בני גנץ, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן. צילומים אוהד צויגנברג, אליהו הרשקוביץ
בני גנץ, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן. צילומים אוהד צויגנברג, אליהו הרשקוביץ

סיבוב רביעי? "הציבור לא יסכים למצב של בחירות נוספות"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם, האם אחרי הבחירות תורכב ממשלה או שיהיה סיבוב בחירות רביעי?

פורסם בתאריך: 2.3.20 16:15

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“כאשר הודיעו על קיום הבחירות בסבב השלישי נתקפתי ייאוש וממש התנגדתי לכך. אמרתי בלבי שאין מצב שאלך לבחור. כי מה בעצם שונה סבב שלישי מהסבב השני? והרי היה לי ברור שנקבל גם סבב רביעי בקצב הזה. אך ככל שהזמן עובר אני מבינה את המחויבות שלי וכי בלית ברירה מוטלת עלי האחריות האזרחית להגיע לקלפי ולבחור את המפלגה שאני רוצה בה. לפי רחשי הרחוב, אני חשה כי העם שלנו עדיין חלוק מאוד בדעותיו באופן קיצוני, שהרי לממשלה הנוכחית יש המון מה להפסיד והם יעשו את כל מה שרק ניתן כדי להביא את הבוחרים שלהם לקלפי ולא יתנו לשינוי להתרחש. אני מאוד מקווה שהפעם תהיה לנו ממשלה לארבע שנים ולא נלך שוב לבחירות בקרוב.(פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“לאחר הבחירות הקרובות ככל הנראה תוקם ממשלה, מאחר והציבור לא יסכים למצב של בחירות נוספות מבחינה עקרונית ומבחינה מוסרית. מערכת בחירות עולה קרוב לחצי מיליארד שקלים למשק, בנוסף להפסד הכלכלי שהמדינה סופגת. לדעתי יחולו שינויים במפת המפלגות מאחר וכבר אין הרבה מפלגות קטנות אלא מפלגות שהתאחדו ולכן קל יותר לדעתי להקים קואליציה. אני מעריכה שתקום ממשלה, ממשלת ימין מרכז, או ממשלה מאוחדת בין כחול לבן לליכוד כפי שהיה בעבר עם הליכוד והמערך. אם כחול לבן לא תצליח להרכיב את הממשלה סביר להניח שגנץ וחבריו יעזבו את לפיד מפני שהם יבינו שמדובר בעוד מערכת ולא יסכימו להמשיך לבחירות רביעיות. הסיכויים שלא תקום ממשלה הם נמוכים מפני שמעולם לא היה דבר דומה בישראל. מעולם לא הייתה מערכת בחירות שנייה, בוודאי לא מערכת בחירות רביעית.
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“עצם המחשבה שיש אפשרות לבחירות רביעיות גורמת לחוסר נוחות. זאת בדיחה, והיא על חשבון הציבור. אנו למודי ניסיון משתי מערכות בחירות קודמות. מבחינת הקולות והגושים אני לא צופה שינויים דרמטיים. מבחינת המנהיגים, אני מקווה שיהיה שינוי חשיבתי והבנה שלגרור את המדינה למערכת בחירות נוספת זאת החלטה הרסנית עבור המדינה, מבחינת היציבות השלטונית וגם בפן הכלכלי. לכן הציפייה ממערכת הבחירות הנוכחית היא שהמנהיגים יגלו אחריות, יביאו בחשבון קודם כל את טובת המדינה וינסו לקחת את הכוח שקיבלו בקלפי לבנות עתיד טוב יותר”.
(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר