצועים בעיר בתאונות

פורסם בתאריך: 25.2.20 08:26

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019 נהרגו בכבישי ישראל 355 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 318 שנהרגו בשנת 2018. ברעננה נהרג בשנת 2018 אדם אחד וכך גם בשנת 2019. בשנת 2018 נפצעו ברעננה שבעה אנשים באופן קשה ועוד 49 פצועים קל, בשנת 2019 נפצעו ארבעה באופן קשה ו-103 פצועים קל. ירושלים היא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר ב-2019 בעוד ב-2018 הייתה תל אביב עם מספר הנפגעים הגבוה. בתל אביב ובירושלים נהרגו 18 בני אדם בכל אחת מן הערים והן הערים עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר. מעל ל-13 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2019 ומתוכם 1,422 נפצעו באורח קשה. בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות עולים הנתונים הבאים: 29 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים, 79 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-67 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר